CallMeDezy
Użytkownik
- Lokalizacja
- Kaszëbë
- Samochód
- 2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
- Marka samochodu
- Citroen Grand C4 Picasso
- Budżet/ile litrów
- 150-180zł/6L
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 HDi RHE (?)
- Data produkcji
- 2010
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Total Ineo ECS 5w30 / PSA B71 2290
- Jaki olej masz obecnie
- Total Ineo ECS 5w30
Cześć, post piszę w sprawie samochodu taty, temat o tyle ciężki, że chłop wierzy w serwisy long life i zmienia olej co 30kkm, nie da się go przekonać do zejścia chociażby do 15, nie mówiąc już o 10kkm. Autem w sumie większość jeździ mama do pracy, około 25km w jedną stronę, trasa raczej 50/50 trasa/miasto, sporadycznie zdarza się jakiś dalszy wyjazd, wtedy jedzie tata i jest raczej więcej ognia. W aucie nie ma żadnych wskaźników temperatury i nie wiem na ile dostaje na zimnym, ale nie zakładam optymistycznego scenariusza. Przy następnej wymianie wleci płukanka na jakiś wydłużony czas, może z godzinkę, bo chociaż na to udało mi się tatę namówić. Wiem, że Ineo ECS był lany fabrycznie i nie wątpię, że jest to dobry olej do tego silnika, natomiast zastanawiam się na ile dobrze jest zostać przy nim, a może lepiej by było spróbować z czymś tańszym? Może 5w40 mid-saps z uwagi na styl użytkowania i ekologię na miejscu? Tata raczej nic innego niż Totala nie chce zalewać, ale może po wystarczająco długich namowach i przeliczaniach uda się dojść do jakiegoś consensusu. Jak narazie myślałem żeby wlać Total Ineo C3 5w40, ale to tylko moje sceptyczne podejście do SAE30 w tym przypadku. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, jak się komuś chce rozpisać nt. interwałów long-life, albo podlinkować temat to przekażę tacie do lektury. Pozdro.