• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Olej mineralny (niskiej lepkości) jest lepszy do płukania od GIII czy PAO ale w porównaniu do silnej płukanki robi niewiele.
Mylne może być także jego szybsze ciemnienie bo po prostu jest znacznie mniej odporny na starzenie niż GIII i PAO.
 
Czyli jak chce wlać jakiś tani olej do przepłukania na 30-40km + płukanka ,to co najlepiej wlać?
 
A co powiecie na użycie oleju Qualitium Protec 5W40 do tego przepłukania na jakiś 1000km.
Akurat rzuciły mi się w oczy jak kupowałem Shella w hurtowni.
 
Może być
 
Ktoś stosował xado extreme flush do aut osobowych? Albo ma jakieś info jak stosować w osobówkach?
 
Właśnie tą płukankę też rozważałem.
Chodzi mi o taką na bazie estrów, aby pozbyć się tych nieszczęsnych resztek płynu chłodzącego.
Płukanka na bazie nafty, ma sens chyba tylko aby rozrzedzić olej przy regularnych wymianach i łatwiej go zlać.

Teraz pytanie, czemu na drugi raz.
Czy jest w tym jakiś ukryty sens.
Co będzie jak dwa razy użyję Oilem Flush?
 
Starsze 2820 nie miało nafty a pochodną naftalen, mimo iż pachniało jak pachniało, nowe 2820 ma estry jak w Oilem Flusch, ale ta druga lepsza jest.
Czemu na drugi raz, myślałem że zaczynasz z płukankami i ot tyle, poza tym poznał byś dwa specyfiki, tańszy i droższy. To tak w kwestii portfela też. Możesz i Flush dwa razy, nie ma w tym nic ukrytego, powinno być lepiej.
 
Już rozumiem. W takim razie zdecyduję się na test obu.
Skoro AR2820 rozrzedza olej to pójdzie najpierw, a zaś przed wlaniem Helixa użyję olilem aby nie martwić się, tylko spokojnie zostawić go już na rok lub 10kkm.
 
Tylko zapytaj/sprawdź czy kupisz starą, czy nową 2820.
2820 i Oilem Flush, obydwie postojowe pomagają w usunięciu jak największej ilości oleju z silnika. W tym działaniu są identyczne. Różnica to jak czytałeś, jest taka że Flush 4 x lepiej myje. Możesz też poczytać tu od 0, zobaczysz nie jeden przypadek stosowania zgodnie z manualem płukanki i poza.
 
Glikol jest rozpuszczalny w wodzie, inna plukanka silnika niż olej to niewiele pomoze. To juz lepiej zdjąć miskę przy najblizszej wymianie i dobrze wyczyscić z majonezu.

Pozdrawiam,
 
@ubek Konstrukcja pierścieni olejowych w Hondach sprawia, że jest to słabe ogniwo i myślę, że są po prostu zużyte Mam civica który potrafił zjeść 1L oleju/ 1000km, owalizacja cylindrów była w normie serwisowej, natomiast pierścienie olejowe mocno zużyte, po remoncie nie widać żadnego ubytku oleju. Też myslałem że płukankami zmniejszę pobór oleju, ale po rozłożeniu silnika wiem, że to nie mogło się udać.
Też jestem podobnego zdania znajac konstrukcje pierścieni w Hondzie ale badam czy coś się zmieniło na rynku. Spróbuję jeszcze tego Xado anty koks bo nie jest drogi, zobaczę czy to coś da. Nie oczekuje jakiegoś nagłego cudu ale jakiejkolwiek poprawy.

Jaka płukanke postojowa można stosować przez 1.5 godz?

Auto ma potwierdzony udokumentowany przebieg.
 
Każda ? Mam kolegę co co plukal 4h zwykła (2butelki) na nafcie do tego zalewał ropę na tłoki , pobór oleju spadł mu o 60% w parchu starym co brał litr na 1000km
 
Last edited:
Jaka płukanke postojowa można stosować przez 1.5 godz?
Jak kupujesz antykoks od xado to dorzuć vitalflush. Piszą, że można/należy przejechać z nią 200km przed wymianą.
 
A jak to poznać ? Kiedyś wiem że były w plastikowych butelkach , te nowsze są w metalowej?
Obie wersje AR2820 są w puszkach. Różnica jest na etykietach w ilości piktogramów, wklejałem powyżej fotki etykiet. Nowa jest znacznie bardziej bezpieczna.
Zarówno Oilem ReleaseTech Power Flush jak i nowa AR2820 zbierają wilgoć z układu smarowania.
 
W moim aucie nie była nigdy robiona płukanka - od 8 lat w rodzinie. Czy płukanka xado/liqui/millers przed spuszczeniem oleju, a następnie zalanie olejem + ar9100 (podobno również ma właściwości czyszczące) będzie ok na początek?
 
Back
Top