• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V 170km

kivoPL

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9 JTD 16V 170km
Marka samochodu
Alfa Romeo 147
Budżet/ile litrów
5L - Do 200 zł, jednak im taniej tym lepiej (oczywiście zachowując odpowiednią jakość), fajnie jakby to było coś w okolicach 150 zł
Styl jazdy
Silnik
1.9 JTD 16V 170km(oryginalnie), 205km(po sofcie) - dodatkowo zmieniony intercooler na fmic
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Przez 6tys km. Wziął może ze 100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
"5W40, który przewyższa wymagania specyfikacji ACEA B3, API CF"
Jaki olej masz obecnie
Rowe 5W40 (taki miałem na półce 🤷‍♂️)
Cześć. Zalany mam tak jak napisałem rowe 5w40, jednak chciałbym zmienić na coś normalniejszego, najpierw zastanawiałem się po między Millersem Trident a Valvoline synpower, ewentualnie motulem X-cess.
Jednak jak trochę poczytałem to chyba nie do końca polecane oleje.

Tym samochodem nie jeżdżę jakoś bardzo dużo, bo w rok czasu zrobiłem ok. 6-7 tys km, jednak jak już jeżdżę to raczej lekko ze mną nie ma i eksploatowany jest dość mocno :p

Przed wymianą oleju będę robił płukankę (tec2000, taką akurat mam)

Dodatkowo po wymianie myślałem dać jakiegoś "ulepszacza" tzn. dodatek do oleju żeby jeszcze jakiś dodatkowo zadbać o ten silnik, myślałem o ceramizerze (z firmy ceramizer), może polecicie coś innego?
Pozdrawiam ;)
 
W trochę słabszym jtd jestem bardzo zadowolony z mobil 1 fs 0w40, taniej shell helix ultra 0/5w40. Po taniości lotos 5w40 też się nada. Dodatków nie używam.
 
Chciałbym jednak zostać przy lepkości 5w40, tym bardziej biorąc pod uwagę to że ten samochód w zimie ma być nie używany, albo używany sporadycznie.

Poczytałem trochę forum i wywnioskowałem że do tego silnika polecane są m.in.
-Shell helix ultra 5W40
-Motul x-cess 5W40
-Lotos Synthetic Plus 5W40

Oraz inne sporo droższe oleje
Np. Meguin/LM 5W40

Biorąc pod uwagę mój styl użytkowania tego samochodu (czyli niskie przebiegi, wymiany oleju po 6-7 tysiącach km) trochę chyba szkoda inwestować po 200+ zł na te droższe oleje.

Na forum mało jest informacji (przynajmniej ja niewiele znalazłem) dotyczących np. millersa Trident 5W40. Ktoś z was ma jakieś opinie na temat?
Podobnie jak z tridentem jest z Valvo Synpower

Co do płukanki to mam już tego teca, więc jego zaleje, w przyszłości pewnie będę używał polecanej tu płukanki z Archoila

Podobnie z dodatkami do oleju, pewnie zdecyduje się na 9100/9200.

Powiem szczerze, że na początku przyszłego tygodnia chciałbym zmienić ten olej a ten wątek lekko mówiąc jest Martwy, więc liczę że odżyje i pojawia się tu odpowiedzi które pomogą mi się zdecydować ;)

Pozdrawiam!
 
Z tych co wymieniłeś to Shell HU 5w40 lub Lotos Synthetic 5w40, z dodatków olejowych mogę polecić AR9100, gdzie różnica pracy silnika diesla (miałem 1.9 TDI na pompkach) była odczuwalna.
 
Skoro zalewasz dodatek to najlepiej lotos bądź shell, wybrałbym na twoim miejscu. Daj znać czy coś się zmieniło po dodaniu ar.
 
Czyli w teorii lepiej zalać tego lotosa niż tridenta?

No i apropo dodatków - proponujecie zdecydować się na 9100 czy 9200v2?
 
Zacznij od AR9100, a olej uważam że Lotos Synthetic Plus 5w40 będzie w sam raz.
 
A co do tego teca - w sensie płukanki

Zrobić to tak jak zaleca producent czy coś zmienić ?
Czyli wlać na 15 minut niech postoi na wolnych obrotach czy coś zmodyfikować ? Np. trochę dłużej czy coś ?

Dodatkowo, filtr oleju z filtrona do tego silnika kosztuje 14 zł, więc myślałem żeby zmienić filtr przed płukaniem, no i po płukaniu.
Ma to jakiś sens ? Z tego co słyszałem to warto to zrobić, żeby podczas płukania ten ewentualny "syf" zgromadzony w filtrze się nie rozpuścił i nie poszedł w resztę układu
 
Hej, ja miałem w tym silniku PMO Extreme i Lotosa synthetic plus i robiłem ich analizy, są na forum, i tam nie było większych różnic w zużyciu.
 
Dorzuć 5 zł i kup lepszy filtr. Ja za Knechta Mahle dałem 19 zł
Tzn, o tym docelowym to myślałem żeby dać Manna, tylko ten przed płukanką na te pół godziny tego filtona.
Filtron kosztuje 15, Mann 35

Hej, ja miałem w tym silniku PMO Extreme i Lotosa synthetic plus i robiłem ich analizy, są na forum, i tam nie było większych różnic w zużyciu.
Tak, widziałem te analizy, jednak analiza lotosa była po 5kkm kilometrach, a PMO po 10kkm, więc chyba nijak nie można tego porownywać, przynajmniej mi się tak wydaje, a śledzę te tematy z analizami od wczoraj, więc za wiele o tym nie wiem :D
 
No masz rację. U mnie był spadek lepkości oleju.
Ale jak jeździsz 6k lotos będzie ok.
 
No masz rację. U mnie był spadek lepkości oleju.
Ale jak jeździsz 6k lotos będzie ok.
Jeszcze pytanie.
Bo dostępny jest lotos 5w40 synthetic plus i lotos 5w40 turbodiesel, cena w zasadzie taka sama.
Który olej wybrać ?
 
Synthetic plus to ACEA A3/B4, full saps
Turbodiesel to ACEA C3, MID saps

W twoim przypadku nie ma dpf więc może być full saps. C3 też będzie ok ale który lepszy ? Tego nie wiem
 
Płukankę już mam, filtr mam, lotosa zamówiłem, posostaje tylko wybór dodatku do oleju 🤷‍♂️
 
Back
Top