• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Mi lekko popiskują ,ale tylko podczas hamowania z większą szybkością,są nowe mam nadzieję,że się ułożą.
 
Co do tarcz mikoda bo akurat takie mam w wersji GT na Alfie z V6 (miały być rozwiązaniem tymczasowym przed swapem na 4 tłok zostały dłużej nieco)
to tarcze złe nie są, ale trzeba brać do nich miękkie klocki.
Znajomy polecił mi klocki Metelli i są zdecydowanie za twarde po 6 tyś km tarcze miały już ok. 0.5 mm ubytku, teraz już jakoś 18k km na aucie jeszcze ich nie mierzyłem ale hamowanie powyżej 130 km/h do zera czy do niższych prędkości pozostawiają wiele do życzenia.
Przy ok 14k km przebiegu tak mniej więcej przy delikatnym muskaniu hamulca daje się wyczuć bicie, ale nieco pewniejsze hamowanie i zanika.
Jak miałem jeszcze JTD to miałem założony komplet ATE tarcze-klocki i to była istna poezja hamowały naprawdę porządnie nawet po 35k km przebiegu tylko felgi zmieniały barwę w mniej więcej tydzień jeżdżenia bez myjni.
A ogólnie co do hamulców to pewien osobnik latający regularnie po torze powiedział mi dość ciekawą rzecz, w jego opinii tarcza ma tylko wytrzymać amplitudę temperatur głównie, a za hamowanie odpowiadają klocki.
Do drogowych zastosowań z klocków polecane są np
Ferrodo DS2500
Stoptech Sport
Galfer ale modelu czy linii nie kojarzę
O EBC słyszałem dość słabe opinie w ogólnym rozrachunku
Power Stop czy Hawk
Ale to w sumie wszystko klocki dla tych wymagających i latających naprawdę mocno
Z tarcz jakbym się miał opierać to szukałbym albo ATE albo Zimmerman albo EBC gładkie podstawowe
 
Podstawa to poprawne oczyszczenie potem sprawdzenie piast czujnikiem zegarowym . założenie tarcz i sprawdzanie jeszcze raz kto tak tego nie robi to gra w ruletkę .. potem pisze że tarcze np
 
@Drymeski, a kto tak robi?
Ja kilka lat temu pojechałem na wymianę tarcz i mechanior nie chciał sprawdzić bicia. Argumentował, że nie ma czujnika.
Akurat miałem swój ...
 
Takie to są mechaniki .. ja nie mechanik a czujnik posiadam i nie boje się go użyć heh .
 
Tyle różnych tematów wiec może doradzicie mi w temacie tarcz hamulcowych
generalnie wiem co założyć ale jak przeglądałem oferty to jakoś spodobał mi się inny model
konkretnie chodzi mi o tarcze hamulcowe brembo model 09,7628,75 s-l400.jpg
i mam pytanie czy miał ktoś styczność z nacinanymi tarczami jak się zachowują czy piszczą itp. ?
przydała by mi się jakaś ocena produktu i firmy czy dać sobie na wstrzymanie
 
Tutaj fajny filmik obejrzyj:


a później wymienił te tarcze jednak na zwykłe bo były ekstremalnie głośne :) Tu filmik jak zakłada klocki Ferodo DS już do zwykłych tarcz:


W filmikach komentuje trochę te zestawy.

Przy czym ten użytkownik w chwili obecnej wrócił do standarodwego zetawu Brembo tarcze i zwykłe klocki Brembo, mówi ze ten zestaw jest najlepszy do daily cara.
 
Miałem Brembo Max i hamowały normalnie, porównywalnie do gładkich Bosch i ATE, ale były głośne. Charakterystycznie buczały przy hamowaniu. Skończyły się w 25 kkm na przestrzeni roku.
 
