• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

o_O patrz kurdę nie przyjrzałem że 159 ma ten sam rozmiar klocka :D będę pamiętał przy następnym wyborze klocków
 
Taki sam bo wcześniej miałem Brere, róznica taka, ze Alfa ma czujnik zużycia, a Renault nie miało. Wystarczy obciąć kabelki.
 
Galfer, Hawk - niestety trzeba się liczyć z tym, że są często na zamówienie, ja za każdym razem czekałem 3-4 tyg. Polecam brakeparts.pl, topbrakes.pl, brakes.pl ;-)
 
Czy ktos z Was stosowal moze klocki ceramiczne, np. ATE Ceramic ? Jak to jest z tym mniejszym pyleniem i dluzsza zywotnoscia?
 
Ja, raz, do kompletu z gładkimi Ate i nie wiem czemu wymagały mnóstwo siły. Niższy współczynnik tarcia?
 
Ja stosuje ATE Ceramic. Co prawda z gładkimi tarczami Textar Pro, ale to raczej bez znaczenia. To nie jest tak, że te klocki nie pylą tylko raczej ten pył jest jaśniejszy i może jest go trochę mniej. Felgi faktycznie są czyste. Co do hamowania ja osobiście nie mam zastrzeżeń.
 
Czyli hamowanie ok. A jak zużycie, standardowe, czy raczej szybciej sie zużywają ?
Chyba są trwalsze. Ja remont hamulców robiłem w 2016, nowe tarcze klocki, regeneracja zacisków itd przy 171k przebiegu. Teraz mam ok 236k przebiegu i się klocki powoli kończą tak 20-30% klocków zostało. Auto z aspiracjami sportowymi, zdarza mi się ostro hamować, ale raczej jeżdżę przewidywalnie i nie przyspieszam przed czerwonym światłem jak co niektórzy. Ciężko mówić o trwałości hamulców bo każdy inaczej jeździ i też hamulce są różne. U mnie powierzchnia tarcia jest dość duża bo tarcze 312mm przód i 282mm tył, więc jak na kompaktowego Golfa to dość dużo, więc i finalnie klocek się wolniej zużywa ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Hella Pagid, jakieś opinie?
 
Miałem parę lat temu w Alfie tarcze Hella Pagid i klocki Remsa. Bardzo dobry zestaw. Byłem zadowolony. Dawniej to się nazywało Pagid teraz połączyli się z Hellą.
 
Ktoś używał może tarcz i klocków firmy Diamond Black lub tarcz Dark Performance?
 
Nie sprecyzowałem, pytałem głównie o klocki Hella Pagid
 
Klocki ponoć dosyć twarde, z tego co słyszę od mechaników, to do tarcz innych producentów raczej się nie nadają. Kompletne zestawy są za to bardzo chwalone
 
Ktoś używał może tarcz i klocków firmy Diamond Black lub tarcz Dark Performance?
Brat kupił komplet na przód i tył - oprócz ceny, koloru i hałasu nie wyróżniają się niczym. Nawet rdzewieje jak najtańsze TRW.
Gładka tarcza, bez większego znaczenia jakiej marki, usportowiony klocek i prawidłowy montaż. Najwięcej różnic będzie w klockach.
 
Dokładnie, wielu ludzi błędnie myśli, że to tarcza hamuje ;-) tarcza dobrze dobrana ładnie współgra z klockiem i nie nadwyręża go przesadnie, dodatkowo odbiera ciepło wytwarzane w procesie tarcia. Natomiast główna robota to klocek :) teoretycznie im więcej pyli tym lepszy, no gdzieś ta nadwyżka energii i tarcia musi się odbić, niestety. Od siebie dodam, że jedyne tarcze, w które rzeczywiście warto więcej zainwestować pieniędzy to DBA seria T2 i T3. Żadne Black diamond itp.. jeśli chcesz koniecznie nacinane/nawiercane to polecam Zimmermann Sport, jedyne tarcze, które są u mnie już tyle czasu i nie gniją jak reszta, a do tego mają bardzo dobra cenę. Najważniejsze to pomiar bicia po montażu plus dokładne przygotowanie powierzchni montażowej, następnie proces docierania, który inny jest dla klocka sportowego, a inny dla zwykłego do spokojnej jazdy.
 
Dokładnie, wielu ludzi błędnie myśli, że to tarcza hamuje ;-) tarcza dobrze dobrana ładnie współgra z klockiem i nie nadwyręża go przesadnie, dodatkowo odbiera ciepło wytwarzane w procesie tarcia. Natomiast główna robota to klocek :) teoretycznie im więcej pyli tym lepszy, no gdzieś ta nadwyżka energii i tarcia musi się odbić, niestety. Od siebie dodam, że jedyne tarcze, w które rzeczywiście warto więcej zainwestować pieniędzy to DBA seria T2 i T3. Żadne Black diamond itp.. jeśli chcesz koniecznie nacinane/nawiercane to polecam Zimmermann Sport, jedyne tarcze, które są u mnie już tyle czasu i nie gniją jak reszta, a do tego mają bardzo dobra cenę. Najważniejsze to pomiar bicia po montażu plus dokładne przygotowanie powierzchni montażowej, następnie proces docierania, który inny jest dla klocka sportowego, a inny dla zwykłego do spokojnej jazdy.
Czyli po prostu lepiej kupić jakieś EBC Green Stuff, a jak chce ładne tarcze to sobie pomalować powierzchnię ktore nie maja styku z kostkami?
 
W pyleniu to chyba nic nie pobije klocków z Brecka . Dwa dni i felga czarna ...
 
Back
Top