• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Myślę, że przy tego typu klocku (breck) to już jest raczej mizerna jakość stosowanych materiałów 🤷🏻‍♂️

green stuff akurat ja bym osobiście nie wybrał, jak już to yellow stuff, aczkolwiek w relacji cena/jakość przegrywają na pewno chociażby z Galferem ;-)
 
Czyli po prostu lepiej kupić jakieś EBC Green Stuff, a jak chce ładne tarcze to sobie pomalować powierzchnię ktore nie maja styku z kostkami?
Dorzucić do Red Stuff lepiej hamują i mniej pylą od green
 
Potwierdzam. Przerobiłem już x kompletów i jeśli mam tylko możliwość, wybieram gładkiego Zimmermanna lub OE i Galfera 1055 najlepiej na obie osie. EBC jakiś czas temu zmieniło mieszanki więc się nie wypowiem. Greeny to była padaka a i ceny niezbyt zachecające. Gdyby brakło Galferów probowałbym Hawki lub Stoptechy ostatecznie DS Performance bo sa w miare dobrej cenie w IC.
Nowością jest seria Brembo Xtra i chętnie bym przetestował w Clio ale niestety niedostępne.
Następnym krokiem w tarczach jest DBA lub po prostu swap na większe.
 
Ja właśnie pakowałem tydzien temu gładkie zimmermany i Red Stuffy
 
Galfer 1055 chyba już został zmieniony na serię fdhp 1050. Problemem byly reklamacje dotyczące piszczenia klocka po pewnym czasie. O ile problem nie leżał w mieszance ciernej - bo ta wytrzymywała okrutne katusze - o tyle przyleganie powierzchni ciernej do metalowych pleców klocka kulało, bo klej się poddawał po pewnym czasie, a klocek po prostu zaczynał mieć mikropęknięcia, co skutkowało bardzo szybkimi wibracjami i piskiem podczas jazdy.. cichło podczas hamowania. Zajechałem tak zarówno przednią jak i tylną oś. Na plus dodam, że klocki były wysłane do producenta do Hiszpanii i mimo że miały już prawie 3 lata zostały wymienione za darmo ;-) fdhp jak odpisał mi producent zostały poprawione - są kotwione haczykami do powierzchni klocka i dodatkowo klejone.
Post automatically merged:

Na mega plus zasługuje - zachowanie producenta i importera, oraz sam fakt, że ten klocek po takim czasie i prawie 30tys przebiegu ma jeszcze tyle mięsa, a lekko nie miał w 300konnym samochodzie, gdzie tras nie robię wcale. Mięsa spokojnie na 15-20tys km.
 

Attachments

  • IMG_20181011_095227_compress16.jpg
    IMG_20181011_095227_compress16.jpg
    316 KB · Odwiedzin: 226
  • IMG_20181011_095253_compress16.jpg
    IMG_20181011_095253_compress16.jpg
    302,3 KB · Odwiedzin: 224
  • IMG_20181011_095239_compress89.jpg
    IMG_20181011_095239_compress89.jpg
    320,1 KB · Odwiedzin: 229
  • IMG_20181011_095213_compress75.jpg
    IMG_20181011_095213_compress75.jpg
    380,1 KB · Odwiedzin: 215
  • IMG_20181011_095218_compress77.jpg
    IMG_20181011_095218_compress77.jpg
    241,1 KB · Odwiedzin: 229
Last edited by a moderator:
Klocki ponoć dosyć twarde, z tego co słyszę od mechaników, to do tarcz innych producentów raczej się nie nadają. Kompletne zestawy są za to bardzo chwalone
Przydatna informacja. Mimo wszystko rozważę. Nie wiem jakie klocki są obecne, ale tarcze nigdy nie były specjalnie zapylone, więc zakładam, że również są dość twarde.
 
Nie sprecyzowałem, pytałem głównie o klocki Hella Pagid
Sporo tego założyłem, nikt nie narzekał, ale uważam, że lepsze tarcze robią niż klocki i dlatego często montuję taki zestaw: tarcze Hella Pagid w wersji Pro, lub Pro HC i do tego klocek Remsa. Miałem taki zestaw w BMW i hamulce naprawdę robiły robotę. Ogólnie bardzo polecam klocki Remsa z takich cywilnych w dobrej cenie, zazwyczaj dużo lepiej wykonane od ATE, Bosch itp.
 
