• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A14NET 1.4T 140KM OPEL - Jaki olej zamiast GM?

Arek007

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM DPF (Wirus na 160KM) 2013r.
Marka samochodu
Opel Astra J 2011r.
Budżet/ile litrów
150zł/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
A14NET| 1.4T 140KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos 2 | 5w30 alternatywnie 5w40
Jaki olej masz obecnie
Tajemniczy olej z beczki
Witam serdecznie,
Mam pytanie odnośnie oleju. Szukam od kilku dni coś dobrego w cenie do 150zl. Myślałem nad Shell lub Motul albo Millers. Zastanawiam się również nad Lotosem lub Orlenem. Mógłby ktoś podpowiedzieć co dobrego zalewać? Olej wymieniam max co 10tys. Z reguły jest to przedział 8-10tys km.
Silnik jest po kapitalnym remoncie. Mechanik który remontował silnik zalał tajemniczym olejem z beczki który zmieniłem również u niego po 3tys km. Zalany został znów ten tajemniczy olej i wydaje mi się że ten silnik pracował do 7tys dobrze a później zaczął coraz głośniej i jakby "jałowo"?.
Parę dni temu byłem u niego na wymianie oleju i zgadnijcie co? Znów zalał tajemniczy olej i od razu na świeżym silnik pracuje ok. Twierdził że to oryginał GM. Wydaje mi się że to jakieś Fanfaro (kiedyś widziałem kilka beczek z napisem Fanfaro) albo inny chłam bo przecież przy mnie nie rozrywał plomby. Żeby nie było zbednych pytan dlaczego jeżdżę do niego na wymianę to odpowiem od razu iż jest to związane z utrzymaniem gwarancji na naprawę silnika. Zostały wymienione tłoki panewki szlif wału splanowana i zregenerowana głowica itd.
Chciałbym wymienić ten olej w swoim zakresie samemu na coś żebym spał spokojnie. Proszę o poradę a najlepiej propozycje np 2 olejow.
Pozdrawiam
 
@dkn To, że można nie oznacza, że trzeba stosować d1g2 czy tam d3. Takich olejów nawet nie było w 2011 roku. Oleje z normą MB229.52 też mają testy LSPI tyle, że na silnikach MB, a nie Forda Ecoboost. Po za tym to nie jest problem w tym silniku.
 
Tak, wiem że problemem w tym silniku jest chłodzenie i niektórzy zmieniają termostaty na takie z niższą temperaturą otwarcia. Ja przez ok 5 lat i ok 100 tys km z powazniejszych awarii wymienilem tylko cewke i plastikowy króciec w układzie chłodzenia. A co do oleju to chyba tradycyjnie zbyt duzy wybór.
 
Back
Top