• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

@inspire co to za bzdury? Mam agm w samochodzie, do pracy mam 7km, a soh i poziom naładowania pokazuje na ponad 90 procent. Aku 2 lata ma..
 
Last edited by a moderator:
Ja chłopu pisze normalnie jak jest a ten takie pierdoly. Najpierw poczytaj @inspire czym się różni zwykła kwasowka od agm a potem pisz bo to żenada. A nie licząc Ruskich prostowników, każdy marletoey shit za 70zl z wyświetlaczem Ci takowego naładuje. Tutaj też panuje zasada ze ładujemy aku mocą nie większą niż 10% pojemności.
 
Mój AGM ma 12 lat i nadal żyje :) SOC i poziom naładowania to to samo (soc = state of charge)
Mój po takim czasie ma 68% SOH, tylko jest ładowany co miesiąc CTEK'iem, ale tutaj wystarczy każda ładowarka która przekroczy 15V pod koniec ładowania, zresztą takie napięcie jest korzystne nawet dla zwykłego kwasiaka.

@lukaszewski @Navi
Wisi mi czy wierzycie czy nie, mam znajomego który pracuje przy projektowaniu akumulatorów, dał mi parę rad i się ich trzymam.
 
@inspire nie chodzi o to czy Ci wierzę czy nie... Po prostu zarzuciles mi że kłamie - a ja na tym forum opisuje tylko to z czym mam doświadczenie na własnej skórze albo co sam widziałem. Tyle w temacie
 
Mam Barsa. Działa. Muszę podładować w któryś weekend, bo kręcił wyraźnie słabiej, jak odpaliłem ostatnio w temperaturze +7 stopni.

Jenox podobno jest jeszcze całkiem spoko firmą.

O Sznajderze też słyszałem same pozytywne opinie.

Centra od kilku ładnych lat rozczarowuje.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Navi
Nigdzie nie napisałem że kłamiesz :) Napisałem że nie wierzę że masz w pełni naładowanego AGM'a.

Poza tym kupienie dobrego akumulatora nie jest proste, model może być dobry ale będzie stał po sklepach/hurtowniach miesiące nie doładowany a potem szybko zdechnie, dlatego ja kupuje akumulatory z testerem w ręku, często patrzą na mnie jak na idiotę ale sytuacja podczas zakupu ostatniego akumulatora utwierdziła mnie w tym że to nie jest głupie.
Dwa lata temu IC chciał mi sprzedać akumulator Boscha S5 (potrzebowałem o nietypowych wymiarach) który miał 60% SOH (przy SOC 100%), na początku powiedzieli że mają chyba na stanie, gość poszedł sprawdzić (pewnie sprawdził że rozładowany) i powiedział że na jutro będzie. Myślę sprowadzą świeży będzie ok, następnego dnia gość przynosi lekko zakurzony akumulator i tutaj zapaliła mi się lampka, więc od razu tester w rękę i widzę że akumulator świeżo odpięty od ładowania (ponad 13.5V) a na testerze od razu pokazało że ten akumulator to szrot...
 
@inspire oczywiście miałem soh na myśli i poziom naładowania
Post automatically merged:

@Zielony34 dokładnie, o jenox też słyszałem super opinie, szczególnie patrząc przez pryzmat ceny wydaje się łakomym kaskiem ;-)
 
Ja do jenoxa nic nie mam , miałem wersję gold po 2.5roku jedna cela powiedziała że już ma dość , potem centra futura carbon boost , bez problemu przez parę lat.
 
Ja tam podziwiam Fiaama Titanium Plus 44ah czwarty rok w katuszach, chociaż zimą chyba powie bajo, 400 RMS w bagażniku i jedyne co dało o sobie znać to lozyska na altku poniewaz chłop nie ma wolnego 😁
 
Bosch S5 74Ah 6 rok mu leci na krótkich odcinkach. W ubiegłym roku kupiłem 2 ukraińskie Oberon'y, ciekawe ile pociągną.
 
Ja jestem zadowolony z polskich akumulatorów Autopart. W poprzednim aucie miałem "złodzieja" prądu także akumulator Autopartu dostawał niezłe cięgi i dawał radę. Teraz używam Tuborga to marka Autopratu i też jestem zadowolony.
 
Tuborg nie jest marką Autopartu.
 
W sumie racja z tego co wiem Autopart robi akumulatory Tuborg dla hurtowni akumulatorów.
 
No i stało się VAG do start stopów wrzuca teraz EFB+ co jest dobra opcją.

Ja mam jeszcze nominalnie AGM ale pod maską co ma tez wady - woda spiepsza w oczach co odbija się w parametrach.