Tu się zgodzę z przedmówcą, dużo handluję Remsą i raczej nie słyszę negatywnych opinii na jej temat. Klocki bardo fajnie współpracują z tarczami różnych producentów
 
Dzięki panowie @Kaczorek79 i @DjStar. Pierwszy raz od bardzo dawna kupuję klocki, bo przebiegi mam na tyle nieduże, że zwykle nie mam takiej potrzeby ;) Odbijam się od jednych do drugich. Textary (ponoć mocno pylą), Ate (ponoć różnie bywa z jakością) Zimmermann (podobnie). Prawie się zdecydowałem na Hellę Pagid, ale mówicie, że twarde i raczej jedynie komplet z tarczami. No to może jednak stanie na tej Remsie, cenowo mega przystępnie, co zmniejsza ryzyko ;)
 
Jeżeli robisz niewielkie przebiegi i jeździsz raczej spokojnie, to w zupełności wystarczą
 
Nie ma że Textary mocno pylą bo miękkie a Hella twarde. Każda referencja klocka pod dany zacisk/auto nie ma tej samej mieszanki.
2020-01-15 14_31_51-2317203 TEXTAR - Q+ - Klocki hamulcowe - Sklep internetowy LEWIAN.png
 
@Kaban tak, z pyleniem odnosiłem się do spostrzeżeń ludzi z grupy CX7
Post automatically merged:

@DjStar, można powiedzieć, że jeżdżę spokojnie. Nie jeżdżę wolno, ale na pewno nie agresywnie, np nie przyspieszam widząc czerwone na końcu ulicy ;) Sporo hamowania silnikiem i przewidywania. Raczej długo zużywam klocki.
 
W cytrynie mam TEXTARY przód i tył, tarcze jeszcze OE. Założyłem je przy 65 tys km, obecnie 124 tys km. Klocki w ogóle nie pylą. z Przodu mam jeszcze ponad połowę klocka, tył to nawet więcej niż 3/4. Ale u mnie tylko spokojna jazda autostradowa (prędkości około 120). Ogólnie jestem zadowolony, chodź kiedyś hamowałem z 200 do 120 załadowanym znacznie autem i wtedy hamulce no były takie trochę za słabe (myślę że to raczej problem wagi auto 1,6 tony + pasażerowie i bagaż). Nie było na tyle mocy żeby koła przyblokować. Ale z prędkościami do 140 to mega fajne klocki, mam wrażenie że lepiej mi się na nich hamuje niż fabryczne klocki OE które były wykonane przez Galfer
 
Dorzucę od siebie:
Yaris, tylko przód:
Textar tarcze + klocki - dobre hamowanie, mało pyłu
Ferodo Premier tarcze + klocki jeszcze bez Eco - j/w
ATE klocki które były na 1szy montaż- też super

inne:
TRW klocki - miękkie, pełno brązowego pyłu, szybko się zużywają, szybko piszczą. Szczególnie nie polecam na tył do elektrycznego hamulca, który dużo więcej zużywa klocka bo zacisk odpuszcza już po ruszeniu

Pozdrawiam,
 
Remsa jest firmą należącą do grupy TRW, ale uważam, że robią lepsze klocki od samego pryncypała. TRW często dziwnie szoruje i wydaje dźwięki, pyli, ale też jest mało odporne na przestrzeni czasu, lubią skorodować blachy i albo klocek dęba stanie, albo od korozji rozkleja się okładzina. Remsy założyłem już setki kpl i uważam, że obok Textara jest to jeden z lepszych klocków cywilnych. Jakość wykonania wzorowa, hamowanie też.
 
Następnym razem chętnie przetestuje te Remsy. A jakie tarcze do nich polecasz Kaczorek?
 
Kupię Remsy, powinieneś robić w ich marketingu ;)
 
Jak pisałem wcześniej miałem Remsa z tarczami Hella Pagid i był to bardzo dobry zestaw i taki mogę CI polecić @Bochcio.
Co do TRW to mam tarcze i klocki z przody w Swifcie akurat jak kupiłem auto msiały być niedawno wymienione. Pylą strasznie oraz po rozgrzaniu piszczą ;/. Sprawdzony zestaw TEXTAR. W Audi tył i przód w Suzuki tylko tył. Jest OK.
 
Następnym razem chętnie przetestuje te Remsy. A jakie tarcze do nich polecasz Kaczorek?
Remsa też sprzedaje tarcze, ale nie wszystkie są malowane. Z resztą pewnie sami ich nie robią, tylko podobnie, jak inni producenci mają podwykonawcę, a ewentualnie obróbka leży po ich stronie. Zwykłe tarcze Bosch, Hella, Remsa, to jeden czort i problemu nie będzie
 
Back
Top