• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

A do niej klocek Galfer 1050 jakby ktoś się bał o nierównomierne zużycie przy 'usportowionych' klockach.
 
Metelli Hybrix ktoś hamował??
 
Ciekawe opracowanie. Na klockach na których nie możemy odczytać jakie współczynniki tarcia występują:
(im wyższy współczynnik, tym lepsze klocki hamulcowe. HH - to już doskonałe klocki sportowe)

C - mniej niż 0,15
D - 0,15 - 0,25
E - 0,25 - 0,35
F - 0,35 - 0,45
G - 0,45 - 0,55
H - więcej niż 0,55

Można to sprawdzić po kodzie napisanym z tyłu klocka. Tutaj link:



W katalogu jest opisanych bardzo dużo mieszanek, większości producentów.

Przykład, interesują mnie klocki np. Remsa do VW Golf V. Znalazłem na filmiku jak wygląda ścianka tylna klocka, 2:30 sekuna:



i znalazłem tam nr: 852S.

Wchodzę w ten katalog z pierwszego linku, naciskam ctr+ f (szukajka) i wklejam ten nr.

Oto co mi się pojawiło:

I już wiem że klocki które mnie interesują, mają fajny współczynnik GF, czyli bedą żyletki i mogę sobie porównać z innymi producentami (o ile znajdę gdzieś zdjęcie podglądowe klocka). Taki ciekawy temat :)


Porównałem sobie teraz te Remsy z klockami ATE i tam jest FF, na Textar też FF, Ferodo FF.
 

Attachments

  • aaa.png
    aaa.png
    293,7 KB · Odwiedzin: 551
Last edited:
@Tom256 Malowanie za wiele Ci nie da, w procesie eksploatacji i tak to zejdzie :) wiele tarcz jest malowanych i jeszcze nie widziałem żeby któreś wytrzymały to, szczególnie mowa o malowaniu wentylacji, na przytwierdzeniu do piasty to jeszcze się nawet sprawdza, chociaż i tak zdejmiesz felgę i zerwiesz część farby.

@luckyboy Miałem Metelli Hybrix na Alfie 156 przód i tył w obu przypadkach z tarczami mikoda gt.
Jak było bardzo zimno na dworze to auto zdecydowanie słabiej hamowało, lekkie rozgrzanie i już była wyczuwalna poprawa, ale hamowanie 160-0 zapomnij, znaczy raz powinny shamować później wyczuwalny spadek.
Przy kilku hamowaniach autostradowych (autobahna i te sprawy) 200/180 do jakoś 100-110 też pojawia się odczuwalny spadek jakości hamowania pedał wbity do prawie maksimum oporu a auto zwalnia a nie hamuje, kilka to tak ze 4 hamowania może 5.
Także do spokojnej jazdy sprawdzą się jak zresztą większość klocków ale jak się oczekuje czegoś to ja bym nie polecił ich
 
Last edited:
@Bochcio królu mój! Tego szukałem a żaden z handlowców nie chciał mi w tej kwestii pomóc <3
Póki co przejrzałem do Clio Sporta Textary, TRW i Ferodo i wychodzi co zaskakujące, że Ferodo Premier są GG czyli całkiem całkiem. :oops: Grzebię dalej. Dzięki!

Edit: O, na innym zdjęciu Ferodo Premier FF Eco 👎 Tylko Remsę narazie znalazłem GF.
Edit2: Mintexy standardowe są również GF.
 
Last edited:
Które cyfry za to niby odpowiadają? Bo tak lampię się w ten klocek i lampię i nic tu nie pasuje
P_20200608_210834_vHDR_On.jpg
 
@Kacper_96 zaryzykowałem i kupiłem w ciemno dwa komplety hamulców Metelli

Dla żony do Golfa tarcze Metelli i klocki Metelli, do mojego 308 tylko klocki Metelli.

Zamontuje i zobaczę jak będzie, będę mógł polecać albo odradzać ich zakup.
 
@luckyboy akurat te metelli na fotce wyżej to nie te które opisywałem.
Te z fotki wypadły z paczki OMP.
Myślę że zawieść się nie zawiedziesz bo w sumie to 20 tyś na hybrixach zrobiłem i dopóki nie chciałem się "bawić" czy nie wjechałem na tor to narzekać nie mogłem zbytnio na ich skuteczność
 
Nie ogarniam jak ktoś może przy okazji wymiany klocków/tarcz nie ruszyć zacisków druciakiem :p
 
Nie ogarniam jak ktoś może przy okazji wymiany klocków/tarcz nie ruszyć zacisków druciakiem :p
Zacisk został dokładnie przeczyszczony od środka gdzie wchodzi klocek.
b29944e1ba827fc5f954f72710ebece2.jpg
 
Malowanie za wiele Ci nie da, w procesie eksploatacji i tak to zejdzie :) wiele tarcz jest malowanych i jeszcze nie widziałem żeby któreś wytrzymały to, szczególnie mowa o malowaniu wentylacji
Polecam gładkie Brembo. Nie dość, że wytrzymałe tarcze, to jeszcze konkretnie zabezpieczone. W porównaniu do również zabezpieczonych Textar Pro jest przepaść. Ta czarna powłoka na Brembo daje radę.
 
Może warunki jazdy i masa innych rzeczy ma wpływ, ale nieźle sprawdza sie powłoka na tarczach ATE. Po 7 tyś. km nadal bez nalotu rdzy.
 
Widzę że ostatnio furorę robi marka Quaro. Ktoś jest w stanie wypowiedzieć się więcej na temat tej marki?? Klocki widzę że mają wykonane bardzo dobrze i niby to klocki ceramiczne (oczywiście nie sportowe tylko coś jak ate ceramic/jurid). Jakieś doświadczenia??
 
Back
Top