• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Bochcio napisał:
Na Youtube polecam kanał MrAkumulator, chłop robi bardzo ciekawe testy akumulatorów wszystkich marek i nawet tych z pierwszego montażu i nie są to testy typu "Piotr tester" ;).

Kolega [mention]Plywak[/mention] Cię uprzedził (patrz 2 post) :)
 
Najlepiej zbliżony do fabrycznych parametrów. W pandzie mam sześcioletni Centra Plus 44Ah. Póki co aku jest ok, a autko używane jest rzadko, tj przebieg 2tys km w roku. Do fabii jakieś 50Ah 450A powinno być ok. Tak na oko, ale lepiej sprawdzić po vin z jakim wyjechała z fabryki
 
Ja w 1.4 TDI Polo mam 62Ah 600A
 
Pojemność akumulatora jest powiązana z mocą alternatora. Czy fabia 1.4 Pb miała różne altki to nie wiem ale jest to możliwe. W sumie to
kolega się nie pochwalił nawet czy to fabia I, II czy III.

Pewnie chodzi mu o markę, model aku ok 500A ;)
 
Jeśli chodzi o Aku agm to z całą pewnością mogę polecić Banner i Yuasa. Oba idą na pierwszy montaż, z tego, co kojarzę to Yuasa siedzi w nissanie GTR. Banner był u mnie od nowości w 330i, wytrzymał 7lat, nieźle ;-) przestał domagać przy 30st mrozie jakie panowały u nas na Śląsku 2lata temu. Biorąc pod uwagę odzysk energii z hamowania, start/stop i jazdę w mieście to na prawdę konkretną robotę zrobił. Na minus cena, która zmiata z nóg. W promocji 700-800zl.. teraz mam Yuasa 80ah agm, płaciłem niecałe 700, po ponad roku zużycie SOC pokazuje 2%
 
Hejo fabia 1 2006r kombi. 1.4 16v 80KM bud. Teraz padla centra plus 450A, 50ah, po okolo 3 latach. Jeszcze odpala ale 150A juz ciezko trawi wiec przed mrozami musze wymienic. Ostatnio w mondeo mialem centra futura to po 5 latach pieknie dzialala. Nie straszne 2 tyg przestoje. I dalej dziala u nowego wlasciciela. Konfiguratory pokazuja od 45 do 55. A jeden nawet 60.
 
U mnie siedzi od stycznia 2014 AGM Exide z pierwszego montażu. Auto mam dość krótko i jest w większości garażowane ale raz auto musiało stać tydzień w okolicach 0C i nadal było naładowane w 78% (wg aplikacji BimmerLink).
 
Właśnie mija 5 lat jak pod maską siedzi TOPLA TOP (wyższa linia) auto non stop pod chmurką i niewiele długich tras.
 
Hejo fabia 1 2006r kombi. 1.4 16v 80KM bud. Teraz padla centra plus 450A, 50ah, po okolo 3 latach. Jeszcze odpala ale 150A juz ciezko trawi wiec przed mrozami musze wymienic. Ostatnio w mondeo mialem centra futura to po 5 latach pieknie dzialala. Nie straszne 2 tyg przestoje. I dalej dziala u nowego wlasciciela. Konfiguratory pokazuja od 45 do 55. A jeden nawet 60.

I w tych widełkach wybierz .. za mały i duży też źle, zależy jakie wyposażenie . Ja mogę od siebie polecić Fiaama, Jenoxa( wiecznie nie doladowany 3 lata wytrwal ) i Bannera :)
Odradzic mogę natomiast Tople i Eurostarta po roku szroty bez uwzględnienia gwarancji, padły w lato
 
Topla ja polecam Ty odradzasz.
 
No niestety taka kolej rzeczy ..
Jednemu sprawdza sie to drugiemu tamto . Dla jednego Castrol to złoto a Penrite to gowno i na odwrót :D
 
Ważne żeby był w miarę "świeży", nie jakiś leżak magazynowy. Marka to już wg uznania bo jak widać opinie są sprzeczne. Toople kiedyś miałem w punto I . Nie padła po roku. Chyba z nią sprzedałem auto.
 
No niestety taka kolej rzeczy ..
Jednemu sprawdza sie to drugiemu tamto . Dla jednego Castrol to złoto a Penrite to gowno i na odwrót :D
Ok,ale tak jak pisałeś wcześniej miałeś linie TAB ja natomiast opisuje i chwale linie TOPLA TOP,jest to inna bateria.
 
Tak jeszcze co do wielkości akumulatora. Na necie często powtarzany jest aby nie brać większego bo będzie niedoładowany to ja zapytam dlaczego ma być niedoładowany?

Dla przykładu mamy akumulator o pojemności X, z którego podczas rozruchu pobierany jest prąd o wielkości Y. Niezależnie od wielkości akumulatora pobierany prąd przy rozruchu będzie taki sam. Powiedzmy, że będzie to przy kręceniu zimą 5Ah (totalny przykład nie wiem ile tam dokładnie idzie na rozruch) i teraz co za różnica czy mamy 100Ah czy 50Ah? W obu przypadkach podczas rozruchu auto pobierze tyle samo energii z aku i alternator będzie musiał doładować tyle samo tylko tylko raz z 45 na 50Ah, a w drugim przypadku z 95Ah na 100Ah.

Wiec wydaje mi się, ze jedyne co nas ogranicza to wielkość ale ta wymiarowa.
 
Nie wiem czy mam rację ale tu chyba chodzi o prądy ładowania i np. auto które ma akumulator 50Ah będzie miał ustawione ładowanie na alternatorze 5A i podobno tak jest że powinno się ładować akumulatory prądem około 10% pojemności. Więc jak zamienisz taki aku na 100Ah to może się okazać, że nie będziesz w stanie naładować aku i będziesz dużo szybciej tracił gęstość elektrolitu więc za razem tracisz pojemność.
 
W aucie masz regulator dla alternatora i zobacz jaką wydajność ma alternator we w miarę nowoczesnym aucie. Wyciągnie sporo więcej niż do lądowania potrzebuje aku 100Ah ;) Nie ma czegoś takiego jak ustawiony prąd ładowania na alternatorze. Alternator reguluje napięcie i to dzięki różnicy napięcia miedzy alternatorem, a akumulatorem sprawia, ze aku jest ładowany. Im większa różnica napięcia tym większy prąd podawany bedzie na aku albo raczej pobierany przez aku.
 
Last edited by a moderator:
A ktoś z was uzywał bądź używa akumulatorów ZAP sznajder z Piastowa?
 
A ktoś z was uzywał bądź używa akumulatorów ZAP sznajder z Piastowa?
Ja posiadam takiego od jesieni 2017, 62ah w a3 1.8t agu+lpg i daje sobie radę, nie mialem jeszcze żadnego problemu. Oczywiście przed każdym latem+zimą doładowywany.
 
Back
Top