• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Cześć mam pytanko, czy jest sens zalewać płukankę Oilem LL na około 3 tys. km do wymiany oleju? Czy lepiej sobie odpuścić i użyć tylko 2820 przy wymianie? Silnik ma mały przebieg - 57 tys. i czy w takim przypadku w ogóle jest sens używania płukanki długodystansowej czy wystarczająca będzie tylko taka statyczna przy wymianie?
Dodam, że auto w moich rękach od nowości, pierwsza wymiana po 14 tys. km, każda kolejna co 9 - 10 tys. km. Od nowości olej Fuchs Titan 5W20, dopiero przy ostatniej wymianie po raz pierwszy użyłem płukanki LM pro, zmieniłem olej na Amsoil OE i dodałem Ceratec.
 
Jeśli nie popija oleju ani nie ma lakieru pod korkiem to nie ma potrzeby LL.
AR2820 można dłużej potrzymać albo przejechać kawałek, ewentualnie mocniejszą szybką Oilem ReleaseTech Power Flush i przejazd nawet do 1h i zrobi świetną robotę.
 
Od nowości na Fuchsie dolewałem od wymiany do wymiany ok. 0,5 litra, teraz na Amsoilu z Ceratekiem nie dolałem jeszcze ani kropli (7 tys.). Pod korkiem czysto. Odpuszczę sobie zatem płukanie długodystansowe, tylko pojeżdżę godzinkę przed wymianą z Oilem ReleaseTech Power Flush. To ma być taka raczej spokojna jazda na niskich obrotach? czy wręcz przeciwnie?
 
Ok, dzięki, tak zrobię.
 
@Szpako rozumiem metodę z braku możliwości. Osobiście wolę spust korkiem bo i filtr mam od spodu, choć nie wiem jak by było z odsysaniem, bo miska ma 5 głębszych miejsc i spust nie jest na samym dole. Tak jak pisze Zielony34 w danym przypadku może być różnie i jedna kontrola odsysanie/korek dała by odpowiedź, czy coś jeszcze zostaje. Ty u siebie masz to pewnie przećwiczone. Ponieważ u siebie korki mam na tyle misek, zamierzam iść w stronę wjazdu przodem na coś wyżej.

@orzeszpole Ford jeśli nigdy nic, pobory 0.5L i czysto, a interwały masz dobre, to ja bym zrobił tak. Oilem Flush coś dłużej, a dalej jak Ci się spodoba to co każdą wymianę 2820 zgodnie z manualem, lub co drugą wymianę. Mam auto z 60kkm, reszta podobnie i jedna starszej wersji 2820 na 15min, obniżyła mniejsze pobory niż 0.5L.

Dacia nówka sztuka i raczej nic nie trzeba, ale jak Ci się w Fordzie spodoba, to co 2 wymiana AR2820 zgodnie z manualem może być. Piszę tak bo sam wsiąkłem już w płukanki, bardziej niż na początku zamierzałem.
 
Potrzebuję pomocy w odblokowaniu pierścieni w BMW. Ostatnio zaniepokoiła mnie wysoka korekta na jednym z cylindrów w Dieslu. Okazuje sie że sprężanie jest niższe o 2 bary od reszty cylindrów, pozostałe też nie idealnie. Zużycie mechaniczne w postaci zużytych tuleji odpada. Autko jezdzi super mimo wszytko ale chcialbym to ogarnąć.
Co do samego auta. Ma 247 tys przebiegu. Do 233 tys mialo obsługę long life w BMW. Zapewne Castrol ktory jak wiemy zostawia spory bałagan w przypadku stosowania Long Life.
I to jest przyczyną. Ja po zakupie zrobiłem 4-5 tys na valvoline syn power +AR9100 a teraz 9tys. na Meguin SL plus AR2300 ale jak widać Archoil nie odblokował pierścieni. Zimą temperatura oleju podczas jazdy byla okolo 79 stopni zwykle.
Będę wymienial teraz olej i mam w arsenale Oilem Oil Flush na ktorym chcę przyjechać się delikatnie godzinkę a później wleci Shell Helix Ultra 5w40. Może jakieś rady? Podwójna dawka Oilem? Oleju jest w układzie 8,5l. Wolalbym uniknąć wpuszczania nad tloki płukanki itp, ale może to jedyna opcja?
 
Last edited:
Jak pamiętam, mimo tras, garażu i 2300 zimą nadal jest co poprawiać. Tak Oilem Flush i Oilem LL, ja miałem 2300 do zimy, a Oilem LL w zimę. Nie pomogło to, ale puki nie wiadomo co dokładnie jest powodem, nie można psioczyć na Oilem. Być może u Ciebie będzie OK.
Oilem LL jak pisze jest na 3-10L oleju, może można więcej procentowo wobec 8.5L oleju.
 
