• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Słyszałem też to samo o Westach z Ukrainy.
 
Kupilem yuase 5000 54ah zobaczymy ile pociagnie. Gwarancja 3 lata. Z bannerem ciezko z dostepnoscia i jak jest to rocznik 2017 lub 2018 :/. Westa byla w podobnej cenie do Yuasy
 
Myślę,że dokonałeś dobrego wyboru:)
 
Banner jest ok.
Czy mieliście jakieś doświadczenia z aku Moll?
Tak, założyłem sobie EFB do samochodu bez start stop. Gdyby tylko budżet pozwalał to pozakładałbym sobie do każdego auta. Dźwięk rozrusznika jednakowy czy to zima czy lato :D 3lata ogarnął i sprzedałem z autem.
 
Ja zawsze kupowałem Boscha i nigdy mnie nie rozczarował.

Na wiosnę i lato kupiłem do samochodów ukraińskie akumulatory marki OBERON ze względu na cenę i pochodzenie.
 
tak to chyba ostatni dobry produkt z palety boscha ;)
To jest po prostu Varta w trochę lepszej cenie. Prócz akumulatorów Boscha są jeszcze dobre klocki hamulcowe, co prawda pylą jakby były z węgla i szybko zużywają się, ale bardzo dobrze hamują.
 
To jest po prostu Varta w trochę lepszej cenie.
w testach mrAkumulator bosch lepiej trzymał prąd to nie wiem czy to samo.
edit. deklarowaną pojemność alfabat też inną pokazał.
 
w testach mrAkumulator bosch lepiej trzymał prąd to nie wiem czy to samo.
Kolega handluje akumulatorami i był na wycieczce bwe fabryce Varty na Słowacji, to widział jak stały Bosche, zresztą obudowa jest identyczna. Rozstrzał produkcyjny jest wszędzie.
 
możliwe że tak jest nie byłem nie widziałem :rolleyes:
 
Przez niecałe 5 lat miałem Varte i było ok. Ale postanowiłem zainwestować teraz w Polski akumulator o nazwie Tuborg :) Znajomy ma 3 rok i nie narzeka. Sprzedawca też wspominał o małej ilości reklamacji, ale wiadomo jak to sprzedawcy... ;)
 
U mnie również siedzi Tuborg.Dzień przed Wielkanocą Banner się poddał. Jak narazie zero problemów. Tuborg robiony jest w PL. Również słyszałem że nie ma nie niego reklamacji a kupowałem od zaufanej osoby.
 
Wszystko dobrze dopóki działa jak padnie to generalnie przestajemy być takimi entuzjastami tej czy innej marki aku.;)
 
@Robert1 z tym sie nie zgodzę .Mi przykładowo Jenox padł po 2,5 czy tam 3 latach prawie i podziwiam że w takich warunkach jakie mu zapewnilem on przetrwał . Natomiast mając akumulator marki Eurostart kupując go w wigilie i następnego roku pada w sierpniu to trochę słabo nie ?
 
Słabo to mało powiedziane-żałosne
 
Yuasa najczęściej wytrzymuje mi od 6 do 8 lat, najlepsze akumulatory z jakimi miałem do czynienia. Najczęściej biorę te z najwyższej serii (Elite czy teraz inne oznaczenia), bo tak jak Bosch czy Varta czy Centra mają 3 różne klasy jakościowe i technologiczne.
 
Yuasa to marka nad którą warto się pochylić co prawda jest trochę droższa od przeciętnej ceny za aku (wyższa linia) ,ale warto.
 
Wszyscy piszecie ogólnie o akumulatorach a nic na temat rodzaju baterii jaki wymagany jest do konkretnego samochodu, dawniej w starych autach nie było problemu bo wkładało się zwykły aku kwasowo ołowiowy i tyle ale od kilkunastu lat lub nawet dłużej pojawiły się różne nowe systemy który wymagają innego rodzaju akumulatorów i również przy ich wymianie potrzebny jest komputer, np. system IBS (intelligent battery system) który monitoruje wiele parametrów akumulatora i przy wymianie na inną pojemność lub rodzaj wymaga zakodowania odpowiedniej pojemności i rodzaju baterii + rejestracja czyli wykasowanie danych o starej baterii. Mamy też system Start/Stop który wymaga przynajmniej akumulatora w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery ) jest odporny na pracę cykliczną. No i mamy jeszcze system odzysku energii z hamowania ( Brake energy regeneration) stosowany chyba od ponad 10 lat który wymaga akumulatorów w technologii AGM (Absorbent glass mat) który jest odporny na wysokie rozładowania i jeśli wasz samochód ma taki system to komputer utrzymuje stan naładowania akumulatora na poziomie 80% a pozostałe 20% jest zarezerwowane na energię z hamownia, na filmie poniżej jest to ciekawie przedstawione. Dlatego uważam że za wiele problemów związanych z akumulatorem jesteśmy odpowiedzialni my sami ponieważ wymieniamy na zwykłe kwasowo ołowiowe nie zdając sobie sprawy że wymagany jest inny nie wspominając o użyciu komputera.
lub
 
A jak nie mam S&S a mam inteligentne ładowanie i odzyskiwanie energii z hamowania to jaki mam mieć akumulator?
 
Back
Top