• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

wydaje mi się że także AGM. Zazwyczaj akumulatorami do S&S są AGMy więc masło maślane.
 
Przy odzysku energii z hamownia fabryka zawsze montuje AGM.
 
@guzior wiesz czy w moim standardowym 118d z aku AGM jest odzysk hamowania, czy to tylko w wersjach ED, jak w tytule filmu?
Edit: dodałeś odpowiedź przed moim pytaniem :D
 
Last edited:
Aku boscha?
Ja mam na oku jak padnie mi komisowe aku kupić Zap Sznajder z Piastowa
 
Pare lat wstecz Bosch robił dobre aku.
 
Bosch, Yuasa, Varta to pewniaki na chwilę obecną. Aczkolwiek trzeba też brać pod uwagę serie danych akumulatorów - są budżetowe i lepsze ;-)
 
Bosch = Varta, dosłownie i ogólnie bez szału. Yuasa albo Banner z tych popularnych bardzo polecam. Fabryczne mają duże nadwyżki względem tabliczek.
 
Dlatego napisałem w zależności od wersji ;-)
 
@Navi właśnie o tym piszę, to jest bodajże ta seria silver? Bardzo dobre aku
 
Ja polecam do samochodów które jeżdżą po mieście montować akumulatory EFB tam gdzie są wymagane standardowe.

EFB bardziej chłoną energię i szybciej doładują się na krótkich dystansach.
 
No już bosch silwer s5 bardzo szybko się doładowywuje.
Do diesla pracującegi w mieście wsam raz,no i rozrusznik sporo szybciej kreci niż na zwykłym aku.
Tera do transita zakupiłem zwyķły 4max 77ah tak jak wcześniejszy bosch silwer s5 77ah.
Bosch szybciej krecił w zime niż4max ale bosch padł po3.5roku a 4max już 3 lata działa a kosztował 130zł taniej.
Jeśli komuś diesel ciężko pali to polecam s5
A do benzyny zwykły starczy.
 
Zależy jakiej benzyny, jeśli masz start stop lub odzyskiwanie energii z hamowania to zwykły odpada. Musi być agm
 
@lukaszewski ja mam agm varty, kosztował 540zl ale jak na małą pojemnosc 54ah ma bardzo duży prąd rozruchowy - 720. Centra padła po 5 miesiącach lato /jesień... Ten już trzyma 1.5 roku i nie trzeba doładowywać. A musiałem mieć mniejszy bo w x3 przerabiałem podłogę bagażnika tak by większą butla LPG weszła pod samochód a i by jej nie było widać. ( podłoga oryginalnie jest obniżona pod aku)
 
@inspire multimetr. Jeżdżę krótkie dystanse i co miesiąc sprawdzam aku. Ale nie musisz wieżyc na słowo. A to jak odpala akurat w moim aucie jest wyznacznikiem ( nie pamiętam dokładnie) ale jak napięcie aku spadnie tam poniżej 12V to nawet rozrusznik nie zakręci. Na dodatek powiem ze mam radio z androidem i cały czas monitoruje korekty paliwowe jak i napięcie live.
 
Nie muszę i nie wierzę, alternator (w przeciętnym aucie) nie jest w stanie naładować AGM'a który wymaga dużo wyższego napięcia ładowania do utrzymania swoich parametrów, dlatego powinien być ładowany co najmniej raz na 2msc specjalną ładowarką do AGM'a, a jeżeli ktoś jeździ tylko na krótkich odcinkach to nawet znacznie częściej.
 
Back
Top