CallMeDezy
Użytkownik
- Lokalizacja
- Kaszëbë
- Samochód
- 2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
- Marka samochodu
- Peugeot 406
- Budżet/ile litrów
- 150zł/5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 HDi RHY
- Data produkcji
- 2001
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W40 B71 2296 A3/B4
- Jaki olej masz obecnie
- Bizol Allround 5w40
Hej wszystkim. Pora na moje oczko w głowie. Silnik jeszcze niedotarty, 406kkm dla 2.0 HDi to dopiero śniadanie, a niedawno fundnąłem mu chip tuning i na hamowni wypluł moc i moment, dzięki którym przestał się w końcu skradać, a zaczął jechać. Czy w związku z tym powinienem się zainteresować jakimś "lepszym" olejem? Zmieniam co 10k i myślę, że to rozsądny interwał jak na cykl mieszany i przebiegi rzędu 20k rocznie, a przy każdej zmianie leci płukanka. Generalnie mam plany na dalsze modyfikacje tego pieca, na tyle na ile budżet w przyszłości powzoli i celuję w okolice 160/400 jeśli jest to wykonalne bez ogromnych modów. Chcę też, żeby ten motor jeszcze trochę bezawaryjnie pojeździł, bo ładuję pieniądze w ten samochód, ma być niezawodny i zadbany. Fajnie by było wesprzeć naszą gospodarkę, więc pochyliłbym się nad Lotosem, Orlenem, czy Specolem, ale jeśli w podobnej cenie lepszy ma być Total, Bizol czy inny Shell, to oczywiście wezmę pod uwagę. Pozdrawiam.