• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Czyli do standardowego ON do 100 ml max na 50 litrów można dać. Pytam bo tak jak wcześniej pisałem auto ojca po tuningu to chyba lepiej trochę więcej przez to dawać😉bez tuningu pewnie standardowa dawka by na luzie wystarczyła. Tak mówiłem o AR 6900 d-Max.
 
Każdy po pewnym czasie znajdzie swoje optimum. Ja lubię Shell vpower plus 1:1000 AR’a. Silnik mruczy wtedy najlepiej jedocześnie dając kupę mocy.


Tak właśnie zastanawiałem się ile butelek AR zużyłem. Po fakturach nie chce mi się zestawień robić ale znalazłem rurki na korku dołączane -sztuk 11 a pamietam ze jedna dałem koledze bo zgubił (podobno nie w baku 😂).

Czyli 12 butelek wyjeździłem 😎, młodzież nie pamięta ale całkiem niedawno była taka czerwona wersja. 😌
A mam jeszcze 💪💪💪
 
Panowoe techniczne pytanie jak łatwo nalać z powrotem coś do butelki po AR? Tak żeby nie wylać połowy? Ten czerwony korek można jakoś podnieść?
 
Żebyś nie szukał powtórzę po raz 19:D

1. Przykręcasz oryginalny wężyk na korku
2. Odwracasz pusta do góry nogami
3. Ściskasz na maxa
4. Zanurzasz w cieszy która chcesz wtłoczyć

5. Puszczasz i dzieje się magia :D


Tak kilka razy (oczywiście pomijasz punkt 1 ;))

Całość operacji robisz na zewnątrz, na kartonie. Warto tez mieć pianę aktywna / ApC, żeby zamknięte opakowania oczyścić.
 
Last edited:
W butelce po AR jest kulka uszczelniająca część magazynowa butelki od części dozująca ;)
Wystarczy haczyk który delikatnie wbijamy w ta kulkę i ja wyciągamy do części z dozownikiem.
Następnie do butelki wlewamy co nam się życzy. Kulkę wciskamy w swoje miejsce i włala;)
Dodatek-do-benzyny-Archoil-AR-6900-P-MAX-500ml.jpg
 
Last edited:
@bcdrm proponuje wykorzystać trasę do wywalenia wody z układu paliwowego.
ar6900 ma właściwości deemulgujace czyli separuje tworząc granicę faz ON/woda.

Przy regularnym stosowaniu AR’a warto zajrzeć do filtra i wywalić ew wodę z dna przed zalaniem „wyganiacza wody”
Panowie, nieśmiało chciałbym zauważyć że konstrukcja filtra paliwa zapewnia właściwe i przewidziane przez producenta separowanie wody z paliwa co jest opisane choćby tutaj:

https://pzlsedziszow.pl/filtry-paliwa/

I dlatego we wszystkich filtrach ON w samochodach są zaworki spustowe do spuszczania odseparowanej wody.

Czy stosowanie dodatków do ON w celu separacji wody to nie przypadkiem masło maślane? I gdzie ta woda miałaby się odkładać? W baku? Bo przecież gdyby te środki tak działały to w pierwszej kolejności tam by się odseparowała. A jak tak to po pompa paliwa zassałaby dużą ilość odseparowanej wody, filtr by się wypełnił wodą na maksa i dupa. Auto stoi bo nie ma paliwa na wtryski.

W lotnictwie wojskowym przed podaniem paliwa do takich F-16 paliwo jest przepuszczane przez filtry separacyjno-koalescencyjne, gdzie jest separowana woda, separowane są cząstki większe od 1 mikrometra oraz dodaje się do paliwa środki przeciwmrożeniowe, przeciwgrzybiczne i antybakteryjne. I tyle. O separowaniu wody chemicznie nie słyszałem.
 
Last edited:
Panowie, nieśmiało chciałbym zauważyć że konstrukcja filtra paliwa zapewnia właściwe i przewidziane przez producenta separowanie wody z paliwa co jest opisane choćby tutaj:

https://pzlsedziszow.pl/filtry-paliwa/

I dlatego we wszystkich filtrach ON w samochodach są zaworki spustowe do spuszczania odseparowanej wody.

Czy stosowanie dodatków do ON w celu separacji wody to nie przypadkiem masło maślane? I gdzie ta woda miałaby się odkładać? W baku? Bo przecież gdyby te środki tak działały to w pierwszej kolejności tam by się odseparowała. A jak tak to po pompa paliwa zassałaby dużą ilość odseparowanej wody, filtr by się wypełnił wodą na maksa i dupa. Auto stoi bo nie ma paliwa na wtryski.

