• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Do automatu możesz dodać AR9100 25ml na 1L ATF.

Silnik najpierw bym dobrze wypłukał żeby sprawdzić czy może tylko pierścienie brudne?
 
Dziś trasa 100km w temperaturze 1-2 st, Liqui Moly Ceratec plus Extreme Lubricants GTC - autostrada w 80 procentach, temperatura nie przekroczyła 100st, gdzie norma w tym silniku na oleju to 115-120st.


Tamtej zimy był ten sam olej z AR9100 ale przebijało 100st, szło w okolice 105 jak dobrze pamiętam przy podobnej trasie.
 
Oczywiście, nawet w którymś wątku pisałem na forum, aż poszukam. Byłem w szoku dziś maks, autostrada, 140, tempomacik i cały czas 96-99
 
A jaka temperatura była rok temu ?
 
Zależy w którym miejscu mierzone... Z reguły w okolicach miski olejowej. Żeby nie wchodzić za bardzo w szczegóły zbyt niska lub zbyt wysoka temp. oleju nie jest optymalna. A w przypadku tego oleju w szczególności jest to zauważalne skoro spora dawka PAO 4 cSt (bardzo niska strukturalna lepkość CCS).
 
Zdaje mi się że w tym samym miejscu mierzone, skoro to samo auto ;)
 
Wypowiedź dotyczyła tych innych silników.
 
Niższa temperatura nie znaczy lepiej. Lepkość robocza jest mierzona w 100 stopniach, to też punkt gotowania wody więc i ułatwionego odparowania wilgoci. Warto też wziąć pod uwagę konstrukcję silnika - jeżeli silnik z założeń, na oleju OEM, ma wysoką temperaturę pracy to inżynierowie mogli założyć obniżoną lepkość i inne warunki pracy dodatków, zwłaszcza jeżeli silnik jest bardzo gorący "z projektu".

Nie zawsze "zimniej = lepiej". Uważałbym 100 stopni Celsiusza za wzorcową temperaturę pracy oleju.
 
Kilka słów o dodatku Mannol dodatek estrowy do oleju 9929 .
Dziś rano odpalałem silnik przy minus 5 stopniach , pierwsza taka temperatura od kiedy mam zalany Gulf Ule 5w30 plus dodatek do oleju Mannol.Silnik wyrażnie pracował lżej ,ciszej,płynniej ,bez wibracji,wszystko współgrało ze sobą jestem zadowolony z tego dodatku przynajmniej w odczuciach organoleptycznych w moim przypadku warto było dodać .
Silnik w moim aucie to trzy cylindrowy diesel 1.4 tdi PD silnik sam w sobie ma niską kulturę pracy jest głośny i nieprzyjemny dlatego właśnie jest znakomitym narzędziem do sprawdzenia dodatków w kategoriach organoleptycznych ,każda choćby mała zmiana na lepsze jest łatwa do wychwycenia nawet dla ''drewnianego ucha'':)
Oczywiście to są moje subiektywne/amatorskie odczucia bez żadnych badań w tym kierunku,mimo to w przyszłym roku przy wymianie oleju znowu dodam ten dodatek.
1606909376427.png

Wszystkim sceptykom wyjaśnię ,że nie promuje tutaj marki Mannol gdyż ich dodatek do ON który zalewałem wcześniej i o którym pisałem w innym temacie, zupełnie mnie nie zadowolił, i więcej go nie zaleję:)
 
Last edited:
@Robert1, od kiedy masz wlany nowy olej i dodatek? Może to zasługa świeżego oleju, może dodatku. A może mix-u. Sam też testuję Mannol-a 9930 do ON i mam odczucia pozytywne.
 
@Maro99 Spokojnie to nie nowy olej , przejechał około 3 tyś km, poza tym znam ten samochód i olej(trzecie zalanie Gulfem z przerwami) od wielu lat,tutaj ewidentnie coś pomoga olejowi .
Widzisz łatwiej jest mi określić i opisać pozytywne odczucia na dodatku do oleju niż dodatku do ON 9930 przy którym nie miałem żadnej różnicy w spalaniu a odczucia organoleptyczne też były ''nijakie'' ale tak jak wspomniałem wcześniej wszystko to co opisałem to moje amatorskie obserwacje.
 

PROTEC Nano Engine Protect & Seal 375ml - czy ktoś stosował ten dodatek i moze cos wiecej o nim napisac ?

 
W naszej firmie jest od dłuższego czasu.
Wiele serwisów ASO leje to w okresie gwarancji aby zminimalizować do zera pobór oleju w nowoczesnych benzynach.
Obecnie bodajże najlepszy modyfikator nano w Polsce.
Silnik po nim natychamist robi się cichy, zużycie paliwa spada bardzo mocno i redukuje zużycie oleju bardzo mocno.
 
Last edited by a moderator:
W naszej firmie jest od dłuższego czasu.
Wiele serwisów ASO leje to w okresie gwarancji aby zminimalizować do zera pobór oleju w nowoczesnych benzynach.
Obecnie bodajże najlepszy modyfikator nano w Polsce.
Silnik po nim natychamist robi się cichy, zużycie paliwa spada bardzo mocno i redukuje zużycie oleju bardzo mocno.
Jakbysmy sie opierali na takich ‚opisach’ produktow to kazdy z nich bylby ‚najlepszy’, wiec mysle ze na tym forum to po prostu nie przejdzie ;) chodzi mi o konkrety: co w nim takiego jest ze jest ‚najlepszy’, konkretne testy, badania itp.
 
Wiele serwisów ASO leje to w okresie gwarancji aby zminimalizować do zera pobór oleju w nowoczesnych benzynach.

Czyli ujmując prosto - serwisy ASO stosują ten dodatek, ponieważ nieoficjalnie przyznają się do złej konstrukcji silników wypuszczanych fabrycznie, które nadmiernie zużywają olej. Można wiedzieć, jakie to koncerny?

Obecnie bodajże najlepszy modyfikator nano w Polsce.

Na podstawie czego to piszesz...?

Silnik po nim natychamist robi się cichy

Jak po klasycznym Moto Doktorze? Akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, tak samo dodatek, bo pojawia się w takim wypadku podejrzenie, że dodatek jest tak skonstruowany, aby działał na ucho laika [marketing]

redukuje zużycie oleju bardzo mocno.

czyli ile?
 
A ja celowo zadalem pytanie o ten produkt tutaj, bo liczylem wlasnie na konkretna odpowiedz 🤨
 
Back
Top