• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

A lejecie do tych dodatków paliwo? ;)
 
No właśnie :) Jak ostatanio tankowałem dodając dodatek, przyszło mi na myśl, że chyba je odstawię, żeby sobie przypomnieć po co je ciągle leję.... nie wiem czy to dobry objaw ale na "czystym" paliwie to ja tym roku chyba ani razu nie jechałem ;)
 
Ja nawet na służbowych testowałem dodatki za własna kasę. 😂
Doprawianie paliwa to już poważana choroba 😂

Ale z drugiej strony np dodatek do diesla spowodował ze egr nigdy nie był wymieniany w aucie a w innych takich samych flotowych już przy 80 kkm zaszła taka konieczność - posypały sie w jednym kwartale.

(Pozdrawiam nowe oprogramowanie do ea189- z tego zawsze będę szydził😂)
 
A tak się właśnie zmartwiłem czy nie popadłem w uzależnienie od dodatków ;)

Czy spotkaliście się kiedykolwiek z odwrotnym przypadkiem, tzn że dodatki do paliwa długotrwale stosowane wywołały negatywny efekt/defekt/usterkę? I nie mam na myśli przedawkowania ;)
 
Gdyby moje dv4td chodziło jak dv6fd....
A tak to pracuje jak 4ct90😅😅😅😅😅
 
Wogóle nie kumam o czym Wy piszecie - miłośnicy ropy... brrrr....
:cool:
 
@wlyszkow czyli 50 ml na 50 litrów wystarczy czy dać więcej troche? Jaka jest bezpieczna dawka tak wogole AR6900😉
 
Update w temacie Cetan-R. Zrobilem narazie 50km z czego moze z 15 na rozgrzanym oleju wiec nie męczyłem auta. Osiagi na plus, auto pracuje ciszej. Myśle że podobnie jak na Ar6900d. Jako że zalałem vpower diesel to wrzucilem dawkę 0,7ml/l. Po najblizszej trasie doleje do zalecanego stezenia. Przy obecnej dawce nie ma objawów za wysokiego LC
Aha, zapach typowy dla tego typu produktów. Kolor podobny do Millersa eco, trochę jaśniejszy niż Ar.
 
View attachment 9091A tak się właśnie zmartwiłem czy nie popadłem w uzależnienie od dodatków ;)

Czy spotkaliście się kiedykolwiek z odwrotnym przypadkiem, tzn że dodatki do paliwa długotrwale stosowane wywołały negatywny efekt/defekt/usterkę? I nie mam na myśli przedawkowania ;)
Oczywiście.

Jeśli dodatek nie jest kompletny tj bardzo kompleksowo zbilansowany to mogą pojawić się takie rzeczy:

Niezauważalne:

- obniżenie smarności przez rozpuszczalnikowe frakcje, sam 2EHN,

- zwiększenie osadów wewnątrz wtryskiwaczy - na początku niezauważalne potem już tak. Powoduje to np 2EHN w dawkach przesadzonych jako odrębny dodatek; niektóre smary które nie powinny być stosowane do paliw a są bo są tanie.

C0F267B7-D3B8-4F6F-946B-96318C5420BB.jpeg


- korozja

Zauważalne:

- zwiększone zadymienie lub często wypalający się filtr cz s poprzez np. zmianę lepkości i wybuch następuje w części przestrzeni i zbyt szybko (to nie ma związku z LC)

- pogorszenie kultury pracy

- niekorzystny rozkład mocy/momentu - generalnie auto zaczyna być ospale i gorzej reaguje intencje kierownika

- koszt 😎


To tak w skrócie bo jest więcej zmiennych coś na wzór za krótkiej kołdry i balansowania pomiędzy skrajnymi parametrami.


Przykład skrajności albo czyszczenie albo smarność - dlatego wysokiej klasy kompozycje nie powodują utraty smarności a działają metodycznie, mniej spektakularnie ale systematycznie kontrolują osady (związki aminowe i reakcje rodnikowe - drapią do metalu;))
 
@Pedros czyli najprościej mówiąc, trzymać się proporcji wskazanej przez producenta, nie przedobrzać i nie mieszać różnych produktów?
 
To najprostsza recepta ale niektóre składniki można dodatkowo wrzucać jak np 2EHN - jeśli mamy dodatek smarny i detergent w innym dodatku który jeszcze zawiera stabilizator, przeciwutleniacz(e)
 
Ja mam dylemat czy zastosować ar6400d max przy regularnym stosowaniu 6900d za parę dni będę miał dłuższą trasę +1000km auto codziennie jeździ krótkie odcinki więc pomyślałem że przy okazji mogę coś poprawić dobrze myślę czy może to być za dużo dla układu paliwowego?
 
@bcdrm proponuje wykorzystać trasę do wywalenia wody z układu paliwowego.
ar6900 ma właściwości deemulgujace czyli separuje tworząc granicę faz ON/woda.

Przy regularnym stosowaniu AR’a warto zajrzeć do filtra i wywalić ew wodę z dna przed zalaniem „wyganiacza wody”
 
@bcdrm nie kombinuj zbytnio, po prostu przejedź się całym spektrum obrotomierza, rozruszasz geometrię turbo, przedmuchasz
 
Panowie lejecie AR6900 50ml na 50 litrów standardowo do zwykłego on czy dajecie trochę więcej?np 75 ml itp. bo nie chcę przedobrzyc a chce wiedzieć jaka jest bezpieczna dawka AR6900 żeby nie przedobrzyc 😉wiadomo co za dużo to niezdrowo
 
Jeśli masz na myśli AR6900 D max

- do standardowego ON można nawet podwójna dawkę / większość silników to znosi bez problemu

- do ON premium od połowy dawki do - 1:1000. Więcej, albo nie ma efektu albo wręcz zaczyna się pogorszenie przyjemności z jazdy.
 
Back
Top