W lotnictwie wojskowym przed podaniem paliwa do takich F-16 paliwo jest przepuszczane przez filtry separacyjno-koalescencyjne, gdzie jest separowana woda, separowane są cząstki większe od 1 mikrometra oraz dodaje się do paliwa środki przeciwmrożeniowe, przeciwgrzybiczne i antybakteryjne. I tyle. O separowaniu wody chemicznie nie słyszałem.
Jak we wszystkich? Co najwyżej w co po niektórych.
Nawet w niektórych filtrach do agregatu prądotwórczego nie ma kraników
 
Ja nie mam korka do spuszczania wody. Na dnie szklanki z filtrem woda sie zbiera ale można to tylko odessać przy wymianie filtra.
 
IMG_20181115_123052.jpg

Post automatically merged:

To jest filtr paliwa/separator w zbiorniku ON 5000l - widzisz tam gdzieś kranik?
 

Attachments

  • IMG_20181115_123052.jpg
    IMG_20181115_123052.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 70
Jak we wszystkich? Co najwyżej w co po niektórych.
Nawet w niektórych filtrach do agregatu prądotwórczego nie ma kraników
Nie chce mi się wierzyć. Nawet w samochodzie silnikiem diesla z 1983 r (Ford Orion 1,6D) filtr paliwa miał odstojnik wody i wkład filtrujący z cząstek. Odstojnik był przeźroczysty i miał kranik do spuszczania wody.
 
@Jarek Cz stawiam że dolna część tego filtra jest pusta i tam gromadzi sie woda. Tej wody są takie ilości że miejsca wystarcza od wymiany do wymiany.
 
Moje 1.6 HDi też ma spust wody z dna filtra paliwa poprzez przekręcenie trzpienia czujnika wody w osi filtra o 90°

Z podstawy filtra jest odprowadzenie wody wężykiem na podłoże
Screenshot_20211031-115830_Allegro.jpeg
 
View attachment 9110
Post automatically merged:

To jest filtr paliwa/separator w zbiorniku ON 5000l - widzisz tam gdzieś kranik?
Może źle szukasz :) W moim Volvo z silnikiem 2.0 HDI zaworki są. Ale być może to zależy od konstrukcji filtra. Osobiście wymieniam filtr paliwa w swoim aucie i wody we filtrze to ja nie widziałem i żadnych separatorów chemicznych nie stosuję. Więc nie jest jej tak dużo w paliwie i to co zgromadzi się we filtrze jest usuwane razem z filtrem takim jaki prezentujesz na zdjęciu.
Woda w paliwie bierze się z wilgotnego powietrza, które wpada do zbiornika gdy poziom paliwa się obniża gdzie pod wpływem chłodnej temperatury wykrapla się para wodna w nim zawarta. Nie wiem w jakim klimacie i w jakich warunkach eksploatacja samochodu powodowałaby takie zgromadzenie wody w zbiornikach że trzeba by ją było specjalnie separować. Od tego są filtry paliwa i odstojniki.
W zbiornikach stacji paliwowych smoki ssące są tak skonstruowane że nie sięgają samego dna. Poza tym są one (zbiorniki) lekko przechylone w podłużnej osi właśnie po to aby kondensat pary wodnej gromadził się w najniżej położonym punkcie. Skąd co jakiś czas jest usuwana.
 
BMW nie mają w ogóle. Filtry paliwa w ON są podłużne i w poziomie na spodzie auta.
 
I dlatego we wszystkich filtrach ON w samochodach są zaworki spustowe do spuszczania odseparowanej wody.
34CABDA8-A696-4F4B-A0AB-928C0B973F17.jpeg

Niestety. Nie ma. Tak jak mówi @michalm83 tylko serwisowe usuwania z dna.
Osobiście nigdy nie widziałem wody tam, ale paprochy, skutki polimeryzacji, rdzę już tak.
 
w 1.6 TDCi FF mk2 po lifcie też jest spust
co jesień odprawiam rytuał odwodnienia filtra i właściwie za każdym razem leci czysty ON. ...
ff on filter.PNG
 
Wnioski zatem płyną same. Chemicznie, cudownymi preparatami nie ma czego odwadniać w naszych dieslach skoro nawet mechanicznie jej nie można odseparować z banalnego powodu. Wody w paliwie jest tak mało że aż wcale :)
 
Człowiek się całe życie uczy. To już wiem po co jest ten fiutek u mnie we filtrze
Aż jutro go wymacam i zobaczę co wyleci.
nowy_filtr.jpg
 
Back
Top