• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos 4T MotoPower 10W-40

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos 4T MotoPower 10W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Mateuszrsy , @michalm83 , @Triumphator , @siapek , @Hubert1 , @jerseyAdmin , @Maro99 . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API SL
Spełnia wymagania:
  • JASO MA2
lotos-motopower-10w40.jpg


Opis:
  • Olej jest w środkowej części zakresu dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt)
  • Indeks lepkości 152, standardowy dla oleju 10W-40
  • Pakiet dodatków oparty o sód jako detergent uzupełniający wapń oraz tytan jako środek przeciwzużyciowy. Minimalne ilości boru, w zasadzie pomijalne.
  • TBN 7,0 - biorąc pod uwagę lepkość oraz stosunkowo starą normę API jaką spełnia wydaje się niski, jednak nadal w typowych zakresach dla olejów 4T.
Podsumowanie: Olej oparty o technologię półsyntetyczną czyli HC. Nie powiada oficjalnej aprobaty JASO, natomiast wg producenta spełnia wymagania dla poziomu MA2. Nadaje się do stosowania we wszystkich czterosuwowych silnikach motocyklowych wymagających tej normy lub API SL i niższych. Biorąc pod uwagę dodatki (tytan i sód, gdzie typowe są bor i molibden oraz wyższe poziomy wapnia, np w olejach Castrola) może być ciekawą alternatywą dla chcących eksperymentować.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20210621_120756.jpg 20210623_174139.jpg

Opakowanie analizowanego oleju:
20210621_091435.jpg 20210621_091522.jpg
 
Tytan jak w castrolu 😁
Do Hondy Magna 700 powinien wystarczyć.
 
O ile kojarzę analizę Castrola z BitOG to tam nie ma tytanu, jest sporo boru i molibdenu.
 
Być może miałem na myśli castrola samochodowego.
Sory troche namieszałem .
 
To co sądzicie Panowie o tym oleju ?
Nadaje się np. na track day i po 2 dniach upalania pod czerwone do zmiany ? Czy jednak olej do spokojnego latania w koło komina ?
 
Trzyma nawet klarowność po mrożeniu.
 
W teorii nie, ale oleje motocyklowe bym wykorzystał do miksów ewentualnie, mają z reguły niezłe wiskozatory.
 
Rozwiń trochę szerzej. Jaki ewentualnie mix możnaby zrobić i co nim zyskamy
 
nie wiem czy bym wlał tego Lotosa do swojego GSX1400
Jak ten olej ma sie do np. Motul 5100 10w40??
 
Jak ten olej ma sie do np. Motul 5100 10w40??
Podejrzewam, że tak samo. Trzymając się interwałów zaleconych przez producenta, nie zrobisz na pewno krzywdy silnikowi.

Odwrócę pytanie - w czym ten "magiczny" Motul ma być lepszy? W tym, że nie pochodzi z Polskiej rafinerii? A skąd wiesz, że jakaś część produkcji nie jest zlecana w Orlenie, czy Lotosie?
 
Do moto zalewam albo Silkolene comp 4 10w40, Penrite.
Motula dawno nie używałem.

Ciekawi mnie ten Lotos
 
Podejrzewam, że tak samo. Trzymając się interwałów zaleconych przez producenta, nie zrobisz na pewno krzywdy silnikowi.

Odwrócę pytanie - w czym ten "magiczny" Motul ma być lepszy? W tym, że nie pochodzi z Polskiej rafinerii? A skąd wiesz, że jakaś część produkcji nie jest zlecana w Orlenie, czy Lotosie?
A to, że jest robiony w Polsce oznacza, że jest magicznie lepszy?

Motul jest lepszy chociażby w tym, że spełnia wyższą normę czy ma oficjalną aprobatę co jest dla np. Ciebie niesłychanie ważne przy wyborze oleju.
 
A gdzie ja tak napisałem?


O ile wyzszą? API SL vs SM? Proszę cię...


Którą?
No z tego co napisałeś to można wywnioskować, że kraj produkcji miałby mieć jakieś znaczenie dla jakości oleju.

Tak spełnia wyższą normę, można go zalać do większej ilości motocykli. Wyższa norma to zawsze tam jakiś progres.

MA2
 
No z tego co napisałeś to można wywnioskować, że kraj produkcji miałby mieć jakieś znaczenie dla jakości oleju.
Napisałem również, że Motul może zlecać część produkcji u nas. Ogólnie marka ma bezpodstawną rangę wręcz leku na wszystkie bolączki motoryzacji na wielu forach internetowych. To bardzo dobre oleje o poprawnych formulacjach i trudno im cokolwiek zarzucić. Co jie oznacza, że szczególnie wyróżniają się na tle konkurencji. Bardzo często tańszej konkurencji.


Spełnia wymogi, ale fakt, oficjalnej nie posiada.
 
Lotos nie wypada tak źle na tle motula
 
Motul jest lepszy chociażby w tym, że spełnia wyższą normę
Uhu, czyli jest lepszy też od Millersa ZFS, i np. Castroli Power1 (nie racing), kurde...ciekawe czemu niektóre zespoły w TT ścigają się na Millersie, a nie leją 5100 :D.

Z resztą, co do norm, mój Sprint z 2010 roku wymaga normy SH, nowa Yamaha Tenere 700 wymaga oleju SG, a Ty poruszasz temat, że olej ma normę SL, a nie SN jak np. Shell Adv. Ultra, która jest dużo wyżej, niż to, czego wymaga producent ;)
 
Z resztą, co do norm, mój Sprint z 2010 roku wymaga normy SH, nowa Yamaha Tenere 700 wymaga oleju SG
Śmiem twierdzić, że zdecydowana większośc motocykli na naszych drogach jest wyprodukowana w latach 90tych. Choppery to w większości zdecydowanej nawet lata 80te. Jednostki Japońskie i Włoskie, które napędzają te jednoślady mają wymagania zaczynające się i kończące na tym, żeby olej w silniku był. No i żeby jednak go wymieniać.

Jak chodzi o takie konstrukcje, jestem w stanie nagiąć swoje zasady i zaufać producentowi, jeśli twierdzi, że jego olej spełnia dane wymagania. Szczególnie, kiedy jest to producent tak solidny i doświadczony, jak Lotos.
 
@Zielony34 no nie, większość to już zdecydowanie roczniki 2000+, ale to nadal nie zmienia faktu, że poza naprawdę nowoczesnymi jednostkami motocykli stricte sportowych, nawet nowe motocykle, zakwalifikujemy je jako drogowe, mają stosunkowo niskie wymagania olejowe.
 
Back
Top