• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A4 b8 2.0 tdi

stanek90

Nowy użytkownik
Samochód
2.0 tdi CAGA
Witam
Jezdże zazwyczaj na motulu lub valvoline. Czy aurum 5w30 solo będzie dobrym zamiennikiem,jakoś nie mam przekonania.Warto dolać do niego ar 9100?
 
calkiem możliwe, że ktoś się w końcu za to wziął. ale dla mnie marka jest skreślona takim zagraniem. o ile jeszcze fosfor w specyfikacji VW nie gra roli (VW bowiem nie określa limitu dla niego, a jedynie pozostałości spalania), to nie może olej posiadający limit fosforu przekroczony 2x spełniać normę BMW czy Mercedesa, a też spełniał. zresztą Millers... używałem, żadne wodotryski, olej jak każdy inny i mówię tu o najwyższych seriach EE
 
Millers solidne oleje wg. mnie, choć parametrami w kartach nie rzucają na kolana (zresztą podawanymi w bardzo bezpieczny sposób). W przypadku oleju z norma 504/507 bardziej chyba bym się skłaniał w kierunku XF longlife 5W30 niż EE longlife 5W30. XF ma oficjalna aprobatę.
 
Moim zdaniem Shell 0w30 wysoko podniósł poprzeczkę. Nikt nie wspomina o Yacco Lube DE 5w30, który co prawda do najtańszych nie należy, ale to na pewno solidny olej. Millers EE Longlife 5w30 od dawna ma świetne opinie. Tylko czekać aż pozostali przedstawią oleje 0w30 504 00 / 507 00


Millers też od dawna oferuje 0w30 504/507, cena jak dobrze pamiętam około 300 zl za banke 5 litrow hehe. Kiedyś byłem zwolennikiem tych olejów i zalewałem je, ale po tym jak zobaczyłem analizę na oil club ru i przekroczone popioły stwierdziłem że nie ma sensu. Tym bardziej że dystrybutorzy na dolnym śląsku cały czas podkreślali jaka to baza pao, a w analizach to tak z 10% powychodziło. Ogólnie w kilku autach stosowałem, kupowałem na początku w UK o w takich nietypowych, nie dostępnych w Polsce bańkach:
 

Attachments

  • aaaa.jpg
    aaaa.jpg
    76,6 KB · Odwiedzin: 244
Tak, moja pomyłka, 0w30 C3 Millera nie spełnia VW 504/507, tylko:
BMW Longlife 04
Mercedes – Benz 229.51,

pomyliłem go tym motulem:

1585258606248.png
 
Ze względu że nowość czy że było taniej?
W UK parę lat temu Millers miał butelki z serii "flow control", dzięki nim nalewało się bez rozlewania. Te butelki były pewnie drogie w produkcji więc szybko się nich wycofali, a równie dobrze można podstawić lejek.


1586011181613.png
 
W UK parę lat temu Millers miał butelki z serii "flow control", dzięki nim nalewało się bez rozlewania. Te butelki były pewnie drogie w produkcji więc szybko się nich wycofali, a równie dobrze można podstawić lejek.


View attachment 1646
Drogie, niedopracowane i w sumie to było rozwiązanie nieistniejącego problemu. Podobno pomysłodawca stracił pracę.
 
Back
Top