• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A14NET 1.4T 140KM OPEL - Jaki olej zamiast GM?

Arek007

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM DPF (Wirus na 160KM) 2013r.
Marka samochodu
Opel Astra J 2011r.
Budżet/ile litrów
150zł/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
A14NET| 1.4T 140KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos 2 | 5w30 alternatywnie 5w40
Jaki olej masz obecnie
Tajemniczy olej z beczki
Witam serdecznie,
Mam pytanie odnośnie oleju. Szukam od kilku dni coś dobrego w cenie do 150zl. Myślałem nad Shell lub Motul albo Millers. Zastanawiam się również nad Lotosem lub Orlenem. Mógłby ktoś podpowiedzieć co dobrego zalewać? Olej wymieniam max co 10tys. Z reguły jest to przedział 8-10tys km.
Silnik jest po kapitalnym remoncie. Mechanik który remontował silnik zalał tajemniczym olejem z beczki który zmieniłem również u niego po 3tys km. Zalany został znów ten tajemniczy olej i wydaje mi się że ten silnik pracował do 7tys dobrze a później zaczął coraz głośniej i jakby "jałowo"?.
Parę dni temu byłem u niego na wymianie oleju i zgadnijcie co? Znów zalał tajemniczy olej i od razu na świeżym silnik pracuje ok. Twierdził że to oryginał GM. Wydaje mi się że to jakieś Fanfaro (kiedyś widziałem kilka beczek z napisem Fanfaro) albo inny chłam bo przecież przy mnie nie rozrywał plomby. Żeby nie było zbednych pytan dlaczego jeżdżę do niego na wymianę to odpowiem od razu iż jest to związane z utrzymaniem gwarancji na naprawę silnika. Zostały wymienione tłoki panewki szlif wału splanowana i zregenerowana głowica itd.
Chciałbym wymienić ten olej w swoim zakresie samemu na coś żebym spał spokojnie. Proszę o poradę a najlepiej propozycje np 2 olejow.
Pozdrawiam
 
Ale co złego w fanfaro wymienianym regularnie? Moje Vivaro od 12 lat jeździ na oleju GM (też pewnie jakiś tani producent) i ma się świetnie.
 
Może i nic złego. Aczkolwiek tak jak napisałem że nie wiem co dokładnie jest zalane. To może być nie wiadomo co niewiadomo jakiego pochodzenia. Dlatego zapytałem o dobór jakiegoś dobrego oleju w dobrej cenie ;)
Post automatically merged:

@lipuś właśnie widziałem tego Orlena. Nigdy nie zalewalem olejów z Orlena. Masz może jakieś porównanie z innymi? Czy jest coś lepszego w tej cenie? Bo nie ukrywam że chcę jak najlepszy se jak najlepszej cenie ale to chyba jak każdy ;)
 
Praktycznie ceny Orlena ME XD nic nie przebije. Oleje Texaco Pro DS M, Motul EFE, Neste Pro C2/C3 są zrobione na tym samym przepisie.
Do tej astry zgodnie zaleceniami z IO możesz lać wszystko w klasach lepkości 0/5W30/40 ACEA C3.
 
Hejo,
Budzet prawie idealny zeby kupic oryginalny olej Opel- i ten bedzie najbezpieczniejszym wyborem.
Jezeli chodzi o inne propozycje:
Budzetowo:
Orlen Maxexpert 5w30 xD
Specol Premium 5w30 C2/C3

Srednia polka cenowa:
Neste Pro 5w30 C2/C3

Wyzsza polka cenowa:
Shell HU ECT 5w30 C3
Opel Motor Oil 5w30 dexos1 gen 2
 
Masz jeszcze Fuchs Flex C23 5w30 z najnowszymi normami (API SP, MB229.52, normy OV Opla). Solidny producent, posiada dobrej jakości produkty. Bańka 5 litrów na poziomie 150 zł.
 
Super! Dziękuję za tak obszerne odpowiedzi ;) coś spróbuję wybrać ale mam mega mętlik w głowie.
Pytanie mam też takie czy warto dopłacić i wziąć np Castrol? Przed chwilą oglądalem na forum analizę i wyszło że b. dobry olej.

Jeszcze pytanie mam takie czy Dexos2 to to samo co C3? Bo gdzies mi się to obiło o uszy że wystarczy C3 nie musi być dexos
 
Dexos2 nie ma jakiś specjalnych wymagań. Z reguły oleje robione są pod normy MB, a dexos2 jest już nie jako przy okazji. Oczywiście możesz stosować oleje bez normy GM np z normą VW504/507. Najnowsze oleje z resztą spełniają normy zarówno VW jak i może nie dexos tylko OV, a to z racji zmiany właściciela marki Opel.
 
Coś dzwoni, ale chyba nie w tym kościele. Oleje spełniające nowe normy Opla OV0401547 przy okazji spełniają głównie normy BMW i MB. Oleje VW508/509 to inna bajka. Mimo ze i to i to moze byc 0W20 C5 to producenci wypuszczaja osobne oleje dla VW/Porsche i osobne dla Opla, MB i BMW. A wracajac do tematu to Opel zmienil rekomendacje dla tych silnikow i Dexos2 zastapil Dexos 1 gen 2.
 
@Arek007, mialem Astre J 1.4 140 KM rocznik 2014 i jezdzilem na dexos 1 gen 2. Dobieraczki sugeruja dexos 1 gen 2 rowniez do Twojego rocznika. Ale to Twoj samochod i silnik po remoncie, wiec pisze to tylko informacyjnie.
 
Dexos2 to tak naprawdę jest to norma dla diesla. Dla benzyny była norma Dexos1 jednak nie stosowana w Europie. Tu dopiero Dexos1 gen2 pojawiło się gdy zaczęły się problemy z LSPI w astrach K.
 
 
Średnio Shell jest tańszy od Neste. Trzeba porównać w kilku sklepach a nie w jednym. W tym sklepie co podałeś cena Neste wynika ze starszej daty produkcji.
Ale jakie ma znaczenie data produkcji,jezeli olej jest trzymany w ciemnym miejscu w szczelnie zamknietej bance?
To samo jest z oponami- nawet trzyletnia opona moze byc sprzedawana zgodnie z prawem jako nowa.
 
Ale jakie ma znaczenie data produkcji,jezeli olej jest trzymany w ciemnym miejscu w szczelnie zamknietej bance?
To już inny temat. Nie rób śmietnika z czyjegoś postu. Nie twierdzę, że kilku letni olej jest niepełnowartościowy. Chodzi mi tylko o to, że cena Shella na ogół jest niższa niż Neste..
 
Back
Top