CallMeDezy
Użytkownik
- Lokalizacja
- Kaszëbë
- Samochód
- 2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
- Marka samochodu
- Nissan Almera n16
- Budżet/ile litrów
- 120zł/5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.5 dCi K9K 722
- Data produkcji
- 2003
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- RN0700/0710 A3/B4, C3 od 0w30 po 15w40
- Jaki olej masz obecnie
- Bizol Allround 5w40
Hej wszystkim. Silnik, który słynie z marchewkowych panewek i plastikowych wtrysków - to ta najgorsza odmiana na Common Railu Delphi. Fajnie jakby można było mu zalać coś sensownego i nie mieć z tyłu głowy myśli o ewentualnym remoncie w najbilższym czasie. Od nowości lany był Shell HX7 10w40, bo taki Nissan zalecał, natomiast w Renault te silniki jeżdżą na 0w40/5w40, przynajmniej według internetowych olejarek, a sama norma 0700/0710 dopuszcza w zasadzie wszystko, co ma jakiekolwiek właściwości smarne. Fajnie by było wesprzeć naszą gospodarkę, więc pochyliłbym się nad Lotosem, Orlenem, czy Specolem, ale jeśli w podobnej cenie lepszy ma być Total, Bizol czy inny Shell, to oczywiście wezmę pod uwagę. Najlepiej chyba by było zostać przy 5w40, bo już 10w w mojej opinii jest co najmniej nierozsądne przy tak awaryjnym silniku, w szczególności z turbo. Przy wymianach oczywiście lecą płukanki. Pozdrawiam.