• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

ATE to już nie to co kiedyś. Miałem raz i już tego nie założe.
 
Co było nie ok z ATE?
 
Trochę się pokrzywiły. W sklepie gdzie aktualnie kupuję części właściciel mi mowił, że bardzo dużo ma reklamacji na ATE . Ja osobiście od dłuzego czasu zakładam do swoich aut Textary i jestem zadowolony.
 
Kevin88 napisał:
...W sklepie gdzie aktualnie kupuję części właściciel mi mowił, że bardzo dużo ma reklamacji n...
Akurat ja w to bym nie wierzył ...
W poprzednim samochodzie kupiłem tarcze Brembo. Akurat wtedy była na nich nagonka, że niby się krzywią.
Przejechałem 120 tys km i samochód został sprzedany. Deformacji nie zanotowano.

Do nowego kupowałem opony zimowe.
Chciałem Frigo2 ze starym bieżnikiem ze względu na bdb własności na śniegu.
Takich opon już wtedy nie było, więc zdecydowany byłem na coś "premium".
Gumiarz mi odradzał (akurat Nokiany chciałem), polecał Klebery.
Okazały się wujowe na warunki zimowe. Teraz muszę kupić drugi komplet.

itd, itd
 
Akurat sklep jest bardzo zaufany i byle czego Ci nie sprzedają. Mógł by mi przecież sprzedać ATE i więcej kasy do siebie zabrać. Z oponami to w ogóle już nie wiadomo co kupić. Marki premium chyba zaczynają oszczędzać na jakości.
 
Używał ktoś z Was jakiegokolwiek brake cleanera?
Chciałem trochę poprawić stan czystości elementów ukłądu hamulcowego.
Jest tego sporo na rynku i nie wiem który wybrać.

Niżej dla przykładu wrzucam K2 Brake Cleaner.
https://www.youtube.com/watch?v=dyutISCmUZk&t=42s
 
Powiem Ci, jak się sprawuje, jak kupię Bolla. Dlaczego Boll? Bo jest bezpieczny dla uszczelek i organizmu. Staram się zwracać na to uwagę.
 
Ok to czekam na info.
Jakoś niedługo planujesz?
 
jak tylko znajdę chwile czasu, żeby dźwignąć auto. Jestem aktualnie na wyjeździe. Chcę zrobić zdjęcia silnika od spodu przed myciem preparatem i po myciu. Może da Ci to jakiś obraz skuteczności.
 
No i super.
Stay tuned jak to mawiają. :D
 
TRW brake cleaner od zawsze, mam wrażenie że od TRW, jako od firmy zajmującej się stricte hamulcami (w przeciwieństwie do K2 czy innych wynalazków) będzie bezpieczny dla gumy i wszystkiego i od lat się nic nie zadziało.
 
ja patrzę pod kątem bezpieczeństwa dla uszczelek, bo będę psikał okolice miski olejowej. Dodatkowym atutem jest bezpieczeństwo dla organizmu, bo pomimo działania w okularach zawsze coś się może do oczu dostać, o płucach nie wspomnę.
 
SACZI napisał:
Kevin88 napisał:
...W sklepie gdzie aktualnie kupuję części właściciel mi mowił, że bardzo dużo ma reklamacji n...
Akurat ja w to bym nie wierzył ...
W poprzednim samochodzie kupiłem tarcze Brembo. Akurat wtedy była na nich nagonka, że niby się krzywią.
Przejechałem 120 tys km i samochód został sprzedany. Deformacji nie zanotowano.

Do nowego kupowałem opony zimowe.
Chciałem Frigo2 ze starym bieżnikiem ze względu na bdb własności na śniegu.
Takich opon już wtedy nie było, więc zdecydowany byłem na coś "premium".
Gumiarz mi odradzał (akurat Nokiany chciałem), polecał Klebery.
Okazały się wujowe na warunki zimowe. Teraz muszę kupić drugi komplet.

itd, itd


Reklamuje to z czego profit ma największy . Tak samo z olejami promuje sie tu ... zresztą każdy wie o co chodzi i profit jest
 
Kozenko napisał:
Używał ktoś z Was jakiegokolwiek brake cleanera?
Chciałem trochę poprawić stan czystości elementów ukłądu hamulcowego.
Jest tego sporo na rynku i nie wiem który wybrać.

