• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.9 TiD 150 km z wyciętym DPF - wybór spośród kilku propozycji

borda01

Użytkownik
Samochód
9-3 II
Witam, od niedawna mam Saaba 9-3 II z silnikiem 1.9 TiD 150 km z wyciętym DPF (fizycznie i programowo).
Silnik to bliźniacza jednostka z JTD oraz CDTI. Przelotu mam ok. 250k a obecnie jest zalany Castrol 5W30.

Myślałem nad:

Meguin Super Leichtlauf 5w40 (160 zł)
Neste Premium+ 5w40 (118 zł)
Millers Trident 5w40 (118 zł)
EUROL FLUENCE 5W40 (115 zł)
VALVOLINE SynPower 5W40 (99 zł)
Ravenol VST 5W40 (140 zł)


Dodam, że auto będzie użytkowane główne na krótkich odcinkach, raz na jakiś czas trasa do 100 km.
Z góry dzięki
 
Last edited:
Może też być 0W40. Z ww. to Meguin i Ravenol będą najlepsze a potem Eurol, który też jest w zupełności wystarczający. U mnie w tym silniku najlepiej było na Neste City Pro 0W40 +Ar9200V2.
 
Do kompletu dorzucił bym Shell.
Nie rozumiem tylko, dlaczego chcesz rezygnować z normy C3 (dexos2), która jest jednak bardziej wymagjaca niż a3b4, szczególnie w zakresie ochrony przeciwzuzyciowej.
 
Do kompletu dorzucił bym Shell.
Nie rozumiem tylko, dlaczego chcesz rezygnować z normy C3 (dexos2), która jest jednak bardziej wymagjaca niż a3b4, szczególnie w zakresie ochrony przeciwzuzyciowej.

Ależ nie chcę rezygnować. Podane przeze mnie oleje jej nie spełniają?
 
W przypadku barku dpf w tym silniku można zastosować full sapsa i lepszy pakiet ochronny. Shell 5W40 jest ok. ale to nie ta półka co Ravrenol czy Meguin. Ale może również być.
Post automatically merged:

Z ww. tylko Fluence 5W40 spełnią C3 i dexos 2.
 
Zrobiłeś trochę mix różnych norm...
Meguin jako pierwszy nie spełnia dexos2/C3, ale jako olej jest bdb.
 
Last edited by a moderator:
@tomek evo - Neste Premium+ 5W-40 też spełnia C3 i dexos2: https://www.neste.fi/tuote/neste-premium-5w-40-0

Ja bym stawiał na którąś z tej dwójki, raczej na Neste - ta firma robi bardzo dobre oleje bazowe. Reszta, zwłaszcza Meguin to bardzo dobre oleje, ale nie spełniają wymaganej normy. Jak chcesz poeksperymentować to nie widzę przeszkód, ale też nie bardzo sens.
 
No to rzut monetą Eurol lub Neste.
Mogę te oleje kupić bez obaw o oryginalność? Dlatego właśnie szukam czegoś mniej popularnego.

Trochę obawiam się produktu tak niszowego :p fakt przewinął się kilka razy tutaj. Mam od nich semislicki, bardzo dobre.
Sam nie wiem, ale wcześniejszy silnik bez większej chłodnicy, przy 10w40 dochodził do 125 stopni.

Miałem we wcześniejszej imprezie EGT, ale nie wiem czy do tego będę montować - samochód ma być możliwie fabryczny. Mam wrzucony jedynie AFR, ale pomyślę o wskaźniku w jakieś popielniczce, albo cały zestaw Defi Advance bo strach dodać gazu bez pomiaru na widoku. Fabrycznie subaru jedzie AFR 10/10.5 przy czerwonym polu, często trudno przekroczyć 900c. 2.5T miało tendencje do podchodzenia pod 970c nawet. Jedynie wsadziłem tą chłodnice oleju, ona sama w sobie obniża temp oleju o 10-15 stopni, sprawdzone. Pomyślę o tym oleju ;) mam od nich opony i nie mogę narzekać, w Kielcach mamy kilka osób które współpracują z tą firmą. A cena za olej faktycznie, wręcz okazja patrząc na parametry. Zastanawiam się tylko czy 5w40 to odpowiedni olej... czy nie pójść lepiej w 5w50.
 
Europa kupisz u zaprzyjaźnionego z forum handlowca.
Neste chyba też ma, więc bez obaw.
Dorzucił bym jeszcze Orlen MaxExpert C3 5w40.
Oliwa na poziomie ww, zapewne tańsza i tego nikt nie pidrabia.
 
Zdziwiony?
 
@tomek evo - Neste Premium+ 5W-40 też spełnia C3 i dexos2: https://www.neste.fi/tuote/neste-premium-5w-40-0

Ja bym stawiał na którąś z tej dwójki, raczej na Neste - ta firma robi bardzo dobre oleje bazowe. Reszta, zwłaszcza Meguin to bardzo dobre oleje, ale nie spełniają wymaganej normy. Jak chcesz poeksperymentować to nie widzę przeszkód, ale też nie bardzo sens.

Neste już podają C3 i dexos 2 al niedawno jeszcze tych norm oficjalnie nie było i na opakowaniu chyba nadal nie ma wiec tego nie wymieniałem.
Post automatically merged:

Orlen podobnej jakości co Neste i Eurol? :eek:
Dl mnie to jednak nieco niższa półka. Eurol Fluence 5W40 jest gruntownie przebadany łącznie z widmem i mamy tam ok. 30% PAO.
 
Eurol posiada oficjalną aprobatę, Neste, jak i Orlen jej nie posiadają, ale spełniają jej wymogi.
Co do PAO w Eurolu, to pewnie masz Tomku rację, ale jestem ciekaw, czy dla silnika ma to jakikolwiek znaczenie, albo kiedy to ma znaczenie?
Te silniki Opla 0,5mln robią na serwisowym deksosie, który przy PAO nawet pewnie nie stał.
Po prostu, olej to tylko jedna ze składowych węzła tarcia.
 
Znaczenie ma jak przeciągasz interwał albo zbyt mocno upalasz. No i parametry lepsze szczególnie na zimno i niski noack co widać w badaniu. Neste ma olej 5W40 PRO C3 5W40 spełniający dexos 2 (i C3 oczywiście) o bardzo dobrych parametrach na papierze ale jednak ciut gorszych w analizach.
 
Pytanie jeszcze mam.
Czy w ogóle 5W40 to dobry wybór?
Bardziej mi zależy na kulturze pracy i łatwym starcie (szczególnie w zimie)
niż smarowaniu w lato bo auto upalane nie będzie w ogóle. A jazda będzie w 95% wokół komina
Na razie będzie garażowane pod chmura a w przyszłości w odkrytej wiacie
 
Last edited:
Akurat Fluence (podobnie jak Meguin czy Ravenol) "na zimnym" ma bardzo dobre parametry jak na 5W40 więc jest dość uniwersalny. Choć na krótkie odcinki 5W30 może być również dobrym wyborem zwłaszcza w zimie.
 
@borda01 wyobraz sobie że ten Orlen lepiej zachowal sie niż Motul w tym samym silniku po takim samym dystansie. Analizę masz w olejach przepracowanych ;)
 
Back
Top