• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Też miałem brać Matelli , ale tylko 100 różnicy wziąłem textar zobaczymy , jak będą się sprawować...
 
Polecam gładkie Brembo. Nie dość, że wytrzymałe tarcze, to jeszcze konkretnie zabezpieczone. W porównaniu do również zabezpieczonych Textar Pro jest przepaść. Ta czarna powłoka na Brembo daje radę.

Jest jedna mała różnica brembo za pewne nie stosuje zwykłej farby że tak to określę a jakiś sposób nanoszenia powłoki, mikoda ma prawdopodobnie malowane proszkowo i o ile na dzwonie jeszcze jako tako to wytrzymuje to w wentylacji tarczy odpada płatami.
Wiem że najbardziej do tej pory byłem zadowolony z tarcz ATE nawet po dużym przebiegu (nie pamiętam dokładnego a nie chcę zmyślać) wyglądały bardzo dobrze, i równie dobrze przyjmowały na siebie baty ale pamiętam że dość szybko znikały zarówno tarcze a klocki były również ATE
 
Widzę że ostatnio furorę robi marka Quaro. Ktoś jest w stanie wypowiedzieć się więcej na temat tej marki?? Klocki widzę że mają wykonane bardzo dobrze i niby to klocki ceramiczne (oczywiście nie sportowe tylko coś jak ate ceramic/jurid). Jakieś doświadczenia??
Jest to marka sieci hurtowni Autopartner więc tylko pakują produkt, który zamawiaja u dostawcy. Jak za te kase calkiem nienajgorsze, kupowalem komplet na przód do mamy Puga 206 z jakieś 2 lata temu i chyba nic niepokojącego sie z tym nie dzieje ale trzeba pamiętać, że to budżetówka i zależy kto ma jakie wymagania.
 
Żona pojeździła tydzień do pracy i niestety muszę przyznać że klocki hamulcowe Metelli Hybrix to zwalniacze. Jutro montuję kolejne do mojego 308 będę miał porównanie z obecnymi TRW.
20200618_184526.jpeg

bdf82146c631faf55d5bc5c145d7ba63.jpg
 
Last edited:
Nie rozumiem pytania.
 
Nowy zestaw powinno sie w odpowiedni sposob dotrzec, pierwsze kilometry zaleca sie, aby pokonywac ostrozniej.
 
Żona jeździła przez tydzień do pracy to moim zdaniem ułożyła delikatnie nowy komplet. Będzie jeździć dalej, zobaczymy co będzie.

Jestem przeciwnikiem układania "na szybko".
 
@luckyboy zupełnie niepotrzebnie ;-) docieram tam wszystkie komplety u mnie i co jest ogromnym plusem to fakt, że tuz po założeniu możesz mieć w 100% hamujący układ hamulcowy.
 
Po tarczach widać, ze ten komplet nie jest jeszcze dotarty tak jak być powinien dlatego jak chce się szybciej osiągnąć wyższą sprawność warto takie docieranie zrobić.
 
Długo trwa zanim nowa tarcza zrobi się idealnie gładka.
 
Dlatego nie wiem czego oczekiwałeś po tygodniowych dojazdach do pracy. Nie miało to się prawa dobrze ułożyć.
 
Zanim tarcza zrobi się błyszcząca minie kilka tysięcy kilometrów. Dotarcie klocka, to nie dotarcie tarczy, mylisz pojęcia.
Gdyby tarcza docierała się jak klocek to musiałbym wymienić ją w 98% grubości klocka
 
Na tarczy masz nierówności z których prześwituje fabra z tarczy znaczy to, ze klocek nie dotarł się do powierzchni tarczy i nie styka się z nią w pełni ale skoro wiesz lepiej... z resztą metalli to jeden z tańszych zamiennników nawet po dotarciu nie spodziewał bym się szału.
 
Tańszych zamienników jest cała masa, to chyba najtańszy markowy. Zapewnienia producenta były obiecujące heh
 
Jak to zapewnienia każdego producenta :)

Ja jestem 3 tygodnie po zmianie na EBC RedStuff (tył i przód) w porównaniu do poprzednich (brak oznaczeń producenta na starych klockach) spora różnica na plus. Czasem na zimno jak się wolno toczę i lekko przyhamuje potrafią zapiszczeć może z czasem im to przejdzie.

Na tyle zmieniałem razem z tarczami i dość szybko się ułożyły.

tarcze.jpg
 
Zamontowałem dzisiaj klocki hamulcowe Metelli Hybrix do mojego Peugeota 308 - ogólnie rzecz ujmując rewelacja. Już po pierwszym ruszeniu po zamontowaniu bardzo skuteczne i może być tylko lepiej Ciche, miękkie, soczyste hamowanie - jestem bardzo zadowolony Hamowanie zbliżone do TRW które miałem.
 
No i jak można szybko zmienić zdanie o produkcie 😂
 
Back
Top