• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Podłączę go pod Victrona 👍Są jakieś specjalne wytyczne co do ładowania efb? Pewnie znajdę w sieci, ale rady doświadczonych użytkowników zawsze mile widziane.
 
Nowego i tak nie ma co ładować powyżej 14.7V bo powinien być wysycony. Victron na pewno ma jakiś program do EFB.
 
No właśnie z predefiniowanych ustawień widzę tylko dla AGM, kilka dla żelowych, LiFePo4 i jakieś PzS tubular plate traction. No i oczywiście Normalny, Wysoki i Li-ion. Myślę, że "wysoki" będzie odpowiedni.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-02-06-19-01-17-382-edit_com.victronenergy.victronconnect.jpg
    Screenshot_2023-02-06-19-01-17-382-edit_com.victronenergy.victronconnect.jpg
    218,2 KB · Odwiedzin: 69
Wygląda w porządku :)
 
Co być powinno a co jest to różne sprawy. Oba które kupowałem nowe: Moll i drugi aktualnie na testach miały gęstość około 1,26 ze sklepu ...
Banner będzie miał korki pod naklejką. Warto sprawdzić gęstość areometrem.

Do ładowania EFB wytyczne jak dla zwykłego kwasowego przyjąłbym: absorbcja/wysycanie około 16V, tym bardziej, że ma korki (mam nadzieję, że tu nic się nie zmieniło w Bannerze).
Nie mam pojęcia co Victron ma na myśli pod hasłem "Wysoki".
Pewnie na FB będzie dużo porad, może niektóre nawet z sensem XD.
 
I w takich momentach trochę żałuję, że nie mam FB, ale damy radę. Obejdzie się bez rytuałów i czarowania i po prostu podładuję go tym wysokim programem (normalny bije do 14,4V, wysoki 14,7V) i tyle.
 
Taki niezawysoki ten wysoki :D
Może ten Victron ma jeszcze funkcję/program recond, który podbija dodatkowo napięcie (?).
Na fb można poszukać podpowiedzi bez logowania. Jestem przekonany, że były pytania zarówno o EFB, jak i Victrona. :)
 
On ma możliwość skonfigurowania własnego programu, gdzie samemu ustawiasz napięcia, a także funkcję recond, ale chyba nie ma sensu aż tak kombinować z nowym akumulatorem
 
Sprzedawca przesłał mi zdjęcie mojego akumulatora podłączonego pod tester. Ma tyle ile deklaruje producent, ale liczyłem na troszeczkę lepszy wynik. Co o tym sądzicie?
 

Attachments

  • 20230207_124124-1.jpg
    20230207_124124-1.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 119
Niskie napięcie jak na nówkę sztukę. Naładuj tym trybem do 14.7V, raz albo dwa wystarczy.
 
Czyli "standardowo". Do podładowania, najlepiej z kontrolą gęstości elektrolitu.

Na stronie Mr Akumulator jest tabela podpowiadająca o stanie naładowania w zależności od napięcia itp.
 
Generalnie Banery nie mają dużej nadwyżki od deklaracji na etykiecie, ale za to są ponad przeciętnie trwałe. Nowy po dopiero po jakimś czasie się uformuje.
 
Sprzedawca przesłał mi zdjęcie mojego akumulatora podłączonego pod tester. Ma tyle ile deklaruje producent, ale liczyłem na troszeczkę lepszy wynik. Co o tym sądzicie?
Miałem tak samo przy zakupie, później z 680A zrobiło się 760A
 
Przecież akumulator pełne parametry uzyskuje po pewnym czasie użytkowania. Najlepiej po rozładowaniu i naładowaniu prostownikiem
 
Co byście polecili do Fiesty 1.3 benzyna z 2006 r? Obecnie siedzi tam Varta 44Ah/440A ale niestety już dogorywa. Auto garażuje pod blokiem, więc nie ma możliwości regularnego doładowywania prostownikiem. Co gorsze samochód regularnie pokonuje bardzo krótkie odcinki, więc aku nie ma lekko. Myślałem o jakimś EFB ale chyba nikt nie produkuje tak małych akumulatorów w tej technologii.
 
W obudowach L2 są już chyba EFB. Tylko mała "kostka" tam wchodzi, czy jest miejsce na coś większego?
 
Niestety nic większego tam nie wejdzie. Max 207mm szerokości jak obecna Varta. A miał ktoś może styczność z polskimi akumulatorami firmy Volt? Warte to coś czy lepiej sobie odpuścić?
 
Myślałem o jakimś EFB ale chyba nikt nie produkuje tak małych akumulatorów w tej technologii.
Z polskich producentów ZAP Sznajder z Piastowa ma w ofercie akumulator EFB 206x175x175 i 206x175x190 o pojemności 50 Ah - symbole 550 05 i 550 08. Jak z dostępnością - nie wiem. EFB od Autoparta i Jenoxa zaczynają się od 242 i 60 Ah.
 
@DWojtek dzięki za informację. Znalazłem nawet tego ZAP'a (50Ah) u siebie w mieście w sklepie stacjonarnym i chyba się na niego skuszę...
 
Polecam ukrainską Amegę w wersjach 3 lub 5. Posiadam takie akumulatory w Peugeocie oraz Citroenie i są póki co w porządku.
 
Back
Top