Z ciekawości jeden swój backupowy otworzyłem i dolalem po 50 wody ml/ cele i nagle olśnienie: rezystancja spadła drastycznie a po naładowaniu 15,7 V małym prądem (ok 2A) dostał jaj.
 

Attachments

  • 81337F5E-B0AB-4F87-8EDC-CC73EDAB8F60.jpeg
    81337F5E-B0AB-4F87-8EDC-CC73EDAB8F60.jpeg
    196,3 KB · Odwiedzin: 190
  • A81F6DC9-CC8B-4483-A834-62DCF36F8C5D.jpeg
    A81F6DC9-CC8B-4483-A834-62DCF36F8C5D.jpeg
    250,4 KB · Odwiedzin: 182
Last edited:
EFB bardziej chłoną energię i szybciej doładują się na krótkich dystansach.
Więcej zniosą cykli rozładowanie/naładowanie , oraz lepiej znoszą ekologiczne systemy ładowania aku , czyli huśtawkę wartości V od minimum po maksimum .

EFB są dwa rodzaje ponoć , takie bez odzysku ,czyli te pierwsze i takie do odzysku .

Przy odzysku energii z hamownia fabryka zawsze montuje AGM.
W autach z rodowodem Japan nie zawsze .

Potwierdzam Baner to taki typ co więcej ma niż napisane .

Multimetr to doraźna kontrola , o stanie aku powie pomiar A czymś lepszym .
Doraźnie ,po postoju przy odpalaniu V nie powinno bardzo spadać poniżej 10V .

Ja w drugim aucie mam aku ori 7lat , trzyma się doskonale . W tym aucie jest mądre ładowanie aku ,ale nawet przy krótkich odcinkach/miasto można tym sterować tak by nie uwalało aku . Zrobiłem doktorat z tego systemu ,jego zachowania w danych sytuacjach i przyjmowanymi wartościami V ,to wynik jazdy z bezpośrednim podpięciem się pod aku i obserwacją . Pewne jest jedno ,takie systemy w różnych autach mają różnice .

Dwa lata temu IC chciał mi sprzedać akumulator Boscha S5
W IC jak się kupuje ,a zamawiają to daty produkcji się nie da dowiedzieć ,można nie brać i tyle .
 
Last edited by a moderator:
Ostatnio szukałem akumulatora do auta i po rozmowach oraz przeszukaniu internetu zakupiłem akumulator Kozak (podobno producentem jest AP, sprzedaje tylko w internecie albo swoich sklepach stąd nie ma dodatkowej marży pośredników). Byłem w sklepie przy reklamacji Force (żółte ukraińskie) i podobno ostatnio jakaś felerna seria się trafiła. Z polecanych aku kwasowych w sklepach to przewijały się te same nazwy: Yuasa, austryjacki Banner, polski AP i Jenox, węgierski BPower, koreański X-Pro. W testach na YouTube całkiem dobrze radził sobie właśnie Kozak a mam nadzieje cena do jakości jest najlepsza stąd padł wybór na ten akumulator. Nie wiem tylko jak odczytać ich datę produkcji :( Jakby ktoś wiedział, to poproszę o pomoc.
PS.nikt nie wspomniał o bateriach AGM Optima, a ja już mam taki akumulator (red top) przez 10 lat (mało używany i cyklicznie ładowany) i ciągle działa :)
 

Attachments

  • C40DB5EA-5B75-4E63-B974-F77DF88F70BC.jpeg
    C40DB5EA-5B75-4E63-B974-F77DF88F70BC.jpeg
    1,7 MB · Odwiedzin: 171
  • 48D730DB-EE84-448A-8FD9-FE43D53772E2.jpeg
    48D730DB-EE84-448A-8FD9-FE43D53772E2.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 164
Z akumulatorami jest trochę trudna sprawa bo to zazwyczaj loteria , lepsze marki dają większe prawdopodobieństwo trafienia do tej sztuki na tej loterii , ale nadal to loteria. Mój tata kupił samochód z jakimś voltmasterem. Nie wiem ile on w tym aucie pracował wczesniej, ale tata jeździł tym autem 2 lata po czym przełożył go do obecnego samochodu i przejeździł jeszcze 4. Natomiast ja swego czasu kupiłem od znajomego samochód z półrocznym Boschem z najwyższej serii i po 4 miesiącach padł na amen. Sam nie wiem.na co teraz bym się decydował gdybym stał przed wyborem .
 
Od dwóch lat mam Tuborga. Rozładowałem go w zeszłym roku zimą, prawie do zera z powodu alternatora i nie wiem czy powinienem się tym martwić...
 
Ja sobie poszukałem informacji na temat tego Kozaka i wydaje się całkiem spoko alternatywą. Nowy akumulator do mojego samochodu poniżej 200zl już z przesyłką.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top