• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A4 b8 2.0 tdi

stanek90

Nowy użytkownik
Samochód
2.0 tdi CAGA
Witam
Jezdże zazwyczaj na motulu lub valvoline. Czy aurum 5w30 solo będzie dobrym zamiennikiem,jakoś nie mam przekonania.Warto dolać do niego ar 9100?
 
Motul i Valvo to jakies super oleje nie są, sredniaki co najwyżej. Lej Lotosa bo to bardzo dobry olej plus dodaj 9100 i masz petarde
 
Tak samo warto jak do tych które zalewasz, nie stawiaj Lotosa półkę niżej w porównaniu do tych produktów które wymieniłeś bo to jakies high endy nie są ;)
 
W tym wypadku czyli w przypadku oleju z 504/507 stosowanego w dieslu a w przypadku starszego pakietu tym bardziej. Tak dla ścisłości by ktoś nie pomyślał, ze AR9100 w przypadku konkretnie Lotosa jest potrzebny.
 
Możesz, nie musisz. Dodatki do olejów same z siebie do szczęścia silnikowi potrzebne nie są. To bardziej chciejstwo właścicieli niż jakikolwiek sensowny powód. Może w motosporcie, po podparciu sensu stosowania/nie analizami porównawczymi zużytych olejów. Ale tak na co dzień to trochę przerost formy nad treścią.

Nie po to doświadczeni chemicy pracują nad formułami olejowymi, żeby dodanie czegoś przez Kowalskiego dawało jakieś magiczne rezultaty.
 
Nie jest kiepski . Pakiet to też nie wszystko ..
Mentalność Polaków dalej jest taka sama ze co nasze to kiepskie ;)
 
OK super,zostaje mentalność ze lotos to to kiepski olej ale analiza nie kłamie jak patrze.

Lotos nie może być kiepski bo jakieś normy musi spełniać ogólnie ta analiza potwierdza, ze to normalny olej jakich wiele. Nie jest to badziew jak niektórzy sądzą ale też nie jest to nic co się wybija ponad konkurencje. Ja proponuje Shella 0W30 pod norme 504/507 na GTL
 
Shell będzie spoko, chociaż mówiąc prawdę i nie kłamiąc to do tego silnika wszystko co spełnia wymagania normy 504/507 będzie ok zwłaszcza w trybie użytkowania opisanym przez OPa. Shell będzie nowocześniejszy, ale autor raczej nie zobaczy różnicy w poziomie ochrony.

Biorąc pod uwagę, że OP pytał czy Lotos Aurum będzie dobrym zastępstwem Motula/Valvoline to odpowiedź brzmi: tak, będzie dobrym zastępstwem. Jakościowo nie będzie w żaden sposób odstawał od olejów zachodnich z podobnej półki (czyli właśnie takiego Motula czy Valvo). Shell to jednak trochę inny poziom. Można śmiało go (Lotosa) lać i wspierać naszych producentów. Może przy okazji wpłyniesz odrobinę na postrzeganie przez nich rynku detalicznego bo w tej chwili Orlen/Lotos go strasznie w Polsce olewają ;)
 
Trudno aby zauważyć różnicę w ochronie miedzy markowymi olejami. Ja miałem u siebie w aucie i olej za 80zł i za 280zł też różnicy w ochronie nie widziałem ale daleki byłbym do stwierdzenia, ze jej nie było ;)
Post automatically merged:

To nie to samo
Czym się rożni ECT Ultra 0W30 od AV-L 0W30? HX8 to wiem ze nie to samo.
 
Podbijam Shell Helix Ultra 0W30 AV-L. Czołówka VW504/507. Nie potrzeba żadnych dodatków.

Używałem tego oleju praktycznie od nowości auta kilka ładnych lat temu przez kilka zmian, na początku solo ale dodanie AR9100 zrobiło różnicę na plus choć to odczucie subiektywne - ale na pewno nie placebo. Najlepiej najpierw olej solo a potem z dodatkiem i będzie wiadomo.
 
Trudno aby zauważyć różnicę w ochronie miedzy markowymi olejami. Ja miałem u siebie w aucie i olej za 80zł i za 280zł też różnicy w ochronie nie widziałem ale daleki byłbym do stwierdzenia, ze jej nie było ;)
Post automatically merged:


Czym się rożni ECT Ultra 0W30 od AV-L 0W30? HX8 to wiem ze nie to samo.

Poza tym, że ECT ma znaczek Ferrari na opakowaniu ;-) i tym, że jest dedykowany mercedesom i bmw, prosze - pierwsza ECT, druga, jak pewnie wiekszosc poznaje, AVL
 

Attachments

  • EE054CD8-0AF5-4C14-8C75-F269BEB38F0C.png
    EE054CD8-0AF5-4C14-8C75-F269BEB38F0C.png
    748,8 KB · Odwiedzin: 230
  • 56DE9AE4-C703-4419-A82B-778D4F7AB320.png
    56DE9AE4-C703-4419-A82B-778D4F7AB320.png
    698,6 KB · Odwiedzin: 272
Last edited by a moderator:
Jest Ultra C2/C3 0w30 dla VAG i jest oddzielny Ultra ECT 0w30 dla BMW, ten dla BMW ciezko dostepny i mało u nas popularny
 
Dlatego pisałem wyżej, ze tego "pod normę 504/507", a jak widze z kart ECT 504/507 od AV-L 504/507 się niczym nie różni
 
Back
Top