Niżej dla przykładu wrzucam K2 Brake Cleaner.
https://www.youtube.com/watch?v=dyutISCmUZk&t=42s

Ja do takich zastosowań używam zmywacza uniwersalnego Würtha - chyba dycha netto w sklepie firmowym, negatywnego wpływu na cokolwiek nie odnotowałem, siła czyszczenia wbitych zanieczyszczeń bardzo dobra, a do tego atomizer pryska mocnym strumieniem.
 
Kevin88 napisał:
Trochę się pokrzywiły. W sklepie gdzie aktualnie kupuję części właściciel mi mowił, że bardzo dużo ma reklamacji na ATE . Ja osobiście od dłuzego czasu zakładam do swoich aut Textary i jestem zadowolony.
Niepoprawny montaż. Stąd biorą się reklamacje. W ilu warsztatach mierzą piaste i tarczę przy montażu?
 
Założyłem do samochodu dziewczyny Forda Ka (2009) zaciski które występowały np we Fiatach Marea 1.9 TD 100 km pod tarcze 257 mm wentylowane (fabrycznie w tym Fordzie z przodu były tarcze 240 mm nie wentylowane jak w pandzie, punto czy fiacie 500 i były ro raczej spowalniacze). Do tego poszły tarcze TRW i klocki TRW. Nie wiem co mnie pokusiło (bo zawsze używałem Zimmerman + ferodo albo textar) ale jest tragedia, po rozgrzaniu piszczą niemiłosiernie. Pomijam już fakt że klocki TRW musiałem pilnikiem piłować bo nie chciały wejść w jarzmo (jarzma wyczyściłem lepiej niż z fabryki :). Hamują nie porównywalnie lepiej, przy 140 w tak lekkim aucie potrafi od razu koła przyblokować (aktywuje ABS), ale to piszczenie po dłużej jeździe po mieście jest nie do wytrzymania. Cały układ składałem na sucho (nie stosowałem żadnych smarów, przy czy mierzyłem nawet bicie piast i tarcz po założeniu). Coś doradzicie??
 
Bochcio napisał:
Coś doradzicie??

reklamować, albo... jeździć i czekać, aż się przytrą troszkę. Wina może być tarcz, może być klocków. Ja miałem przygodę w innym aucie z najtańszym możliwym zestawem i przestały piszczeć po kilku tysiącach. Później jeszcze się czasem odezwały, ale nie było tragedii.
 
Ja jeżdżę już rok na komplecie TRW i na pewno już nie kupię więcej od nich (niestety mechanik je wybrał). Zrobiło się bicie + piski.
Mam wrażenie, że słowo jakość w tych produktach nie występuje już od jakiegoś czasu...

Kilka lat temu jeździłem Fiatem Brava i już wtedy jakość tarcz i klocków z TRW była nie teges.
 
Piszczenie to może być zarówno niedopasowanie materiału ciernego klocka z powierzchnią tarczy, jak również niepoprawna technika dotarcia hamulców. Ja hamulce docieram zawsze, jest to konieczność z racji tego, iż stosuje tylko najmocniejsze uliczne mieszanki. Aktualnie siedzi Hawk HPS 5.0 w tandemie z Zimmermann Sport i powiem szczerze, kilka hamowan z rzędu z 250 do 80-70 i dalej hamują jak wściekłe :)
 
Piszczenie jest to wibracja klocka, którą ucho odbiera jako pisk. Posmaruj miejsca gdzie prowadzone są klocki w jarzmie, Textar lub ATE mają specjalny smar za grosze. Nie mówię, ze na 100% rozwiąże problem ale warto spróbować.
 
Back
Top