• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date



Osobiście uważam, że za te 89zł lepiej dołożyć do oleju/zmienić olej wcześniej i to bym teraz zrobił. I generalnie lepiej zapobiegać niż leczyć. Dla mnie dyskusujne jest też czy silnik musi być w jakiejś dużej czystości i czy ma to większy wpływ na jego żywotność. Osobiście uważam, że użytkowanie auta (np. brak jazdy na krotkich odcinkach, rozsadne interwały, ani zamulający ani agresywny styl jazdy) ma dużo większy wpływ na żywotność niż "magiczne pigułki".
Dodatkowe wymiany oleju mogą pomóc obniżyć zawartość kurzu, metali zużyciowych, paliwa i miękkiego szlamu, przydają się jednak nie pomogą domyć zapuszczonego silnika, zapieczonych pierścieni itp.
Silniki palą olej na litry, użytkownicy dolewają świeżego ciągle i spalanie oleju nie spada.
 
Co do tego czy Mannol czy K2. Wg mnie K2. Nawet jeżeli nie robią w Polsce (nie wiem) to jednak polska marka. Po co karmić Niemców :p Jakościowo będzie podobnie, jak w wypadku większości płukanek
A tu się muszę nie zgodzić.
Kolega @Jacek Cz potwierdzi.

Nawet dawno temu była tu dyskusja
K2 to jest w 99% nafta.
Mannol to olej mineralny o niskiej lepkości + detergenty

Mimo wszystko chyba lepiej jak zostanie nieco oleju o małej lepkości niż zwykłej rozpuszczalnikowej nafty
 
Z tanich płukanek jeszcze MOJE AUTO jest w formie olejowej z detergentami, korzystam i polecam.
 
Dodatkowe wymiany oleju mogą pomóc obniżyć zawartość kurzu, metali zużyciowych, paliwa i miękkiego szlamu, przydają się jednak nie pomogą domyć zapuszczonego silnika, zapieczonych pierścieni itp.
Silniki palą olej na litry, użytkownicy dolewają świeżego ciągle i spalanie oleju nie spada.
Spodziewałbym się, że auto po 16 latach i 300 tys. bez płukanek, bez interwałów po 10 tys. (przez większość czasu to było około 15 tys.) będzie zasyfione i będzie paliło olej. Ale nic takiego się nie dzieje. Tak wiem, że to anegdota, ale nie powiem żeby płukanki były wymagane.
 
Raczej to nie było 1.4 turbo z miską 3L oleju...
 
Z tanich płukanek jeszcze MOJE AUTO jest w formie olejowej z detergentami, korzystam i polecam.
Dziękuję za polecenie, ciekawa alternatywa i mieści się w budżecie, prawdopodobnie skorzystam.
 
Raczej to nie było 1.4 turbo z miską 3L oleju...
Czyli płukanki są zalecane tylko do silników po downsizingu? Poza tym 1.0 60KM przez niektórych jest uznawany za silnik downsizingowany.
 
Nie tylko ale od pewnego czasu miska to typowy śmietnik a w niepolarnych olejach HC z niskim TBN na próżno szukać właściwości myjących
 
Czyli płukanki są zalecane tylko do silników po downsizingu? Poza tym 1.0 60KM przez niektórych jest uznawany za silnik downsizingowany.
Raczej płukanki dobre do wszystkich silników.

A co do 1.0 MPI 60 KM był to nieznaczny downsizing z silników na przełomie wieków 1.2 60 KM i głównie polegał na tym, że 3 cylindry zamiast 4. Jednym z powodów było, żeby silnik mieścił się w 999 cm3, dzięki czemu w niektórych krajach ludzie mogli pozwolić sobie w ogóle na zakup nowoczesnego auta, ponieważ w części państw samo ubezpiecznie OC kosztuje tysiące euro i są znaczne różnice w kosztach ubezpieczenia między silnikiem do 1.0L i powyżej 1.0L. Mimo, że ten silnik jest lekko downsizingowany, to nadal należy do silników niewysilonych.
 
Xado Total Flush jak się ma ta długo dystansowa płukanka do Oilem Total Cleaner?
 
Panowie.

7 stycznia robię na grubo moje 4.2, rozrząd nastawniki itp itd, i przy okazji już wymienię olej.

I teraz jak lepiej zrobić:

Kupić Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife) i pojeździć na nim od jutra aż do tego 7 stycznia, czy kupić Oilsyn ReleaseTech Power Flush, na tym pojeździć ze 100km i spuścić razem ze starym olejem?
 
szkoda zalewać do starego oleju na 2 tygodnie płukankę długodystansową, zdecydowanie wersja postojowa czyli power flush. Tylko czy 100 km to nie za dużo? Pół godziny spokojnej jazdy wystarczy, potem jeszcze z pół godziny na wolnych obrotach, w między czasie poodkręcaj sobie osłony, przygotuj stanowisko, tak, żeby po zgaszeniu silnika od razu odkręcić korek w misce.
 
Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LL) na minimum 1000 km lub maksymalnie na cały interwał. Tak krótkie użytkowanie chyba nie miałoby większego sensu i szkoda kasy.
 
w między czasie poodkręcaj sobie osłony, przygotuj stanowisko, tak, żeby po zgaszeniu silnika od razu odkręcić korek w misce
Możesz wyjaśnić w jakim celu potrzeba robić to tak szybko?
 
Jak cały "wywar" stygnie, to się zanieczyszczenia mogą wytrącać i zostaną w silniku. Im szybciej się zleje tym lepiej.
 
Naprawde? A nie jest tak że po prostu gorący olej spływa dużo szybciej zabierając jakiś syf plus jest mniej lepki więc i łatwiej spłynie ze ścianek, tym bardziej z plukanką?
 
Jak się mogą wtrącać jak plukanka świetnie dysperguje. Jedno przeczy drugiemu. I tak olej jest w misce do góry nie poleci.
 
Ja robiłem test z Oilsyn, nawet po kilku dniach utrzymywało zanieczyszczenia w zawiesinie. Miałem kilka próbek w słoikach po płukaniach.
 
Back
Top