Grzes-beton
Użytkownik
- Samochód
- Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003r, Ford KA 1,3 Millenium 2000r
Witam,
zakładam nowy temat, gdyż zwrócono mi uwagę, abym nie korzystał z istniejącego wątku, mimo że pasuje mi tytuł. Wątek ten dotyczył innego użytkownika. Szkoda że jest zabananowany, bo chciałem spytać go co konkretnie kupił i czy dobrze dobrał, gdyż z tego co widzę kierował sie tylko lepkością SAE i klasą API.
Natomiast w moim przekonaniu zacząć należy od OEM a także zwrócić uwagę na numer MTF/ATF podany przez BMW. I w tym miejscu chciałbym zapytać ekspertów od oleju przekładniowego. Oryginalny olej BMW dla mojego Mini kosztuje 130zł/L i posiada nr 83222344589, SAE 75W-80, API GL-4 oraz oznaczenie MTF-2. Nie żebym był chytry i ostatecznie bym go wziął gdybym nie znalazł zamiennika, tymczasem takowy znalazłem
Także nie tani w porównaniu do zwykłych olejów przekładniowych - 70zł/L, nie mniej posiada wszystkie oznaczenia, jakie posiada oryginał z numerem OEM włącznie, a także polecany jest przez wszystkie możliwe sklepy do mojego konkretnego modelu. Zakupiłem 3 litry (2 potrzebne + 1 dolewkowy).
Co można powiedzieć o produkcie firmy Vaico (firma-matka: Vierol) i o firmie w ogóle? Ciężko mi było znaleźć jakąkolwiek opinię na ten temat poza gloryfikującymi opisami autorstwa oferujących ów olej. Wiem że jest po fakcie, ale temat jest interesujący, no i też chce wiedzieć na czym stoję (dosłownie, bo w zimie jeżdżę Fordem).
Inne firmy oferujące oleje o tych samych specyfikacjach co oryginał (tyle że do innych modeli) to: Fuchs, Febi, Swag. Czy im można ufać?
Czy moje postępowanie podczas dobierania odpowiednika jest właściwe?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nie znalazłem tematu typu "analiza olejów przekładniowych", bo i tam bym napisał.
zakładam nowy temat, gdyż zwrócono mi uwagę, abym nie korzystał z istniejącego wątku, mimo że pasuje mi tytuł. Wątek ten dotyczył innego użytkownika. Szkoda że jest zabananowany, bo chciałem spytać go co konkretnie kupił i czy dobrze dobrał, gdyż z tego co widzę kierował sie tylko lepkością SAE i klasą API.
Natomiast w moim przekonaniu zacząć należy od OEM a także zwrócić uwagę na numer MTF/ATF podany przez BMW. I w tym miejscu chciałbym zapytać ekspertów od oleju przekładniowego. Oryginalny olej BMW dla mojego Mini kosztuje 130zł/L i posiada nr 83222344589, SAE 75W-80, API GL-4 oraz oznaczenie MTF-2. Nie żebym był chytry i ostatecznie bym go wziął gdybym nie znalazł zamiennika, tymczasem takowy znalazłem
vierol-shop.de
www.vierol-shop.de
Co można powiedzieć o produkcie firmy Vaico (firma-matka: Vierol) i o firmie w ogóle? Ciężko mi było znaleźć jakąkolwiek opinię na ten temat poza gloryfikującymi opisami autorstwa oferujących ów olej. Wiem że jest po fakcie, ale temat jest interesujący, no i też chce wiedzieć na czym stoję (dosłownie, bo w zimie jeżdżę Fordem).
Inne firmy oferujące oleje o tych samych specyfikacjach co oryginał (tyle że do innych modeli) to: Fuchs, Febi, Swag. Czy im można ufać?
Czy moje postępowanie podczas dobierania odpowiednika jest właściwe?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nie znalazłem tematu typu "analiza olejów przekładniowych", bo i tam bym napisał.