• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.9 TiD 150 km z wyciętym DPF - wybór spośród kilku propozycji

borda01

Użytkownik
Samochód
9-3 II
Witam, od niedawna mam Saaba 9-3 II z silnikiem 1.9 TiD 150 km z wyciętym DPF (fizycznie i programowo).
Silnik to bliźniacza jednostka z JTD oraz CDTI. Przelotu mam ok. 250k a obecnie jest zalany Castrol 5W30.

Myślałem nad:

Meguin Super Leichtlauf 5w40 (160 zł)
Neste Premium+ 5w40 (118 zł)
Millers Trident 5w40 (118 zł)
EUROL FLUENCE 5W40 (115 zł)
VALVOLINE SynPower 5W40 (99 zł)
Ravenol VST 5W40 (140 zł)


Dodam, że auto będzie użytkowane główne na krótkich odcinkach, raz na jakiś czas trasa do 100 km.
Z góry dzięki
 
Last edited:
Poszedł bym w Shella jak ma być tanio lub w Ravenola jak chcesz wydać więcej. Mialem JTD zarowno 1.9 jak i 2.4, spokojnie jak nie masz DPFu sprawdza się tam fullssps baaa Alfa do 2.4 mimo dpfu fabrycznie zalecała fullsapsa
 
Co do Archoila i ogólnie dodatków to zdania są podzielone ale ja osobiście do diesla polecam jak najbardziej jeśli budżet pozwala i sam stosuje.
 
Warto zrobić plukanke, a dodatki to już kwestia indywidualnego wyboru . Moim zdaniem nie ma potrzeby, dla drugich obowiązek ;)
 
A ja widzę sens . W wielu przypadkach wzrost kompresji silnika, tam gdzie hydraulika grała, nagle przestała i ogólnie na ucho tam gdzie przeprowadziłem plukanki praca byla bardziej aksamitna . Pobory się również zmniejszyły a silniki jak były szczelne tak są nadal ;) Chyba że uszczelki w agonii ;)
 
Nie widzę sensu płukania starego silnika

i to jest bardzo błędne podejście do tematu.

Przez lata eksploatacji [często z małą świadomością olejową] odkładają się depozyty z olejów nie wymienianych na czas, lub źle dobranych, lub po prostu słabych jakościowo. Różnego rodzaju depozyty osiadają nam w magistrali, powodując niejednokrotnie zanik ruchomości pierścieni olejowych = przenikanie środka smarnego do komory spalania. Jednak nie to jest najgorsze, a tak na przwdę utrata kompresji, oraz z biegiem czasu zaburzone odczyty przez sondę lambda i niewłaściwy skład mieszanki przez komputer sterujący. Następna zaleta płukanki, to rozrzedzenie starego oleju i jak największe wydostanie się go z magistrali przed zalaniem świeżego.

Z propozycji, jakie podałeś, widzę tam dwie:

Meguin, a jeśli nie Meguin, to Eurol Fluence. Ewentualnie Eurol Super Lite, lub Shell Helix Ultra w nowej formulacji SN+. Lepkość 5W40.
 
Zależy ile chcesz przeznaczyć na ten zabieg od K2 po Oilem Engine Flush TBN 30+

Tą z K2 tylko puścić na jakieś 20 min minimum
 
A jak miałbym zrobić tą wymianę z płukanką to czego użyć?
mamy odpowiedni dział na forum, cały poświęcony płukankom. Możesz do zwykłego, 10 minutowego płukania przed zalaniem świeżego oleju zalać nawet K2. Jeśli chodzi o potrzymanie tego oleju dłużej w silniku, tak ze 20-30 minut, to coś z gamy Archoila, albo Liqui Moly, na przykład 2662.
 
A jak miałbym zrobić tą wymianę z płukanką to czego użyć?
Ja też niedawno pierwszy raz w życiu robiłem płukankę.
Kupiłem Shella:
9pln, 10 minut w silniku.

Efekty:

Stary silnik po 400km się nie rozciekł.
 
Back
Top