• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A4 b8 2.0 tdi

stanek90

Nowy użytkownik
Samochód
2.0 tdi CAGA
Witam
Jezdże zazwyczaj na motulu lub valvoline. Czy aurum 5w30 solo będzie dobrym zamiennikiem,jakoś nie mam przekonania.Warto dolać do niego ar 9100?
 
Chyba na rynku PL nie ma już oleju o którym piszecie i Ultra ECT w lepkości 0W30 jest w jednej wersji ACEA C2/C3 pod normę 504/507
 
Chyba jakieś różnice jednak między ETC i AV-L są bo nawet w danych dostarczanych przez Shell jest jakaś różnica (nie pamiętam jaka musiałbym spojrzeć w katalog a nie mam pod ręką). Niemniej jednak różnice jeśli są to są kosmetyczne. Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury. Oczywiście zależy to od interwału oraz jak mocno olej dostaje po 4 literach.
 
Nie musisz mieć pod ręką wystarczy się wrócić kilka postów wstecz gdzie wkleiłem kart produktów i parametry są identyczne... jedyna roznica taka, ze ECT spełnia więcej norm bo specyfikacje AV-L zawęzili do VAGa tylko
 
Last edited by a moderator:
Moze wytrzyma może nie, typowo w miescie sam lotos może mieć cięzko 15k km ale na trasie już powinien dać radę. Na to pytanie odpowiedziała by analiza zuzytego oleju po tych 15k km. Co do AR to w teorii obniż tarcie i poprawia właściwość czyszczące oleju co powinno wpłynąć na możliwość wydłużenie interwałów ale o ile tego nikt Ci nie powie
 
Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury.

Mnie też to spotkało, od 6000 do 7000km pobrało jakoś pól litra oleju, wcześniej bez ubytków. Za 1500km chciałbym zrobić analizę ale w obecnej sytuacji nie mam gdzie jeździć więc nie wiem kiedy to nastąpi.
 
Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury. Oczywiście zależy to od interwału oraz jak mocno olej dostaje po 4 literach.

Kilkanaście analiz ECT i AV-L jest na niemieckim oilclubie od aut z silnikami 1.2 po prawie 600konne V8 biturbo.
 
Last edited by a moderator:
Na rosyjskim oilclub również jest kilka. Nie przypominam sobie uwag o poborze oleju. Może dlatego, że to nie były gruzy TSI ;)
 
Gruz T(F)SI o którym wspomniałem czyli 4.0 V8 w Audi RS6 interwał 8K km dolewka 0,4l, analiza z Passka 2.0TDI z 14K km zuzucie oleju 0. Ogólnie przeglądając analiz UOA jakiegoś zwiekszonego poboru nie widać.
 
Chyba na rynku PL nie ma już oleju o którym piszecie i Ultra ECT w lepkości 0W30 jest w jednej wersji ACEA C2/C3 pod normę 504/507
Jest cały czas. Mam dostępny zarówno Ultra ECT 0w30, jak i Ultra C2/C3 0w30 z normą VAG. Ten pierwszy jest o złotówkę tańszy na litrze.
 
Katalog olejów na stronie Shella na PL go nie ma, sprawdziłem też w autopartnerze i jest tylko ECT C2/C3 i A5/B5 i AV-L. Jakie masz daty na bańkach?
 
Nie wiem, jakie daty, bo oleje widzę na stanie w hurtowni. W Gordonie mają obecnie 13 szt w centrali i jakieś pojedyncze po filiach.
Możliwe, że jakieś leżaki, ale to raczej tylko po filiach by leżały.
 
No jak by mocno poszukać to pewnie jeszcze jakieś pojedyńcze sklepy się znajdą co go oferują ale fakt jest taki, że na oficjalnej stronie PL go już nie ma (jest tylko na zagranicznych) i pewnie dlatego można go po sklepach ze świecą szukać.
 
Moim zdaniem Shell 0w30 wysoko podniósł poprzeczkę. Nikt nie wspomina o Yacco Lube DE 5w30, który co prawda do najtańszych nie należy, ale to na pewno solidny olej. Millers EE Longlife 5w30 od dawna ma świetne opinie. Tylko czekać aż pozostali przedstawią oleje 0w30 504 00 / 507 00
 
Już wielokrotnie pisałem, że ten Millers EE ma przekroczone znacznie poziomy fosforu. Ale jak komuś zatrucie sond i katów nie przeszkadza to prosze...
 
Moim zdaniem Shell 0w30 wysoko podniósł poprzeczkę. Nikt nie wspomina o Yacco Lube DE 5w30, który co prawda do najtańszych nie należy, ale to na pewno solidny olej. Millers EE Longlife 5w30 od dawna ma świetne opinie. Tylko czekać aż pozostali przedstawią oleje 0w30 504 00 / 507 00
Inn też od dawna mają olej 0W30 z 504/507 np. Ravenol czy Eurol ale też Motul ma taki olej od pewnego czasu.
 
Już wielokrotnie pisałem, że ten Millers EE ma przekroczone znacznie poziomy fosforu. Ale jak komuś zatrucie sond i katów nie przeszkadza to prosze...
Czytałem gdzieś, że była zmiana formulacji - nowsze oleje mają jaśniejszą barwę.
 
Back
Top