• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

jhn054

Użytkownik
Marka samochodu
BMW 330i G20 (B48D/B48B20)
Budżet/ile litrów
300zł/5L - Wg. instrukcji potrzeba 5.25L, ale po pierwszej wymianie weszło 5L i wskaźnik pokazał idealnie środek. Więc chyba nie ma potrzeby więcej niż 5L.
Styl jazdy
Silnik
2.0, B48D/B48B20 258km/400nm - silnik ma nieco większą moc i (stosunkowo) dużo większy moment od tego z F30. Prawdopodobnie ma także nieco zmieniony osprzęt, a nie tylko zmiany w oprogramowaniu.
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Instrukcja: https://imgur.com/a/tnld2bz ciekawi mnie dobór słów np. "Wolno dolewać" itd. Dziwi mnie też to, że w 1 sekcji jest BMW-LL04, a niżej napisane, że gdyby takich nie było to można dolać tylko te co mają ACEA C2/C3 (a przecież nie wszystkie LL-04 spełniają C2/C3).
Jaki olej masz obecnie
Po dotarciu (~2000km) wymieniłem fabryczny na Liqui Moly Top Tec 6100 0W-30 (kierowałem się wtedy zakładką "dobierz olej").
Cześć!
Szukam oleju do G20 330i z GPF. Obecnie siedzi w nim Liqui Moly Top Tec 6100 0W-30 (od jakiś ~2500km). Wybrałem go dlatego, że słyszałem, że ta marka robi dobre oleje no i taki olej "dobrało" mi na stronie :) Teraz chciałbym dokonać bardziej świadomego wyboru. Obecnie mam przejechane ~12 500km.
Jeśli chodzi o jazdę to około pół przebiegu robię na autostradach/drogach szybkiego ruchu, a druga połowa to miasto. Pod względem czasu oczywiście znacznie więcej wyjdzie godzin pracy silnika w mieście.

Generalnie brałbym pewnie nadal 0W30, gdyby nie youtube. Obejrzałem parę wideo o 350Z u Coobcia i Kickstera i trochę się wystraszyłem. Wiem, że to totalne inne silniki, ale o ile połowę przebiegu przejeżdżam w mieście i w tym przypadku 0W30 by mi nie przeszkadzał, tak 50% robię na autostradach gdzie cisnę go dość mocno przez kilka h. Zdarzają mi się też wyjazdy za granicę, wtedy jest ciśnięcie dość mocne przez ponad 8h z 1 max 2 przerwami na tankowanie :p. Głównie ze względu na to, że dość mocno i przez kilka h zdarza mi się lecieć po autostradach, wolałbym chyba jednak coś, co lepiej mi zabezpieczy silnik w tych warunkach.

Myślałem o 5W40 z normą ACEA C2/C3 i z aprobatą BMW. Proszę pamiętać, że silnik posiada GPF, więc olej musi być co najmniej MID-SAPS (chyba, że się mylę to prośba o poprawienie).
 
To znam, można sobie poczytać, ale niestety to już niektualna lista. Nie wiem też gdzie i czy taka aktualna się znajduje.
 
Last edited by a moderator:
Penrite Enviro+5W40 faktycznie będzie moim zdaniem jedną z najlepszych opcji w tym wypadku. Dobry olej na papierze a w praktyce jeszcze lepszy.
 
Ostatecznie zdecydowałem się przekroczyć budżet i spróbować Ravenola RUP 5W40. Ale na pewno spróbuje też tańsze oleje w przyszłości (głównie zdecydowałem się zapłacić więcej, żeby potem mieć jakieś porównanie).
 
Nie 10W60! Tylko 0/5-W30 LL-12FE lub LL-04 jest dopuszczone do BMW M > 16r. LL-17FE nie jest wogóle dopuszczone do M
 
Back
Top