Potrzebuję pomocy w odblokowaniu pierścieni w BMW. Ostatnio zaniepokoiła mnie wysoka korekta na jednym z cylindrów w Dieslu. Okazuje sie że sprężanie jest niższe o 2 bary od reszty cylindrów, pozostałe też nie idealnie. Zużycie mechaniczne w postaci zużytych tuleji odpada. Autko jezdzi super mimo wszytko ale chcialbym to ogarnąć.
Co do samego auta. Ma 247 tys przebiegu. Do 233 tys mialo obsługę long life w BMW. Zapewne Castrol ktory jak wiemy zostawia spory bałagan w przypadku stosowania Long Life.
I to jest przyczyną. Ja po zakupie zrobiłem 4-5 tys na valvoline syn power +AR9100 a teraz 9tys. na Meguin SL plus AR2300 ale jak widać Archoil nie odblokował pierścieni. Zimą temperatura oleju podczas jazdy byla okolo 79 stopni zwykle.
Będę wymienial teraz olej i mam w arsenale Oilem Oil Flush na ktorym chcę przyjechać się delikatnie godzinkę a później wleci Shell Helix Ultra 5w40. Może jakieś rady? Podwójna dawka Oilem? Oleju jest w układzie 8,5l. Wolalbym uniknąć wpuszczania nad tloki płukanki itp, ale może to jedyna opcja?
Na taką miskę to 3 puszki Oilem Flush a potem Oilem LL do nowego oleju ale dałbym 1x 6400d na pół baku jeszcze przed wymianą obecnego oleju.
 
@MP_MOTORS stosowałem 5% stężenia Oilem Flush przez 30 min jazdy, następnie dodanie kolejnych 5% (w sumie 10%) i na postoju przez kolejne 30 z zwiększaniem obrotów co jakiś czas plukalem silnik i myślę że efekt jest naprawdę zadowalający. Sugerowałem się radami @wlyszkow w celu zmaksymalizowania efektu płukania i myślę że wyszło nieźle. Jeżeli chcesz poczytać o moim płukaniu to przejdź na stronę 94 tego tematu.
Myślę że naftę bym odpuścił - zazwyczaj nic nie wnosi a i ciężko się jej pozbyć później z układu smarowania. Stosowałem też w swoim M54B25 antykoks w potrójnej dawce i też nic nie przyniósł. Mam też pewne doświadczenia z płukankami długodystansowymi i moim zdaniem to raczej efekt kosmetyczny. Moim zdaniem więcej zdziałasz płukankami "szybkimi" o odpowiedniej mocy, stężeniu i czasu płukania + do tego dobry olej niż stosując płukanki długodystansowe czy oleje płuczące, które są raczej środkami "wykańczającymi"
 
Last edited:
Potrzebuję pomocy w odblokowaniu pierścieni w BMW. Ostatnio zaniepokoiła mnie wysoka korekta na jednym z cylindrów w Dieslu. Okazuje sie że sprężanie jest niższe o 2 bary od reszty cylindrów, pozostałe też nie idealnie. Zużycie mechaniczne w postaci zużytych tuleji odpada. Autko jezdzi super mimo wszytko ale chcialbym to ogarnąć.
Co do samego auta. Ma 247 tys przebiegu. Do 233 tys mialo obsługę long life w BMW. Zapewne Castrol ktory jak wiemy zostawia spory bałagan w przypadku stosowania Long Life.
I to jest przyczyną. Ja po zakupie zrobiłem 4-5 tys na valvoline syn power +AR9100 a teraz 9tys. na Meguin SL plus AR2300 ale jak widać Archoil nie odblokował pierścieni. Zimą temperatura oleju podczas jazdy byla okolo 79 stopni zwykle.
Będę wymienial teraz olej i mam w arsenale Oilem Oil Flush na ktorym chcę przyjechać się delikatnie godzinkę a później wleci Shell Helix Ultra 5w40. Może jakieś rady? Podwójna dawka Oilem? Oleju jest w układzie 8,5l. Wolalbym uniknąć wpuszczania nad tloki płukanki itp, ale może to jedyna opcja?
@Kaczorek79 w BMW ładnie zszedł ze zużyciem oleju, bo też mu popijała, jak pamiętam to załatwił to plukankami i częstszą wymianą oleju, ale może przypomni :)
 
Tak, udało mi się zejść ze zużyciem oleju dość znacznie, co wskazywałoby na zapieczone pierścienie. Ja stosowałem płukanie wieloetapowe i trochę czasu to zajęło, ale myślę, że @wlyszkow już podał najprostszą i najszybszą opcję do sprawdzenia.
 
@Rasil może i ja zastosuję puszkę w czasie jazdy i kolejną puszkę na postoju, tak jeszcze nie robiłem. Może zacznę od 2 x 2820. Przy ostatniej Flush, podnoszeniu obrotów i podtrzymaniu lekko słyszałem metaliczne klepanko. A skoro już mam 9200V2 to to przelatam, niech silnik odpocznie po 2 x do jazdy. Mój silnik od pierwszego interwału miał "dobre" możliwości zyskać nagar, aż do powrotu na 5W. Jednocześnie pod korkiem nie było i nie widać syfu, co daje większe wątpliwości, że to pierścienie stoją.
 
