• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2010 Citroen C4GP 2.0 HDi 150 FAP

CallMeDezy

Użytkownik
Lokalizacja
Kaszëbë
Samochód
2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
Marka samochodu
Citroen Grand C4 Picasso
Budżet/ile litrów
150-180zł/6L
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDi RHE (?)
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Ineo ECS 5w30 / PSA B71 2290
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo ECS 5w30
Cześć, post piszę w sprawie samochodu taty, temat o tyle ciężki, że chłop wierzy w serwisy long life i zmienia olej co 30kkm, nie da się go przekonać do zejścia chociażby do 15, nie mówiąc już o 10kkm. Autem w sumie większość jeździ mama do pracy, około 25km w jedną stronę, trasa raczej 50/50 trasa/miasto, sporadycznie zdarza się jakiś dalszy wyjazd, wtedy jedzie tata i jest raczej więcej ognia. W aucie nie ma żadnych wskaźników temperatury i nie wiem na ile dostaje na zimnym, ale nie zakładam optymistycznego scenariusza. Przy następnej wymianie wleci płukanka na jakiś wydłużony czas, może z godzinkę, bo chociaż na to udało mi się tatę namówić. Wiem, że Ineo ECS był lany fabrycznie i nie wątpię, że jest to dobry olej do tego silnika, natomiast zastanawiam się na ile dobrze jest zostać przy nim, a może lepiej by było spróbować z czymś tańszym? Może 5w40 mid-saps z uwagi na styl użytkowania i ekologię na miejscu? Tata raczej nic innego niż Totala nie chce zalewać, ale może po wystarczająco długich namowach i przeliczaniach uda się dojść do jakiegoś consensusu. Jak narazie myślałem żeby wlać Total Ineo C3 5w40, ale to tylko moje sceptyczne podejście do SAE30 w tym przypadku. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, jak się komuś chce rozpisać nt. interwałów long-life, albo podlinkować temat to przekażę tacie do lektury. Pozdro.
 
A lotos zrobi turbinie jakąś krzywdę?
A dlaczego miał by zrobić? Synthetic C2+C3, czy Orlen ME XD, to bardzo dobre oleje, niczym nie różniące się od np. Motula 8100 X-Clean EFE. W te dwie propozycję bym się kierował na Twoim miejscu. Ewentualnie, jeżeli chcesz "zachodni" olej, to możesz popatrzeć na Shell Helix HX8 ECT 5W30
 
@CallMeDezy pod Synthetic C2/C3 5w30 mogę się podpisać w sensie użytkowania co prawda w benzynie a nie dieslu. Żadnych uwag krytycznych czy to przy temp. -20C zimą czy przy +30C latem. Jeśli będę w przyszłości wybierał Lotosa z PSA B71 2290 to właśnie tego kupię ponownie. Total Ineo ECS 5w30 mi nie "podszedł", subiektywnie, wolę Lotosa.
 
A lotos zrobi turbinie jakąś krzywdę?

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
Dla mnie istotna jest pompowalność oleju na zimno właśnie w kwestii smarowania turbosprężarki, a Lotos nawet nie raczy podzielić się tą informacją, charakterystyka produktu jest zdawkowa.

Dlatego warto kupić inny produkt który wiadomo że zapewnia najwyższe parametry.
 
Dlatego warto kupić inny produkt który wiadomo że zapewnia najwyższe parametry.
Skąd wiadomo? Ilu jest niby producentów, którzy podają MRV oleju?
Taki np. Mobil1 ESP też jest w takim układzie lipa, bo w kartach ani o CCS, ani tym bardziej o MRV nawet słowa nie ma ;)
 
O wyborze konkretnego oleju decydują małostkowe parametry oleju to zrozumiałe bo jakieś kryteria trzeba sobie postawić. Inna sprawa jaki mają wpływ te wybrane parametry w ramach danej normy na ochronę turbo, lancucha rozrządu czy innych elementów silnika
 
Dzięki wszystkim za pomoc, został kupiony Total ECS. Próbowałem tatę jeszcze namówić na trochę patriotyzmu, ale powiedział że Specola za 86zl/5L to on nie wleje. Na Lotosa też kręci nosem. Chyba udało się mu uświadomić, że zmiany co 30k to trochę za rzadko, ale czy stanie na 20 czy 15 to nie wiem, ja będę naciskał na 15. Na 10 nie ma co liczyć, jak grochem o ścianę. Pozdrawiam.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
Last edited:
Total po płukance zalany, a tata zdziwiony, że przy interwałach 30kkm olej jest czarny po pierwszym odpaleniu silnika. Ciekawe dlaczego... W Almerze i 406 oleje trzymają ładny kolor około 1000-1200km przy interwałach 10k. Pozdrawiam.
 
Siemano, zbliża się kolejna wymiana, a podejście taty chyba trochę się zmieniło. Co uważacie o zalaniu tego auta Orlenem ME C4? Albo w ogóle dowolnym olejem 5w30 C4? Wydaje mi się o tyle sensowny, że norma C4 ma wyższy HTHS od C2 oraz jest LowSapsem, co może być lepsze dla FAPa. Były również rozważania nad Specolem C3 5w30, ale bardziej się skłaniam ku Orlenowi.
 
Samochód nie mój, a "zachcianka" moja :p Czyli mogę zastąpić olej C2 zarówno C3 jak i C4?
 
Bądź konsekwentny, C2 zastąp C5 lub C6 😁
Zaczepka bez sensu. Zacytowałeś post z tematu, gdzie autor ma silnik do którego pierwszym wyborem jest 0W20 i chce przejść na SAE30. TUTAJ rozmawiamy o silniku do którego stricte producent zaleca 5W30. Widzisz różnicę? Tam trzymamy się zaleceń, tutaj schodząc z lepkością poza zalecenia byśmy wyszli.

@CallMeDezy Właśnie, silnik miał zrobiony interwał na Ineo ECS, podzielisz się wrażeniami? Czy zgodnie z narracją niektórych użytkowników silnik poci się spod każdej uszczelki dolotu i generalnie robi taki syf? 🤔
 
@Triumphator Od roku 2015 jak mamy ten samochód jeździ on na Totalu ECS, dolot jest zapocony ale nie wydaje mi się żeby robić z tego drakę, przecież w każdym turbodieselu jakaś mgiełka olejowa osiądzie na ściankach dolotu. Jedna uszczelka w całym układzie jest uszkodzona, ale nie wiem czy to przez olej. Tata zwleka z wymianą, bo oczywiście uszczelka nie jest dostępna oddzielnie, tylko występuje jako element przepustnicy za "jedyne" 1700zł ;)

Zaczepka bez sensu.
Też tak uważam.
 
A propos auta z podpisu i czujnika temperatury... Da się dołożyć bardzo prosto wyświetlanie wartości temperatury w tym aucie. Wygoogluj sobie o mirascript.... Zgrywasz na USB programik który wkładasz do wejścia USB w aucie i samochód sam czyta ten program a na YouTube są filmiki gdzie gościu pokazuje co kliknąć żeby włączyć wyświetlanie tego parametru.... Ogólnie zajmuje to 5 minut.... Robiłem to sam w swoim c4GP 1.6hdi
 
Robiłem to sam w swoim c4GP 1.6hdi
Który rok? Pamiętam że kiedyś coś próbowałem z tym mirascript robić, ale bez sukcesów. USB w samochodzie z kolei nie ma :)
 
Back
Top