• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

HPS 5.0 to obok HPS ich najniższa seria klocków. Sa to standardowe klocki z homologacją drogową taka półka wyżej niż OEM, odpowiedniki właśnie Ferodo DS Performance czy Galfera 1050. Klocki faktycznie do upalania zaczynają się u Hawka od HP+ czy DCT-30/Strett Race, które skuteczność na zimno według producenta mają taką samą jak seria niżej ale mają zdecydowanie lepsze parametry. Niestety te klocki nie mają już homologacji drogowej.

Dlaczego EBC Blue miały hamować na zimno skoro producent podaje wyraźnie, ze klocki nadają się tylko do wyścigów i to również długodystansowych, skuteczność dopiero od 150 stopni . Tak się właśnie kończy gdy ktoś chce być mądrzejszy od producenta :)
 
Coraz częściej można odnieść wrażenie, że na forum jest grupka osób które tylko i wyłącznie mają rację :) no nic, miłego dnia :)
 
Przepraszam, ze klocek, którego producent twierdzi, ze nie hamuje na zimno w rzeczywistości też nie hamuje na zimno i jesteś zaskoczony faktem, ze jednak producent miał racje. Ja zawsze jestem otwarty na dyskusje ale na konkretne argumenty.
 
Jest tak jak @Plywak mowi. Nie osob, ktore tylko maja racje, tylko osob ktore potrafia czytac. No ale jak sportmile wsadza to musi byc najlepszy klocek na swiecie i w ogole po co czytac to co podaje producent jak "fachowce" z warsztatow wiedza lepiej. Bluestuff to najbardziej hardkorowy klocek od ebc i mowienie ze nie hamuja na zimno, to tak jak bys zalozyl slicki i sie dziwil ze nie trzymaja na deszczu
 
Ja właśnie zamawiałem 1055 ale dostałem info, ze są wycofywane i mają na sklepie tylko 1050.
Poza tym ceny nie będa już tak dobre jak w zeszłym roku, także bida. :(
 
No w zeszłym roku płaciłem niecałe 400zł za Galfera gdzie DS Performance to było ponad 600zł, a DS2500 800-900zł wiec spora różnica na korzyść Galfera.

Korzystająz z wolnego i pogody dzisiaj wleciał tył, zdecydowałem się na OE Renaulta. Tarcze robi Brembo, klocki Ferodo, a cenowo wychodzi podobnie do zamiennik. Biorąc pod uwagę, ze Reno ma w modzie robić tarcze 4w1 czyli tarcza, piasta, łożysko i pierścień ABS w jednym myślałem, ze pójdzie gorzej, a tu nieco ponad 2h i obie strony ogarnięte :) Jak wrażenia z hamowania? Jak zwykle po wymianie czyli tragedia, muszę zaraz jechać na szybkie dotarcie :)

EW5M7cc.jpg
 
Last edited by a moderator:
Panowie, zajechałem "okładziny" hamulcowe ...
64 tys i OEM'owe się skończyły. Czas na wymianę :)
Jakie zalety mają klocki "ceramiczne" poza podobno mniejszym pyleniem?
Jestem zdecydowany na "zwykłe" ATE, ale kuszą mnie "ceramiki".
Acha, nie chcę klocków oplowskich, bo fabryczne strasznie szurają.
Na nowych chciałbym się pozbyć tego "szurania" ...
 
Powinny mieć wyżej próg temperatury do której są skuteczne, na nie rozgrzanych hamulcach może być uczucie że są słabsze.
Z pyleniem to kwestia bardziej że ten pył ma inny kolor jest mniej widoczny, no ale też nie powinno go być nadmiernie dużo, gdzie zwykly klocek ATE potrafi w ok tydzień przerobić srebrne felgi w czarne
 
Że swojej strony mogę polecić Textara. Pylenie na średnim poziomie. Najgorsze jakie miałem/mam to Bosch i TRW
 
Ja mam ceramiki od ATE i jestem z nich mega zadowolony. Właśnie głównie dzięki temu, ze nie pylą. Wkurzały mnie ciągle brudne felgi. Ceramiki pylą też, ale białym pyłem mniej widocznym, ale odnoszę też wrażenie, że tego pyłu jest mniej albo się on mniej "chwyta" felg. Siła hamowania, generalnie bez większej różnicy między zwykłymi klockami. Z minusów to trochę piszczą przy niższej (raczej ujemnej) temperaturze, ale tylko pierwsze 2-3 hamowania. Ja mam je zastosowane z gładkimi tarczami Textar Pro. Jest git.
 
Z minusów to trochę piszczą przy niższej (raczej ujemnej) temperaturze, ale tylko pierwsze 2-3 hamowania.
To samo mam na OEM. Na zimno, jakby kamień, zamiast okładziny był na klockach.
Jak się rozgrzeją Nb po 2, 3 hamowaniach stają się znośne.
Chyba je wezmę, bo cena nie kosmos, a i tak w stosunku do oes wyjdzie taniej.
 
Kupione
 

Attachments

  • IMG-20200428-WA0005.jpeg
    IMG-20200428-WA0005.jpeg
    1,1 MB · Odwiedzin: 259
  • IMG-20200428-WA0003.jpeg
    IMG-20200428-WA0003.jpeg
    1,1 MB · Odwiedzin: 252
Last edited:
Nie chce Cie martwić ale to są zwykłe klocki :D
 
I całe szczęście że zwykłe. Na ceramicznych hamulec robi się "tępy", nie wspominając już że trzeba o wiele mocniej dusić na hebel żeby hamowało. Nie polecam klocków ceramicznych, jedyny ich plus to że nie pylą.
 
A to nie jest tak, że ceramika pokazuje pazur dopiero, jak się ją rozgrzeje porządnie?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Tak, to są zwykle klocki.
Miałem kupować ceramiczne, ale po rozmowie z kumplem mechanikiem zmieniłem zdanie.
Powód jest taki, że ja nie mam od roku okazji, żeby hamulce rozgrzewać...
Co mi po tym, że na "gorąco" rzeczywiście są lepsze, jak 60km/h to dla mnie prędkość kosmiczna.
 
ATE Ceramic to klocek cywilny działający tak samo jak zwykły tylko mniej pylący, jak wyzej wspomniałem z hamulacami weglowo ceramicznymi montowanymi w sportowych autach on nie ma nic wspólnego, a powstał dla estetów co im pył z klocków przeszkadza.
 
Back
Top