• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
W moim aucie nie była nigdy robiona płukanka - od 8 lat w rodzinie. Czy płukanka xado/liqui/millers przed spuszczeniem oleju, a następnie zalanie olejem + ar9100 (podobno również ma właściwości czyszczące) będzie ok na początek?
Jak najbardziej. Nikt tu tego nie pisze, ale AR9100 ma naprawdę zajebiste właściwości czyszczące (a na pewno dobrze rozpuszcza lak w silnikach benzynowych)
 
Pewnie, że lepiej. Ale kolega wyżej wymienił 3, Oilem tam nie było....
 
Last edited by a moderator:
@Jacek Cz Skoro AR9100 ma zajebiste właściwości czyszczące to nie lepiej zamiast LM na nafcie wlać ten nowoczesny Oilem z TBN30+?

Pewnie, że lepiej. Ale kolega wyżej wymienił 3, Oilem tam nie było....

Spróbuję którejś z tych 3, które wymieniłem a na następną wymianę zamówię oilem. Ar9100 sam w sobie też zrobi robotę. Czy z ar następną wymianę przeciągnąć do 15tys? 50/50 miasto.
 
15tys dla AR9100 to nie jest żadne przeciąganie. Bez problemu. Czasami aż żal patrzeć w analizy jak są wylewane oleje z AR9100 i TBN nadal ponad 5 a TAN 2
 
Będzie ok, ale po co takie płukanki jak masz mocniejszego AR2820 i Oilem'a, który jest jeszcze mocniejszy?

Z tych, które podałeś to wziąłbym LM2662 albo LM2640, bo to to samo. Tę pierwszą używałem kilka razy, dlatego polecę, ale zamieniłbym to na Oilema obecnie.
 
Będzie ok, ale po co takie płukanki jak masz mocniejszego AR2820 i Oilem'a, który jest jeszcze mocniejszy?

Kupiłem w takim razie ar2820. Co oznacza dokładnie doprowadzenie silnika do temperatury roboczej?
 
Polecam upewnić się czy to "odświeżona" wersja.
 
Jak rozpoznać?

Mogę zalać i się przejechać czy tylko na postoju ?
 
Czytaj #1954 można się przejechać do 1h nawet.
 
Kupiłem w takim razie ar2820. Co oznacza dokładnie doprowadzenie silnika do temperatury roboczej?

Robocza, czyli tak jak masz wskazówkę temperatury płynu, nie wiem jakie auto masz, u mnie zawsze wskazówka stoi równo na 90 stopniach podczas jazdy. Musi silnik pochodzić trochę, przejedź się kilkanaście kilometrów, niech się auto rozgrzeje dobrze i zalewaj płukankę.
Ja AR2820 trzymałem 30-45 minut. Nie jezdzilem, silnik pracował na wolnych obrotach, od czasu do czasu dodawałem gazu do około 2200rpm i na podwyższonych obrotach trzymałem po minucie.
Jak @wlyszkow mówi, że można jeździć to tym lepiej.
Na wiosnę będę zmieniał olej to pewnie rundę po Warszawie zrobię, dobrze bo są światła więc jazda zróżnicowana będzie.
 

Takie cos dzis mi sie wyświetliło, troche dziwny ten test ale ciekawy. Z tego co zdołałem wywnioskować to ostanie nr4 co można kupić w aptece to DMSO Dimeksid, ciekaw jestem czy ta pianka z nr1 to Xado Verylube antykoks bo widac ze dziala zdecydowanie najlepiej.
 
Last edited:
@Szpako profilaktycznie to pewnie wystarczyła by postojowa 2820 lub Oilem Flush, tak co wymianę. Ale jak pierwszy raz to coś jeszcze nie zaszkodzi. Temp. robocza płynu nie jest wyznacznikiem temp. oleju, bo olej 2 x wolniej się nagrzewa, ja przed płukaniem lecę na obwodnicę i tak z 15km lepszej jazdy. Może na początek nie lataj z płukanką, jeśli już to rpm w granicach i nie przekraczaj. Jeśli postojowa zgodnie z manualem to usunie niestałe syfy, jeśli z jazdą to pewnie coś więcej umyje, tak czy tak usunie więcej oleju niż sama wymiana olej/olej. Obserwuj po, ile wlejesz nowego oleju. Osobiście nie latałem z postojową, bo w silniku łatwo o wysokie obroty, dlatego jedynie przeciągam czas na postoju i ilość podnoszenia rpm.
 
Czy przy 90st na wskazówce olej nie będzie gorący?
Zależy od silnika, ale ogólnie olej rozgrzewa się (i stygnie) parokrotnie dłużej niż ciecz chłodząca, która notabene stoi w pionie już przy około 70 stopni. U mnie tak się dzieje po 1-2km jazdy miejskiej po wyjeździe z garażu. Nie mam pomiaru temp oleju, ale stawiam, że olej jest wtedy co najwyżej ciepły.
 
Back
Top