Dwa wiadra to jeden z wielu sposobów na mycie, ja już od dawna go nie używam.
@Karopir Wycieranie do czysta fibrami umyje samochód, natomiast masz dużą szansę na porysowania lakieru drobinkami kurzu które zostają na lakierze przyklejone do filmu drogowego. Jego oprysk i mycie lancą w 100% nie zdejmie. Jeżeli godzisz się na to to spoko - tak jak robisz jest ok, samochód będzie czysty. Chociaż szczerze to przy takim podejściu lepiej byś wyszedł jadąc na dobrą myjnię szczotkową.
Jeżeli chcesz umyć go i wysuszyć minimalizując szansę porysowania to opcji jest parę:
- na dwa wiadra
- po japońsku: jedno wiaderko do opłukiwania gąbki, szampon leje się bezpośrednio na specjalną gąbkę
- oprysk przemysłowym czyścidłem przed myciem proszkiem. Środkami do mycia ciężkiego sprzętu, ale on są agresywne i na dłuższą metę to nie jest najlepszy pomysł w osobówce.
- mycie bez spłukiwania: rozpuszczasz w wiaderku specjalny środek, myjesz samochód fibrą/gąbką i od razu wycierasz do czysta
- mycie bezwodne: przed suszeniem spryskujesz panel specjalnym polimerem i dopiero wycierasz do sucha. Dla ciebie ta metoda byłaby chyba najlepsza, bo zazwyczaj te środki zawierają woski ochronne więc odpadał by jeden program na bezdotyku
Pewnie jest jeszcze parę sposobów, trzeba by pooglądać jutuby z zagranicznymi detailerami. U nas w Polsce niestety miłośnicy detailingu są mocno zabetonowani, a alternatywne metody mycia przebijają się bardzo powoli.
Mycie jednym wiadrem też jest ok, nie ma co przesadzać. Jeżeli masz gritguarda, albo bardzo duże wiadro (co też pozwoli odseparować brud) to mycie w ten sposób też jest ok. Warto wtedy używać szamponów z woskiem nawet jeżeli potem woskujesz - po prostu będzie dodatkowy poślizg z rozpuszczonego w szamponie wosku co dodatkowo ochroni lakier.