Potrzebuję pomocy w odblokowaniu pierścieni w BMW. Ostatnio zaniepokoiła mnie wysoka korekta na jednym z cylindrów w Dieslu. Okazuje sie że sprężanie jest niższe o 2 bary od reszty cylindrów, pozostałe też nie idealnie. Zużycie mechaniczne w postaci zużytych tuleji odpada. Autko jezdzi super mimo wszytko ale chcialbym to ogarnąć.
Co do samego auta. Ma 247 tys przebiegu. Do 233 tys mialo obsługę long life w BMW. Zapewne Castrol ktory jak wiemy zostawia spory bałagan w przypadku stosowania Long Life.
I to jest przyczyną. Ja po zakupie zrobiłem 4-5 tys na valvoline syn power +AR9100 a teraz 9tys. na Meguin SL plus AR2300 ale jak widać Archoil nie odblokował pierścieni. Zimą temperatura oleju podczas jazdy byla okolo 79 stopni zwykle.
Będę wymienial teraz olej i mam w arsenale Oilem Oil Flush na ktorym chcę przyjechać się delikatnie godzinkę a później wleci Shell Helix Ultra 5w40. Może jakieś rady? Podwójna dawka Oilem? Oleju jest w układzie 8,5l. Wolalbym uniknąć wpuszczania nad tloki płukanki itp, ale może to jedyna opcja?
To nie lepiej wyjąć wtryski albo świece i zalać nafta? Przeleci przez cylindry potem dopiero olej plukanka.

O ile pewny jesteś ze to pierścienie. Bo w M57 to zabić może tylko temperatura.
 
No to mam dylemat. Zakupiłem Archoil AR2820 i silnik 1.8 hybryda w automacie i teraz jak to zastosować w tym cudzie techniki. Silnik rozgrzany i lewarek skrzyni w położenie P i po dodaniu gazu na wyświetlaczu info że pedał gazu jest wciśnięty i na chwilę załącza się silnik spalinowy lecz za chwilę go wyłącza i działa na baterii. To samo gdy skrzynia w położeniu N. Coś czuję, że nie da rady zastosować płukanki bo jaki jest sens skoro silnik spalinowy jest co chwilę wyłączany
 
To nie lepiej wyjąć wtryski albo świece i zalać nafta? Przeleci przez cylindry potem dopiero olej plukanka.

O ile pewny jesteś ze to pierścienie. Bo w M57 to zabić może tylko temperatura.
Można pomóc nafcie dodatkowo sprężonym powietrzem aby się większa ilość przecisnęła i odkleiła pierścienie.
Dmuchać do cylindra przez adapter wkręcony w miejsce świecy.
Potem oczywiście olej do wymiany bo się mocno rozcieńczy.
 
Miskę to można by ściągnąć. Ja robiłem tak że odkręcałem w e39 korek i zostawiałem na kanale. Tydzień czasu przelewałem 5l nafty wieczorami :D niestety dalej 800ml/ 1000 km
 
No to mam dylemat. Zakupiłem Archoil AR2820 i silnik 1.8 hybryda w automacie i teraz jak to zastosować w tym cudzie techniki. Silnik rozgrzany i lewarek skrzyni w położenie P i po dodaniu gazu na wyświetlaczu info że pedał gazu jest wciśnięty i na chwilę załącza się silnik spalinowy lecz za chwilę go wyłącza i działa na baterii. To samo gdy skrzynia w położeniu N. Coś czuję, że nie da rady zastosować płukanki bo jaki jest sens skoro silnik spalinowy jest co chwilę wyłączany
Zalej i pojeździj, zawsze trochę silnik popracuje i powinno wystarczyć
 
@kepa416 czyli co polecanie tego co nam nie przyniosło efektu, jest usprawiedliwione tym, że każdy przypadek może być inny i brakiem wiedzy co dokładnie w silniku jest tego powodem. Bo to że w danym przypadku coś nie pomogło, nie oznacza, że w innym też tak będzie. Ale twierdzenia Rasil zaczynają się kłócić, z ogólnymi stwierdzeniami odnośnie co dają postojowe i do jazdy. Czas zastosowania, do czasu powstawania nagaru. Co jednocześnie przy innym zastosowaniu, może stać się jakąś kolejną opcją. Puki silnik nie zostanie wyleczony, to nie wiadomo co pomogło. Puki silnik nie będzie zdiagnozowany, to nie wiadomo gdzie przyczyna.
 
Spoko :)

Chodzi o fakt że leczenie auta z uszkodzonym cykindrem czy tłokiem plukankami raczej nie wyleczy. Jak jest problem to trzeba go zdiagnozować. Dla mnie jeśli wymiany były systematyczne i z małym przebiegiem auto nie stało x czasu to marna szansa że pierścienie się zapiekły. Zwłaszcza że to nie jest jednostka która ma z tym problemy. Kto komu broni. Ja tylko opisuje co robiłem i ile wydałem na plukankę i oleje bo ciągle wierzyłem że się uda.
 
Back
Top