• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Mega mam ochotę grafenu spróbować, ale niestety pewnej firmie zarobić nie dam, a na chwilę obecną ma ona wyłączność..
 
Kolejny mniej znany (przynajmniej dla mnie):

- żaden Radeon tylko prawdziwy G-FORCE ;)


G-FORCE GFN105 5W30 C3 PRO​

ma 504.00/507.00
18A19F6A-32FF-4FD6-AEB9-61F438B8548D.jpeg

28631D73-C1FA-46F5-9296-1DCCAC8DF077.jpeg


Producent: https://www.tetrosyl.com/
znany m. in. z takiej marki jak CARLUBE.
 
I klasyczny zestaw aprobat (504507, 229.51 i LL04), czyli 80% diesli może na nim jeździć.
 
Witam.
Czytam to forum oliwowe parę dni i sporo się dowiedziałem o markach oleju silnikowego a w szegóknosci o polskich rodzynkach do tej pory mi nieznanych typu Specol, Revline.
Znalazłem niby polską ważelnię środków smarnych o nieznanej mi nazwie OmegaOil.
Czy te oleje typu 5w40 są coś warte....
Ktoś to stosował?
Ps. Po przeczytaniu paru postów w/w forum jutro zalewam Seicento 1.1 olejem Specol Gokd 5w/40😄
 
No z tym porządnym to chyba trochę przesada ale fakt że silnik spiro wybacza i jak mówi mój zaprzykaźniony mechanik "ten silnik na wszystkim pojedzie i słaba oliwa mu nie straszna.
Rocznik 2003 236.000km przebiegu no i od przebiegu 20.000km dodane LPG czyli jeszcze na gwarancji. Wymiany co 10-12000km-zero dolewek od wymiany do wymiany.
Latał na Mobil1 0w40 przez 6 lat a ja do przedostatniego sezonu lałem mu Lotos 5w40. Poźniej 2x 10w40 Elf no i jutro powrót do syntetyka.
Mam plukankę k2 ale nie wiem czy jest sens ją wlewać...bo też piczytałem u was o płukankach😔.
 
@balcerowicz79 te starsze auta ogólnie nie są chyba zbyt wymagające pod względem oleju. Strasznie żałuję, że nigdy nie miałem fiata. Fantastyczne są te silniki. 1.2 z albea ten 80 koni to coś niesamowitego. Lubi wysokie obroty jak motocykl.
 
Silnik może i debilo odporny . Ale akurat oleje to lubią dobre, kultura pracy na Eurolu SL była niesamowita przez cały interwał niezmienne . Na shellu hx8 po 7,5k już było słychać glosniejsza pracę silnika ;) . Wadą tych silników jest wycieranie sie wałka ;) od słabych oliw :)
 
Troche zeszlismy z tematu.
Jakbym wiedział o Specol wczesniej to bym nie lał półsentetyka.
Ale sama konstrukcja motoru 1.0 pamięta czasy Pandy 1.0 z lat 80tych....rozwiercona i tyle.
1.2 niewiele się różni zwlaszcza 8v...ta wersja 80km ma już inną głowicę....zresztą silnik 1.2 16v jest ok tylko ta Albea czy Siena to trochę szrot i ruda go bardzo lubi...o padających alternatorach nie wspominając(są zamontowane nisko przy kole i chlapiąca woda im nie pomaga).
Post automatically merged:

Silnik może i debilo odporny . Ale akurat oleje to lubią dobre, kultura pracy na Eurolu SL była niesamowita przez cały interwał niezmienne . Na shellu hx8 po 7,5k już było słychać glosniejsza pracę silnika ;) . Wadą tych silników jest wycieranie sie wałka ;) od słabych oliw :)
No prosze...następna firma Eurol co nie znam. Lepsze to niż Elf NF 5w40 czy ten sam poziom bo ostatnio po 10700km w lagunie 2 2.0 pb zaczą stukać silnik z okolicy głowicy😮. Dla mnie szok.
Okazało się że Elf już stracił swoje możliwości i po zmianie na doradzo ny Valvoline 5w40 popychacze hydrauliczne ucichły.
Dlatego szukam zamiennika n firm żeby nie przepłacać.
 
Last edited:
Mam plukankę k2 ale nie wiem czy jest sens ją wlewać...bo też piczytałem u was o płukankac
a co takiego przeczytałeś, że nie wiesz, czy jest sens wlewać? Ja stosowałem, polecam.

Fantastyczne są te silniki. 1.2
od 1.0 po 1.4 to właściwie wszystko FIRE, czyli nie zabijesz, chyba, że chcesz.

Wadą tych silników jest wycieranie sie wałka ;) od słabych oliw
albo od jazdy na minimalnym stanie i łudzenie się na każdych światłach, że pod maską siedzi 1.4 T-Jet ;)

Lepsze to niż Elf NF 5w40 czy ten sam poziom bo ostatnio po 10700km w lagunie 2 2.0 pb zaczą stukać silnik z okolicy głowicy😮. Dla mnie szok.

Elf SXR, czy NF to bardzo dobre oleje. Stukanie w okolicach głowicy, to nie wina oleju...

Okazało się że Elf już stracił swoje możliwości i po zmianie na doradzo ny Valvoline 5w40 popychacze hydrauliczne ucichły.
Dlatego szukam zamiennika n firm żeby nie przepłacać.

mogła to być wina również filtra, bo on również czasem jest winowajcą, jak słychać popychacze.
 
Polski QUALITIUM zrobił nową linię olejów, ale jeszcze nie widzę w sprzedaży
1607185793993.png
 
@Robert1, pisałem do nich i planują rozpoczęcie sprzedaży serii Nano w styczniu 2021.
 
Ciekawe...German laboratory Control. Uwielbiam taki marketing :>

Jestem ciekaw, ktore labolatorium maja na mysli.
Post automatically merged:

Interesujace, mapy Google naprowadzaja mnie na adres firmy:
1607193788965.png
 
Last edited by a moderator:
Back
Top