- Marka samochodu
- BMW 330i G20 (B48D/B48B20)
- Budżet/ile litrów
- 300zł/5L - Wg. instrukcji potrzeba 5.25L, ale po pierwszej wymianie weszło 5L i wskaźnik pokazał idealnie środek. Więc chyba nie ma potrzeby więcej niż 5L.
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0, B48D/B48B20 258km/400nm - silnik ma nieco większą moc i (stosunkowo) dużo większy moment od tego z F30. Prawdopodobnie ma także nieco zmieniony osprzęt, a nie tylko zmiany w oprogramowaniu.
- Data produkcji
- 2019
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Instrukcja: https://imgur.com/a/tnld2bz ciekawi mnie dobór słów np. "Wolno dolewać" itd. Dziwi mnie też to, że w 1 sekcji jest BMW-LL04, a niżej napisane, że gdyby takich nie było to można dolać tylko te co mają ACEA C2/C3 (a przecież nie wszystkie LL-04 spełniają C2/C3).
- Jaki olej masz obecnie
- Po dotarciu (~2000km) wymieniłem fabryczny na Liqui Moly Top Tec 6100 0W-30 (kierowałem się wtedy zakładką "dobierz olej").
Cześć!
Szukam oleju do G20 330i z GPF. Obecnie siedzi w nim Liqui Moly Top Tec 6100 0W-30 (od jakiś ~2500km). Wybrałem go dlatego, że słyszałem, że ta marka robi dobre oleje no i taki olej "dobrało" mi na stronie Teraz chciałbym dokonać bardziej świadomego wyboru. Obecnie mam przejechane ~12 500km.
Jeśli chodzi o jazdę to około pół przebiegu robię na autostradach/drogach szybkiego ruchu, a druga połowa to miasto. Pod względem czasu oczywiście znacznie więcej wyjdzie godzin pracy silnika w mieście.
Generalnie brałbym pewnie nadal 0W30, gdyby nie youtube. Obejrzałem parę wideo o 350Z u Coobcia i Kickstera i trochę się wystraszyłem. Wiem, że to totalne inne silniki, ale o ile połowę przebiegu przejeżdżam w mieście i w tym przypadku 0W30 by mi nie przeszkadzał, tak 50% robię na autostradach gdzie cisnę go dość mocno przez kilka h. Zdarzają mi się też wyjazdy za granicę, wtedy jest ciśnięcie dość mocne przez ponad 8h z 1 max 2 przerwami na tankowanie . Głównie ze względu na to, że dość mocno i przez kilka h zdarza mi się lecieć po autostradach, wolałbym chyba jednak coś, co lepiej mi zabezpieczy silnik w tych warunkach.
Myślałem o 5W40 z normą ACEA C2/C3 i z aprobatą BMW. Proszę pamiętać, że silnik posiada GPF, więc olej musi być co najmniej MID-SAPS (chyba, że się mylę to prośba o poprawienie).
Szukam oleju do G20 330i z GPF. Obecnie siedzi w nim Liqui Moly Top Tec 6100 0W-30 (od jakiś ~2500km). Wybrałem go dlatego, że słyszałem, że ta marka robi dobre oleje no i taki olej "dobrało" mi na stronie Teraz chciałbym dokonać bardziej świadomego wyboru. Obecnie mam przejechane ~12 500km.
Jeśli chodzi o jazdę to około pół przebiegu robię na autostradach/drogach szybkiego ruchu, a druga połowa to miasto. Pod względem czasu oczywiście znacznie więcej wyjdzie godzin pracy silnika w mieście.
Generalnie brałbym pewnie nadal 0W30, gdyby nie youtube. Obejrzałem parę wideo o 350Z u Coobcia i Kickstera i trochę się wystraszyłem. Wiem, że to totalne inne silniki, ale o ile połowę przebiegu przejeżdżam w mieście i w tym przypadku 0W30 by mi nie przeszkadzał, tak 50% robię na autostradach gdzie cisnę go dość mocno przez kilka h. Zdarzają mi się też wyjazdy za granicę, wtedy jest ciśnięcie dość mocne przez ponad 8h z 1 max 2 przerwami na tankowanie . Głównie ze względu na to, że dość mocno i przez kilka h zdarza mi się lecieć po autostradach, wolałbym chyba jednak coś, co lepiej mi zabezpieczy silnik w tych warunkach.
Myślałem o 5W40 z normą ACEA C2/C3 i z aprobatą BMW. Proszę pamiętać, że silnik posiada GPF, więc olej musi być co najmniej MID-SAPS (chyba, że się mylę to prośba o poprawienie).