• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

A nie, "jeździć i obserwować" ;).
Może ECU musi się douczyć?
Jeśli pali, sprawdził bym po zjechaniu tego co masz (w końcówce) i następnie ew. na czystym ON.

Ja sobie dodałem black arrow do miksu ar i acb i wóz zaczął się zastanawiać przy rozruchu - jakieś 3-4 obroty (?). Poza tym jedzie dobrze.
 
Tutaj zapomniałem napisać który + a który- teraz jest ponieważ padł mi laptop😂 możliwe że się tak stało mimo nowego filtra i nie dawno czyszczonego zbiornika paliwa? Teraz przynajmniej odpala na zimnym normalnie😂
Jak sobie pomóc teraz?
A jakie miałeś korekty wcześniej?
 
Musisz dać stronę wcześniej, tak opisywałem dokładniej jakie miałem i które były + i - ale jakos +1 - 0,50 +0,50 - 1 chyba
 
Last edited by a moderator:
Musisz dać stronę wcześniej, tak opisywałem dokładniej jakie miałem i które były + i - ale jakos +1 - 0,50 +0,50 - 1 chyba
Korekty to jest poszlakowa ocena stanu wtryskiwaczy - generalnie jak jeden wtrysk pasa reszta wg sterownika musi nadrobić dawkami za tego walnietego.

Tak samo jak kompresji na jednym tylko cylindrze nie ma, to korekty latają jak „szatan na lawecie” ;)

Suma korekt i tak musi wyjść na zero. Niezależnie od odchyłów.
Poza tym prawdziwych „Rail pressure calibration point” nie widzimy.

Najlepiej sprawdzić przelewy wtryskiwaczy / to najprostsza diagnostyka bez rozbierania.
 
Last edited:
Tak na szybko jeszcze przychodzi mi pomysł jak sprawdzać organoleptycznie wtryskiwacze.

1. Na jałowym - równomierna praca / bez sieczkarni - jak telepie i dymi to wtryskiwacz leje do cylindra albo leje na powrót a ciśnienia nie ma na końcówce wtryskiwacza.

2. Podczas przyspieszania nie może szarpać - nawet szarpnąć. Jak szaprnie i biały dym to wtryskiwacz na test ale raczej na stole. Lanie w cylinder to gwarantowana dziura w tłoku. Ale to czuć.

3. Najważniejsze. Jak ktoś wyciąga wtryskiwacze to koniecznie MUSZA! wrócić na swoje miejsce. Zamiana jest niewyczuwalna przez ucho (prawie) ale długofalowo prowadzi to do awarii. Wtryskiwacze są fabrycznie kalibrowane i sterownik musi wiedzieć z jakim rozjazdami ma do czynienia.
Inaczej trzeba je zakodować na nowo. Wtryskiwacze nie są pług&play.
 
Pytanie odnosnie AR 6900 do diesla do @wlyszkow . Mój tata będzie próbował AR 6900 w swoim passacie B7 silnik 2.0 TDI CR 140 km zrobiony na 182 KM. Pytanie czy do zwykłego ON dolać 50 ml na 50 litrów AR 6900 czy może większą dawkę bo auto po tuningu? Czy do premium ON dolać? Bo auto jeździ na Shell V Power diesel cały czas bo zwykłe ON nie daja rady i auto dużo gorzej wtedy chodzi 🙂
 
@Pedros najgorsze, że mając DPF, musiał by ten wtryskiwacz lać jak z kranu, żeby coś się z wydechu zadymiło ;).
Nierówna praca na jałowym - zgoda, chociaż tzw. sieczkarnia może być równie dobrze spowodowana podkładkami pod wtryskami, ale szarpanie przy przyspieszaniu może być kwestią zarówno wtrysku, pompy WC, jak i EGR-u, czy przycinającej się VGT.
 
Musisz dać stronę wcześniej, tak opisywałem dokładniej jakie miałem i które były + i - ale jakos +1 - 0,50 +0,50 - 1 chyba
To zostaje Ci zastosowac AR6400 Dmax lub Amsoil Diesel Injector Cleaner i patrzeć co dalej.
 
Pytanie odnosnie AR 6900 do diesla do @wlyszkow . Mój tata będzie próbował AR 6900 w swoim passacie B7 silnik 2.0 TDI CR 140 km zrobiony na 182 KM. Pytanie czy do zwykłego ON dolać 50 ml na 50 litrów AR 6900 czy może większą dawkę bo auto po tuningu? Czy do premium ON dolać? Bo auto jeździ na Shell V Power diesel cały czas bo zwykłe ON nie daja rady i auto dużo gorzej wtedy chodzi
Zwykły ON z 6900d 1:1000 powinno być OK
 
Pytanie odnosnie AR 6900 do diesla do @wlyszkow . Mój tata będzie próbował AR 6900 w swoim passacie B7 silnik 2.0 TDI CR 140 km zrobiony na 182 KM. Pytanie czy do zwykłego ON dolać 50 ml na 50 litrów AR 6900 czy może większą dawkę bo auto po tuningu? Czy do premium ON dolać? Bo auto jeździ na Shell V Power diesel cały czas bo zwykłe ON nie daja rady i auto dużo gorzej wtedy chodzi 🙂
Co prawda nie do mnie pytanie ale u mnie vpower jest kompatybilny z AR6900 nawet 1:1000.

Warto testować.
 
Generalnie to na luzie działa równo i nie dymi przy odpalaniu i nie szarpie a jedynie to że zwiększyły się korekty 2x tyle i przy mocniejszym wciśnieciu gazu jest ciemny dymek a tego nie było.
 
50:50 jest optymalnie nawet z V-power. Większa dawka przynajmniej u mnie dawała mniejszego kopa.
Z V-power Ar 6900d się lubi. Można spokojnie robić mieszankę 😁
 
Back
Top