• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.5 blueHdi zmiana na 5w30

Lukasz Beton

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 3008 1.5 Bluehdi
Marka samochodu
Peugeot 3008
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
Silnik
1.5 BlueHdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30, nie wiem
Jaki olej masz obecnie
0w30 ineo first
Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post tutaj wiec proszę o wyrozumiałość😁.
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat zmiay oleju 0W30 na 5w30 np. Total ECS w silniku 1.5 BlueHdi 130 KM PEUGEOT 3008 budżet bez znaczenia.
Jest to nowy silnik w gamie PSA i jak narazie mało informacji o nim w sieci.
Celem zmiany miała by być lepsza ochrona silnika latem ale przede wszystkim cichsza oraz bardziej "miękka" praca silnika.
PSA zaleca oczywiście 0w30 ale wiadomo że producenta interesują tylko słupki i niby niższe spalanie na papierze.
Może ktoś chciałby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
Ale...po co, skoro Ineo First spełnia wymogi bardziej wymagających norm, zarówno pod względem eko, jak i ochrony silnika, niż Ineo ECS.
 
Zostań przy 0W30. Jak chcesz to możesz jakąś witaminę dodać do oleju - Archoil 9100/9200v2.
 
Total Ineo ECS i First to takie same "siki" Mają lepkość na gorąco ok 10, więc żadna różnica.

Jeżeli chcesz coś grubszego od Total to celowałbym w Total Ineo HTC albo Long Life które mają lepkość w 100stC ok 12

Total Ineo HTC został zaprojektowany dla klimatów gorących.
 
Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.
Nie zakładałem nowego tematu, gdyż mój problem jest trochę podobny.
Samochód Opel Grandland X z silnikiem 1.5 bluehdi i przebiegiem 70k. Do tej pory auto miało dwie wymiany co 30k. Zalany jest oryginalny olej GM 5w30. Wiem, że PSA zaleca olej 0w30. Chcę przejść na interwał 10k, tylko jaki olej zastosować. Zostać przy GM 5w30 czy zastosować Totala 0w30? A może coś innego? Będę wdzięczny za wasze opinie.
 
Mozesz przejść na totala lub orlena 0w30, oba maja aprobate psa.
Ja w swoim 1.6 blue hdi jeżdżę tylko na 0w30 oraz od najbliższej wymiany wraz z ar9100
 
Zastanawia mnie tylko, czy GM Dexos2 5w30 nie jest lepszym olejem niż Total first 0w30. Czy opel go zalewał tylko dlatego że jest GM?
 
Cześć, pierwsze wrażenie to strasznie wodnisty ten ar9100.
Mam pytanie, ty wiesz lepiej jak to jest z tym potasem w ar9100 , zle czy dobrze ?
 
Po lekturze forum widzę, że polecacie total ineo first 0w30. Ale zastanawia mnie argument porniesiony w jednym z tematów dotyczący parowania i osadzania się w dolocie. Mój samochód będzie raczej robił trasy po kilkanaście km, czy castrol magnatec start stop 0w30 nie będzie lepszy?
 
Po lekturze forum widzę, że polecacie total ineo first 0w30. Ale zastanawia mnie argument porniesiony w jednym z tematów dotyczący parowania i osadzania się w dolocie. Mój samochód będzie raczej robił trasy po kilkanaście km, czy castrol magnatec start stop 0w30 nie będzie lepszy?
Dwa razy wylewałem Total Ineo ECS 5w30 C2 i dwa razy miałem zapocony dolot, brudną turbosprężarkę. Teraz mam Castrol Magnatec 5w30 C2 i nic nie poci się. Zresztą na forach internetowych jest pełno opinii że oleje Total brudzą dolot - coś w tym jest.
temp19.jpeg
 
Ok, w takim razie troszkę bliżej mi do castrola. A jest ktoś kto może powiedzieć coś więcej o oleju Orlen fr 0w30? I zapytam jeszcze czy zastosować płukankę przed wymianą? Jeżeli tak to co polecacie?
 
Last edited:
Tak, teraz mam tego Orlena w Kijance. Nie narzekam, jak wygląda olej to się zobaczy jak będzie analiza. Ale na razie Orleny ME wypadają dobrze, z tych paru które pasują do Kii byłem zadowolony - nic nie pił, silnik dziwnych dźwięków nie wydawał.
 
Co do 5W30 Total ECS to w tesciowyn Berlingo dolot też jest zapocony ale o innym oleju teść nie chce słyszeć więc nie mam porównania czy to problem oleju czy np sprężarki lub odmy.
 
Tak, ja stosuję co każdą wymianę, inni co drugą. Warto dla efektywniejszego pozbycia się starego oleju z silnika.
 
Jaką płukankę? Czy dodajecie coś do adblue żeby system był bezproblemowy w zimie i dłuższym okresie użytkowania?
 
Last edited:
@Lukaszwoz, wybór olejów 0W30 spełniających normę PSA 71 2312 jest na dziś dość spory. Na krótkie dystanse bym polecał Castrola Magnatec Stop Start 0W30. Ciekawym olejem jest również Eneos Premium Ultra S 0W30. Z grubszych 0W30 można spróbować Shell-a Ultra ECT C2/C3. To taka grubsza 30, niestety z powodu lepkości wysokotemperaturowej nie spełniająca normy PSA.
 
Back
Top