• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Dokładnie, zamiast przykładowo 4 lat w samochodzie i na śmieci jeździ jeszcze 2 lata w wózku ;) To się nazywa ekologia. Swoją drogą jeśli chcesz to mogę mieć jakąś L3 na zbyciu, ale nie wiem skąd jesteś.
 
@Variant skoro działa lata w drugim pojeździe to chyba był dobry i nie musiał wylatywać z tego pierwszego pojazdu. Nie musisz kupować dwóch, bo ten w twoim aucie nadal działa. Ustawiłeś sobie po prostu taki czasookres i wyjmujesz dobry akumulator zastępując go kolejnym i ten dobry wsadzasz do wózka, w którym jest używany.
Miałoby to sens, jeśli ten aku z wózka padł, ale jeśli nie to masz odpad tylko dlatego, że nie chcesz w aucie aku starszego niż założony przez ciebie czasookres.
 
@dagetto
Jakby Ci to wytłumaczyć...
W skali 10 lat zużyje o 30% mniej akumulatorów niż Twoja teoria czy Ci sie to podoba czy nie. Źle to rozliczasz i pojmujesz ale nie ma sensu tego tłumaczyć.
 
Nie wiem ja dotychczas w swoich samochodach akumulator wymieniałem jak już cela padła. Nie bylo potrzeby wcześniej bo nigdy nie zawodził. Taki akumulator już tylko na hutę się nawał potem.
 
A taki staroć jak 1.9TDI dlaczego obniża napięcie ładowania w upały? Zawsze myślałem, że tam jest jakiś najprostszy układzik i nie widzi temperatury, stanu akumulatora itp. ale chyba jest inaczej skoro w lato ładowanie mi spada poniżej 14V w upały, a zimą stoi jak byk 14.5V.


Jak to się steruje w prostym Passacie B5?
"Większość regulatorów ma również wbudowany układ kompensacji temperatury. Zimny akumulator potrzebuje trochę większego napięcia do pełnego naładowania. Czujnik temperatury w regulatorze zwiększa napięcie ładowania w warunkach obniżonej temperatury otoczenia."
 
Trafiłem na ten sam tekst jak sobie szukałem info jak to się reguluje w starszych autach😎 . Ale dzięki 👍
 
Dlatego napisałem w cudzysłowie, żeby nie było bólu tylnej części ciała :cool: po co pisać ręcznie to samo :)
 
Jakiej firmy akumulatory są aktualnie warte polecenia? Nadal Amega to górna półka? Chyba czeka mnie prawdopodobnie wymiana i się zastanawiam co kupić, a temat trochę się rozrósł. Chodzi o zwykłego kwasiaka +-75Ah
 
Yuasa, Banner w tej kolejności. Moja 2letnia Yuasa 65Ah ma parametry jak nowa. Fakt, że staram się o nią dbać w miarę możliwości
 
Do tego jeszcze Topla, Megatex, Forse, Ultra Power, Autopart i pewnie coś jeszcze by się znalazło. Mnie się wydaje, że nawet tanie akumulatory mogą się okazać dobre i długowieczne, jeśli tylko o nie trochę zadbać.
 
No ja jak sobie szukałem pod siebie to Mr.Akumulator chwalił Bannera PRO z serii Powerbull, że w środku ponadprzeciętnie solidny.
Udało mi się go kupić jakoś 2 miechy temu za 400zł po zniżkach i aktualnych kodach rabatowych. Jak teraz jest z cenami w 2023 to nie wiem.

Po drugie ten sam Mr.Akumulator chwalił akumulatory EFB, że już bazowo są solidniejsze niż takie typowe, bo są przygotowane z myslą o cięższych warunkach wynikających z pracy start-stop. Mówił, że podstawowe akumulatory powinny startować z poziomu jakość EFB i byłoby super.
 
4MAX robi Autopart z tego co kojarzę.
 
@Arbi89 polecam Jenox Gold 77ah :)
 
Zawsze kupowałem najtańsze akumulatory marketowe. Wytrzymywały po ok. 4 lata w aucie o przebiegach 2000 - 2500 km/rok. Auto stoi na parkingu cały rok sporadycznie przepalane na odcinku do pracy 5 km. Czy jest sens dopłacać do "markowego" akumulatora? Jaką mam gwarancję, że posłuży dłużej?
 
@Arbi89 również mogę polecić Jenox Gold, ale także Centrę Futurę kupowaną na szybko jak w poprzednim aucie aku padł.
 
Do centry się zraziłem. Zastanawiam się poważnie nad tą yuasą. W drugim aucie mam duracell produkowanego przez bannera. Daje rade, ale lubię eksperymentować i raczej kupię yuase, albo coś produkcji ukraińskiej, chociaż trochę boję się (pewnie niesłusznie), że po wojnie mogły trochę podupaść na jakości.
 
Back
Top