A ja mam mega pozytywne doświadczenia z brembo. Założyłem komplet tarcze + klocki do Meganki dwa lata temu. Nie pyliły, wcale nie piszczały, a po 40 tysiącach, jak sprzedawałem samochód, klocek wyglądał jak nowy. Jakbym powiedział że założyłem tydzień temu to każdy by łyknął :D na dniach zmieniam tarcze w BMW bo się pokrzywiły i na pewno wybiorę brembo.
 
dzieki za opinie
chodzi mi o te brembo max jak nie ma różnicy w hamowaniu i na dodatek są głośniejsze to szkoda kasy
pozostaje zwykłe brembo lub wcześniejszy wybór zimmermann
 
Mam nacinane Brembo (na tyle i przodzie) jak na fotce niżej bo u mnie takie występują fabrycznie, przy normalnej jeździe nie są głośnie ale przy mocniejszych hamowaniu z większych prędkości wydają charakterystyczny dźwięk.
XVrwwhK.jpg
 
Last edited by a moderator:
Jak oceniasz te nowe żółte Galfer? Czekam aż zużyje aktualne Hawk HPS 5.0 (żylety konkretne) i w kolejce czekają już te Galfer, poprzednie 1055 pękły pod wpływem temp i zostały wymienione gwarancyjnie na poprawiony model (właśnie te, co u Ciebie na foto, różnica jest w sposobie montażu elementu ciernego do blaszki, a konkretniej kotwiczenie materiału, nie klejenie jak w poprzednich)
Post automatically merged:

Jeśli chodzi o nacinane tarcze, teoretycznie powinny delikatnie bardziej zużywać klocek niż nawiercane. Przy dużych prędkościach i hamowaniu jest specyficzny szum, czuć i słychać jak klocek jest gryziony przez perforację ;-) jeżdżę na nawiercanych Zimmermann i klockach Hawk HPS, hamowanie bajeczne. To, co te tarcze już przeszły to jest kosmos. Trzeci komplet klocków na nich męczę, za każdym razem sportowy klocek, hamowanie nie rzadko z prędkości 250+. Najważniejsze to poprawny montaż i pomiar bicia.
 
Last edited by a moderator:
Z info od dystrybutora wynika, ze klocki mają tą samą skuteczność co poprzednie 1055 ale dodatkowa maja homologacje drogową, której 1055 nie miały. Klocek jak najbardziej ok na pewno lepszy niż seria i stosunek cena/jakość na wysokim poziomie ale nie wiem czy następnym razem bym jednak nie dopłacił do DS2500. Te są raczej odpowiednikami DS Performance czyli jednak oczko niżej niż DS2500.
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chodzi o Galfer to bardzo miło hamowanie wspominam, co na minus - przy konkretnym nagrzaniu piszczały no i minus, że pękły, mimo, że mięsa było jeszcze sporo :-( Hawk HPS natomiast to wg mnie najwyższa półka montowane w na prawdę konkretnych wozach
 
To ciekawe bo według producenta HPS do aut sportowych dedykowany jest tylko do spokojnej i normalnej jazdy i to raczej jeden z niższych segmentów w ich ofercie ;)

Hawk-Temperature-Brake-Compounds-Graph%28800px%29-800x800_1.jpg
 
O, w domu w czterech autach mamy Galfery, w jednym te nowsze 1050 i gdyby noe ten czas oczekiwania na dostawę to moje ulubione klocki na daily. <3 Z gładkiego Zimmermanna również jestem ma daily bardzo zadowolony. Nawet jak auto stoi pod chmurą tydzień lub trzy to nie zachodzą rudzielcem :)
 
Ja mam popularny klocek bo ten sam jest w kilkunastu autach z układem Brembo od Alfy romeo, przez Mitsu evo po Subaru impreze wiec dostępne od reki. Ja właśnie zamawiałem 1055 ale dostałem info, ze są wycofywane i mają na sklepie tylko 1050.
 
Co za bzdury.. montowane nagminnie w sportmile i frog racing w audi RS. TABELKI TO NIE WSZYSTKO :) już kiedyś tu to od kogoś słyszałem ;-)
 
Skoro wiesz lepiej od producenta klocków jak pozycjonuje produktu w swojej gamie to nawet nie ma co dyskutować :)
 
To, że klocek jest pozycjonowany w tabelce na zasadzie wytrzymałości temperaturowej nie znaczy, że będzie dobry w każdych zastosowaniach... Niektóre klocki są pozycjonowane wyzej, ale za to w mieście, czyli warunkach gdzie nie zawsze hebel jest rozgrzany po prostu nie hamują... Jeździłem samochodem z tego co pamiętam z EBC blue i na zimno nie hamowały wcale..
 
Back
Top