• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

"Póki co" to jest ile? Pół roku? Rok? 2, 5, 10?
 
Po 3 latach w motocyklu:
IMG_20230208_121142.jpg
stojącym w nieogrzewanym garażu, ostatnio nawet przeważnie stojącym..., nie widząc ani razu ładowarki, został zalany elektrolitem i 40 min później heja do motura, wczoraj znalazłem chwilę czasu, żeby wywlec pacjenta z trufla i przetestować na nim swój nowy nabytek:
IMG_20230207_115712.jpg
Aku ładował się dokładnie 60 min w nastawach U=14.9V i Imax=5A. Po jakichś 30 minutach brał już I<0.5A.
Po godzinie go odłączyłem i pojechałem do domu.
Dzisiaj przyszedł czas na pomiar:
IMG_20230208_112715.jpg
Powtarzałem go 3 razy, podejrzewałem nawet, że tester zdechł, poszedłem nawet sprawdzić aku w Skodzie - SOH=43% 😢, czyli tester działa 🤣.
 
A miał ktoś może styczność z polskimi akumulatorami firmy Volt? Warte to coś czy lepiej sobie odpuścić?
Akumulatory Volt robią w Autoparcie. Jeśli ich jakoś specjalnie nie "psują" przed brandowaniem, to powinny być dobre.
 
Last edited:
Ja natomiast zapytam się o akumulatory marki Voltager serii 3, 5, 7 i EFB. Nie mogę znaleźć info kto je produkuje. Czy ktoś miał styczność i mógłby podzielić się doświadczeniami?
 
Jeszcze jest Tuborg robiony przez Autoparta. Miałem go w A4. Bez ładowania 3.5 roku
 
Ja mam Tuborga w 1,9 TDI już ósmy rok, do poprzedniej zimy praktycznie o niego nie dbałem, ładowałem profilaktycznie może ze 2 razy do roku, dopiero poprzedniej zimy odmówił posłuszeństwa przy 14 stopniach mrozu, tamtej zimy porządnie go naładowałem kilka razy.
Tej zimy już go ładuje kilka razy w miesiącu i dopóki nie ma kilku stopni mrozu to odpala bez problemu ale jak się pojawia -5 to już potrafi nie zaskoczyć, to już pewnie będzie jego ostatnia zima, oby dużych mrozów nie było xD
Jakby co to polecam Tuborga
 
"Póki co" to jest ile? Pół roku? Rok? 2, 5, 10?
Jeden 2,5 roku, drugi rok. A 10 lat to już raczej nie wytrzyma żaden akumulator, nawet ten przeznaczony na 1 montaż.
 
Właśnie mojemu z pierwszego montazu leci 11 rok. Jest w aucie od sierpnia 2012.
 
Battery Monitor wpadł pod maskę i mam monitoring w smartfonie.
Videorejestrator mi wyżerał prąd z baterii. Teraz na noc odłączam całkiem.
Niby na ograniczniku ustawione mam 12,4V , a i tak zjada do 12,17V .

Aku OEM w Hondzie Varta EFB 60Ah 450A .
Pamiętajcie EFB to kwasiak z płynnym elektrolitem o wzmocnionych płytach i separowane matą polimerową włókniną, zwłaszcza plusowe sa grubsze i z ramką.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
568cc4c33c95ae0df1bf14f09a988a64.jpg
5c41c983aae3dd08f0535c131a9a3479.jpg
05cc5e53736d556df5e7359524172a74.jpg
92ce206ac0c4b78f3bac54b3e3bfd71f.jpg
 
Ten Battery Monitor nie rozładuje akumulatora przez kilka dni postoju?
 
Analogicznie jak każdy BMS może głęboko rozładować Li-Ion. Czymś zasilany byc musi.
 
Akumulator zakupiony. Dzięki @DWojtek za podrzucenie konkretnego modelu, bo zależało mi na EFB, a ciężko coś znaleźć w tym rozmiarze.
20230209_093400.jpg
Aku oczywiście wymaga doładowania:
20230209_093300.jpg
Ale Stefan już nad nim "pracuje"😉
20230209_093739.jpg
 
A jak z jego otwieralnością?
R 7.6 ?
Testowałeś jako EFB czy zwykły?
 
Pod naklejką są normalne korki więc dostęp do elektrolitu jest. Testowałem jako EFB.
 
Warto z nich skorzystać.
Jak skończysz ładowanie to sprawdź go jako zwykły, jestem bardzo ciekaw co wypluje.
 
Ja też jestem ciekaw wyników, jako sprawca i potencjalny klient na ten sprzęt. Dobrze, że są korki. @gopiter: Czy odczytałeś datę producji?
 
A jak się mają warunki gwarancji do zerwanej nalepki na korkach? W sensie czy ta nalepka nie jest jakby plombą?

Chciałbym sprawdzić gęstość w efb w Reni. Aku mają wskaźnik zielone oczko i korki zalepione nalepką. Gdy urzeduję w kabinie po 12 godzinach napięcie spada poniżej 24V. Silnik bez zająkniecia odpala ale ogrzewanie, lodówka się rozlącza. Al na nowe baterie to trochę słabo
 
Last edited:
Naklejki to takie folie łatwo schodzą , aby nie porwać i łatwo sie ją nakleja . , Na korkach tez warto by śladu nie zrobic.

Z drugiej strony skoro sa korki to jest udostępnione zaglądanie , wręcz wskazane, bo to nie jest on bezobsługowy..

24V bo aku jest zimny na mrozie i jego właściwości elektrochemiczne spadają.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@DWojtek data produkcji to 69 dzień 2020r.
 
@soszo na hotelówkę powinieneś raczej mieć dodatkowy akumulator do pracy cyklicznej.
Tak mi się wydaje. ;)
Co do naklejek i otwierania korków, to najlepiej zadać takie bezczelne pytanie sprzedawcy. Raczej nie powinno być z tym problemu, o ile sprzedawca nie jest oszustem (gwara do bramy...).
Nie jest to w końcu wiercenie dziur w akumulatorze.

@gopiter czy aby na pewno 2020 a nie 2022?
 
Last edited:
Back
Top