• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Chciałem zapytać, jakie macie opinie i doświadczenie związane z olejami, które są u nas mniej znane, o których nie często się słyszy? Które z nich są godne uwagi? Przecież nie samym Meguinem, Shellem, czy Ravenolem silnik żyje :mrgreen:

Mannol
Texaco
Gulf
Xado
ENI\Agip
Yuko
Mitasu

Mannol, czy Gulf, lub Texaco, to oleje które może są bardziej znane od pozostałej stawki, ale jednak śmiało można je zaliczyć do środków smarnych, których nie wymienia się w pierwszym rzędzie, jako super znane. Japońskie Mitasu mnie szczególnie interesuje - ma ktoś doświadczenie?
Mitasu nie jest japońskim olejem. To pomysł Rosjan z produkcją w Rosji , Turcji i Ukrainie.
 
Mitasu jest marką japońskiego holdingu finansowego, kto tam za czym stoi to już ciężko się domyślić. I produkują te oleje w Malezji chyba, chociaż wcześniej faktycznie szwendali się po różnych miejscach. Co też niewiele mówi, bo nie wiadomo kto im robi receptury chociaż chwalili się współpracą z japońskimi laboratoriami.

Trzeba by się @Czarne Paliwo zapytać, on ma te oleje w ofercie i chyba wie coś więcej skąd i dlaczego się biorą.
 
Nie macie wrażenia że oleje Toyota Gazoo Racing 0w20 C5, zalewane w serwisach do yaris GR albo Supry to nic innego jak Shell, tylko czarne baniaki? :)
1610839573991.png
1610839583038.png
 
Butelki wyglądają rzeczywiście identycznie.
 
Kto wie ...

1610881741038.png



1610881782284.png


W Europie najszybciej podejrzewałbym Idemitsu lub XOM.
 
Czy wiecie kto robi dla K-2 oleje? Na ich stronie nawet TDS nie da rady podpatrzeć
W SAIL marka K2 zarejestrowana jest jako produkowana przez Inter-Global. Skoro są zarejestrowani w SAIL to powinni sami blendować. Pytanie tylko czy to polski Inter-Global (który robi różną chemię K2) czy rosyjski (który robi oleje i paliwa).
 
akurat VENOL jest mi dobrze znany
ze złej jakości 👎
 
w firmie której teraz pracuje zrezygnowali z ich usług
wiadomo zaczęło się niewinne a potem wieczny problem z silnikami
tworzyły się jakieś lepy, złogi nie wiem jak konkretnie to nazwać
były jakieś analizy itp. skączyło się że już od nich nic nie bierzemy z oleii
nie piszę tego bo jakis jeden silnik miał problem to szło w dziesiątki
nie wiem ile szło tego ale na pewno w skali roku to tysiące litrów się przewinęły
fakt że tylko jedna lepkość ale takiego odbiorcy nie uszanowali po prostu mają słaby produkt
 
Dla mnie, zaufanie do producenta spada, kiedy na jednej etykiecie producent deklaruje zgodność z dwoma przeciwstawnymi normami jednocześnie.

Pozwolę sobie na mała dygresję.
Piszecie o problemie z silnikami. A to tylko promil wolumenu obrotu bo jeszcze jest hydraulika - to jest poligon. Tutaj jest pole do działania: maszyny budowlane to milionowe inwestycje. Pracują niekiedy w trybie continuous. Zmniejszenie oporu obiegu o 0,07% to konkretny wymiar oszczędności. Jeśli dodamy do tego większa odporność na degradacje i interwał można wydłużyć o 30% bez zwiększania ilości metali w analizie to mamy dobry środek. Właśnie analiza oleju najbardziej sprawdza się w przemyśle bo ma to uzasadnienie ekonomiczne.

I teraz ciekawostka: inwestycja w 250 pln netto w dodatek do hydrauliki daje oszczędność na poziomie kilku tysięcy nie wliczając korzyści z ryzyka przestoju bo tu oszczędność jest na poziomie znacznie większe (nie wdając się w szczegółu przy szacowaniu ryzyka).
 
@Jones jaki konkretny olej to był? Piszssz auta firmowe pewnie wszystko w trybie LL.
PS. Ja tam Venol nigdy nie miałem nie zaleje.
 
maszyny budowlane to milionowe inwestycje. Pracują niekiedy w trybie continuous. Zmniejszenie oporu obiegu o 0,07% to konkretny wymiar oszczędności. Jeśli dodamy do tego większa odporność na degradacje i interwał można wydłużyć o 30% bez zwiększania ilości metali w analizie to mamy dobry środek. Właśnie analiza oleju najbardziej sprawdza się w przemyśle bo ma to uzasadnienie ekonomiczne.

I teraz ciekawostka: inwestycja w 250 pln netto w dodatek do hydrauliki daje oszczędność na poziomie kilku tysięcy nie wliczając korzyści z ryzyka przestoju bo tu oszczędność jest na poziomie znacznie większe (nie wdając się w szczegółu przy szacowaniu ryzyka).
Maszyny budowlane, ale i całe sekcje maszyn typu CNC pracujących w trybie ciągłym i mające zaplanowany postój na 2 tygodnie w roku. Jedyne, co się wymienia, to po określonej ilości godzin roboczych, chłodziwo. Prasy, wtryskarki, tokarki, frezarki, tam wszędzie jest w jakimś stopniu hydraulika, lub nawet specjalne smary i oleje w starszego typu sprzęcie. a jak to strasznie nie raz śmierdzi przy wymianie... 😅
 
właśnie chodzi o maszyny budowlane różne priorytet to sprawność w 100%
np. JLG 660 sj tam jest silnik Deutz olej 10w40 interwały to są skrócone i olej nie wytrzymywał
nie pracuję na silnikowni więc szczegółów nie podam
 
A ja bym chętnie zrobił analizę jakiegoś ich "topowego" oleju. Mają jakieś 5W-30 C2, może jak mi się uda gdzieś litr kupić to wyślę do pełniejszej analizy. Znamy Venola z najtańszych olejów i z AMG, ciekaw jestem jak wygląda reszta.
 
Niby jest VENOL Synthesis Premium Plus SN CF 5W30 C2. Oferty sprzedaży są na ebay.fr, ebay.it . W PL nie widzę C2.
Może ktoś podrepta do sklepu firmowego w Łodzi?
 
Back
Top