• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis 1. 8 Valvematic

Standard

Użytkownik
Marka samochodu
Toyota Avensis
Budżet/ile litrów
4ltr.
Silnik
1.8 Valvematic
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SL, SM, SN RC, A5/B5, 0W20, 5W30, ILSAC
Cudów nie należy się spodziwać, ale coś takiego: Lotos Synthetic A5/B5 5W30.

Jest taki sam w specyfikacji technicznej na stronie producenta, jak Lotos Quazar F 5W30, który z kolei jest wycofany chyba.
Wygląda jakby sie powielały te oleje, byc może dlatego jeden wycofano.

Tenże z kolei - Lotos Quazar F 5W30 - ma interesującą analizę z Oilclub.ru Lotos Quazar F 5W30 - analiza.
Zwrócono szczególną uwagę na CCS -30C. - 3966 i temp. płynięcia -48C. Hmm, Chyba dobry wynik ??

W tych $$ wygląda to calkiem przyzwoicie, przynajmniej moim zdaniem. Co prawda pod SL obydwa, ale jednak.
-----------
W domyśle dla Toyota 2ZR-FAE na 7500 km po zimie. Specyfikacja styka.

Tylko prosżę juz 0W20 nie pisać, bo interesuje mnie konkretnie opinia tym oleju.

Ktoś coś wie więcej oprócz typowyc danych z kart?? Dzieki.
------------
 
Last edited:
Lotosów Quazar praktycznie nie ma i dajemy sobie z nimi spokój.
Ta analiza na oilclub.ru jest z 2013r, więc wiekowa.
Zamiast Quazara, czy Lotos Synthetic, proponuję się zainteresować Lotosem Aurum A5/B5, czyli olejem plasowanym najwyżej w gamie Lotosa (ale poniżej Q).
Od wspomnianego Quazara różni się brakiem Boru w składzie (prawdopodobnie to jest dyspergator).
Analiza oleju jest na naszym forum:

Drugą propozycją niech będzie Orlen Max Expert F:
(na razie mamy tylko analizę Pro F).


Natomiast moim zdaniem, skoro nie chcesz 0w20, zainteresowałbym się olejami z normą Dexos1 gen2.
Mogą "pasować" do Toyoty.
Są przede wszystkim nowszymi produktami i z automatu mają ograniczony popiół do 1%.
 
Quazary poza wyjątkami są praktycznie niedostępne na polskim rynku. Co do różnic między Quazar i Synthetic to dwie różne półki w ofercie Lotosa. Quazar to ta topowa, Synthetic to powiedzmy trzecia od góry (Aurum jest w środku). Nawet jeżeli oleje wyglądają w kartach tak samo/podobnie trudno powiedzieć czy się nie różnią dodatkami, bazami i tak dalej. Parametry mogą mieć podobne ze względu na wymóg spełniania tych samych norm.

Masz możliwość lania olejów SN+RC więc zainteresowałbym się Orlenem DEX1 5W-30, jest dostępny przez znany portal aukcyjny, możesz spróbować go poszukać na stacjach Orlen.
 
Kolego Standard napisz do Kolegi Włyszkow on ma temat rozpracowany. Od siebie to tam lepkość 5W30 się sprawdza. Oprócz ww. Lotosa czy Orlenu mogę polecic również tani olej Eurol Fluence FE 5W30, który w tym silniku stosuje regularnie kilku Klientów a także droższy Neste Pro C2/C3 5W30. Z tych lepszych C2 5W30 wart uwagi jest też LM Molygen 5W30.
 
Zawsze i wszędzie - Ford Formula F 5w30 czyli Castrol Magnatec A5.
Orlen DEX1 nie istnieje na stacjach, ostatnio z racji wycieczek byłem na kilku po kawkę i przy okazji przyjrzałem się ofercie olejowej.

Pozdrawiam,
 
Polecam Eurol Fluence Fe 5w30, od dwóch lat na nim jeżdżę. Naprawdę dobry olej. Wkrótce powinna pojawić się na forum jego analiza. No właśnie - co z tą analizą 😉
 
Nie proponujcie olejów, bo @Standard pytal o Lotosy.
Jak się dyskusja rozwinie, wtedy można się nad alternatywami zastanawiać.
 
Zwrócono szczególną uwagę na CCS -30C. - 3966 i temp. płynięcia -48C. Hmm, Chyba dobry wynik ??

W
CCS to szału nie robi. Chociażby texaco czy eurol z ford....913D mają lepszy. Ale ciekawy tu jest Noack 9.6. Jedynie ravenol fds ma nizszy. Większość olejów z tą aprobatą ma 11+. Norma jest do 13.
 
Jeżeli ktoś lubi "cyferki" to wygląda okay, lecz trzeba patrzeć na to z innej strony, jak wezmę więcej oleju bazowego o lepkości 6 cSt, siłą rzeczy będzie gorszy wynik, lecz ma to również swoje zalety. Dlatego formulator musi odpowiednio zrównoważyć przepis.
 
------------------------------
Aktualnie Specol Gold 0W20 w silniku.

Ok. Dzięki.
Wpadł mi w oko ten Lotos Quazar, ale fakt jechał do Rosji do niego nie bedę. ;)

Powiem tak - interwały 7500 km ze względu na miasto, warunki takie jak u kolegi @Skiper.
Uparłem się na cos polskiego, w dobrej cenie.
Teraz na okres letni planuje 5W30, dobrze by było w granicy KV ok. 10.
Natomaiast na okres jesienno-zimowy planuje Orlen MaxExpert C5 5W20.

Ten Lotos Aurum A5/B5 oczywiscie analize widziałem, ale w komentarzach tam zachwytu nie było.

Czyli Lotos Synthetic A5/B5 5W30, półka niżej niz Aurum ?? 🤔

Aha.... Ford Formula 5W30 vel Castrol Magnatec A5 mi odpowiada - widziałem analizy - ale nie jest polski -😜

Aaa.. Orlen Pro F wyglada bardzo ciekawie, ale pewnie cenowo wysoko stoi, zresztą nie moge znaleźć.
 
Last edited:
Masz jeszcze specol spec premium 5W30 A5/B5. Orlen Max Expert F 5W30. Jeśli ma być polskie.
 
W jakim celu się opierasz o CCS? Przecież zapewni bezproblemowy zimny rozruch silnika. W szczególności w naszej szerokości geograficznej.
 
Myślę że jeśli CCs dobry w klasie to prostu lepszy olej. zresztą staram się zwracać uwagę na klika parametrów nie tylko na KV. To tak po lekturze forum ;)
 
Niekoniecznie. Ten SAE 5W-30 bazuje na PAO, nie ma tam PAO 4 cSt, dlatego stosunkowo wysoka lepkość strukturalna CCS. Bardziej się opieraj czy dany olej spełnia wymagania SAE J300.
 
Jak czujesz potrzeby wydawania dużej kasy to Orlen Pro F powinien być dostępny na stacjach Orlen, ale nie każda ma pełen asortyment. Lepiej chyba jednak MaxExpert F. Inaczej pomyślałbym właśnie nad Dex1. Z czasem jego dostępność powinna się poprawić, ale na razie tylko jeden sprzedawca na ale drogo.
 
Dzisiaj wymieniałem po zimie olej -- interwał 7.5 kkm.
Tryb jazdy typowo >> SEVERE << miejski, krótkie odcinki, zimne starty, start - stop.

Olej zleciał baardzo ciemny.
----------------
W takich warunkach eksploatacji - moim zdaniem - tylko wymiana po 7.5 kkm jest racjonalna.
 
Back
Top