Robert1
Stary forumowicz
- Samochód
- Honda Accord Tourer 2,2
To są dokładnie takie oleje i strategia firmy jest podobna.Trochę egzotyki od sąsiadów ;-)
MOL - wydaje się że to taki słowacko-węgierski ORLEN.
Slovnaft PL
slovnaft.pl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
To są dokładnie takie oleje i strategia firmy jest podobna.Trochę egzotyki od sąsiadów ;-)
MOL - wydaje się że to taki słowacko-węgierski ORLEN.
Slovnaft PL
slovnaft.pl
Mitasu nie jest japońskim olejem. To pomysł Rosjan z produkcją w Rosji , Turcji i Ukrainie.Chciałem zapytać, jakie macie opinie i doświadczenie związane z olejami, które są u nas mniej znane, o których nie często się słyszy? Które z nich są godne uwagi? Przecież nie samym Meguinem, Shellem, czy Ravenolem silnik żyje :mrgreen:
Mannol
Texaco
Gulf
Xado
ENI\Agip
Yuko
Mitasu
Mannol, czy Gulf, lub Texaco, to oleje które może są bardziej znane od pozostałej stawki, ale jednak śmiało można je zaliczyć do środków smarnych, których nie wymienia się w pierwszym rzędzie, jako super znane. Japońskie Mitasu mnie szczególnie interesuje - ma ktoś doświadczenie?
Według mnie dobry trop.Nie macie wrażenia że oleje Toyota Gazoo Racing 0w20 C5, zalewane w serwisach do yaris GR albo Supry to nic innego jak Shell, tylko czarne baniaki?
View attachment 5684View attachment 5685
W SAIL marka K2 zarejestrowana jest jako produkowana przez Inter-Global. Skoro są zarejestrowani w SAIL to powinni sami blendować. Pytanie tylko czy to polski Inter-Global (który robi różną chemię K2) czy rosyjski (który robi oleje i paliwa).Czy wiecie kto robi dla K-2 oleje? Na ich stronie nawet TDS nie da rady podpatrzeć
Maszyny budowlane, ale i całe sekcje maszyn typu CNC pracujących w trybie ciągłym i mające zaplanowany postój na 2 tygodnie w roku. Jedyne, co się wymienia, to po określonej ilości godzin roboczych, chłodziwo. Prasy, wtryskarki, tokarki, frezarki, tam wszędzie jest w jakimś stopniu hydraulika, lub nawet specjalne smary i oleje w starszego typu sprzęcie. a jak to strasznie nie raz śmierdzi przy wymianie...maszyny budowlane to milionowe inwestycje. Pracują niekiedy w trybie continuous. Zmniejszenie oporu obiegu o 0,07% to konkretny wymiar oszczędności. Jeśli dodamy do tego większa odporność na degradacje i interwał można wydłużyć o 30% bez zwiększania ilości metali w analizie to mamy dobry środek. Właśnie analiza oleju najbardziej sprawdza się w przemyśle bo ma to uzasadnienie ekonomiczne.
I teraz ciekawostka: inwestycja w 250 pln netto w dodatek do hydrauliki daje oszczędność na poziomie kilku tysięcy nie wliczając korzyści z ryzyka przestoju bo tu oszczędność jest na poziomie znacznie większe (nie wdając się w szczegółu przy szacowaniu ryzyka).