• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2003 Nissan Almera n16 1.5 dCi

CallMeDezy

Użytkownik
Lokalizacja
Kaszëbë
Samochód
2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
Marka samochodu
Nissan Almera n16
Budżet/ile litrów
120zł/5L
Styl jazdy
Silnik
1.5 dCi K9K 722
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN0700/0710 A3/B4, C3 od 0w30 po 15w40
Jaki olej masz obecnie
Bizol Allround 5w40
Hej wszystkim. Silnik, który słynie z marchewkowych panewek i plastikowych wtrysków - to ta najgorsza odmiana na Common Railu Delphi. Fajnie jakby można było mu zalać coś sensownego i nie mieć z tyłu głowy myśli o ewentualnym remoncie w najbilższym czasie. Od nowości lany był Shell HX7 10w40, bo taki Nissan zalecał, natomiast w Renault te silniki jeżdżą na 0w40/5w40, przynajmniej według internetowych olejarek, a sama norma 0700/0710 dopuszcza w zasadzie wszystko, co ma jakiekolwiek właściwości smarne. Fajnie by było wesprzeć naszą gospodarkę, więc pochyliłbym się nad Lotosem, Orlenem, czy Specolem, ale jeśli w podobnej cenie lepszy ma być Total, Bizol czy inny Shell, to oczywiście wezmę pod uwagę. Najlepiej chyba by było zostać przy 5w40, bo już 10w w mojej opinii jest co najmniej nierozsądne przy tak awaryjnym silniku, w szczególności z turbo. Przy wymianach oczywiście lecą płukanki. Pozdrawiam.
 
To nie moje auto pamiętam Dokker Stepway, że 1,5 dCi 90km rocznik 2014 lub 15.
 
2019, euro 6d z adblue i pod normę już RN17. Silnik K9K chyba 872?
 
To już kompletnie inne silniki, przez 16 lat jednak co nieco się pozmieniało, ale stąd moje pytanie o wsteczną kompatybilność RN17 z RN0710. Jak narazie praca 2.0 HDi w 406 mi się podoba po przejściu na 5w30, stąd pomysł o Almerze. Teraz trochę brakuje pozioma z elaboratem o 0w16, trybologii i reologii... ;)
 
Jest kompatybilny wstecz, tylko RN0720 nie można zastępować (to jest C4).

Patrząc na twoją flotę z podpisu, to spróbowałbym wszędzie orlena XD :) Bańka 20 l i do przodu
 
Narazie chyba kupię kolejne dwie czwórki i zapodam do Almery i Pandy, jak uznam że jest git to chyba serio pomyślę nad beczką XD
 
Ewentualnie lotos C2+C3, praktycznie to samo. 4-litrówki sa w podobnej cenie, pytanie czy któryś jest tańszy w 20.
 
Czyli podsumowując, mam lać 5w30 C2C3 bez wahania?
 
Bez przesady ;) To już nie będzie tanio i średnio.
 
Czyli jednak nie 30?
 
Wiem :) 2.0 HDi też, i wiele innych aut. Na forum jest trend obniżania lepkości i
Jak narazie praca 2.0 HDi w 406 mi się podoba po przejściu na 5w30
 
Back
Top