Kaelqq
Nowy użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo 159 TBi
- Marka samochodu
- Alfa Romeo 159
- Budżet/ile litrów
- 250/5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1750 TBi pod mod ~240-280KM, świeżo po remoncie
- Data produkcji
- 07.2010
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- W modelu 159 i wczesnych Giuliettach instrukcja mówi o 5W40 ACEA C3 FIAT 9.55535-S2, natomiast najnowsze rewizje instrukcji Giulietty mówią o 5W40 ACEA A3 FIAT 9.55535-GH2
- Jaki olej masz obecnie
- brak
Witam Was bardzo serdecznie.
Jestem w trakcie praktycznie całkowitego remontu silnika - wymiana zaworów, pierścieni, panewek głównych i korbowodowych, polerka (nie szlif) wału korbowego i wszystkich filtrów, uszczelek i uszczelniaczy. W tej chwili auto jest seryjne, jednak planowane jest podniesienie mocy, początkowo na 240KM po wstępnych modyfikacjach typu wydech, dolot i FMIC, natomiast w przyszłości przy kolejnej okazji, jaką będzie zużycie/uszkodzenie turbosprężarki, planowany jest kolejny etap w postaci większej hybrydy i podniesienie mocy do 260KM+. Przed moim zakupem Alfa serwisowana była w ASO i, niestety, zgodnie z interwałami 30kkm, zalewana prawdopodobnie Selenią StAR P.E., stąd przy 150kkm na gwarancji wymieniona została turbosprężarka, a w momencie zakupu (200kkm) kompresja była przeciętna. Po rozebraniu silnika panewki i wał były w stanie dobrym, jednak nie bardzo dobrym. Stąd mam do Was dwa pytania - po remoncie myślałem o zalaniu jakiegokolwiek oleju, spokojnym przejechaniu ~500km i wymianie na docelowy, jednak znalazłem gdzieś informację na temat specjalnych olejów CRO do docierania silników. Warto zainteresować się takim olejem i podążać taką procedurą, czy może jednak zrobić tak, jak myślałem wcześniej? Druga sprawa - tak jak wspomniałem w powyższym formularzu, moja instrukcja z modelu 159 i wczesne instrukcje od Giulietty z tym samym silnikiem mówią o wspomnianym wcześniej oleju Selenia StAR P.E. klasy SAE 5W40, ACEA C3 z normą FIAT 9.55535-S2, natomiast najnowsze rewizje instrukcji Giulietty z tym samym silnikiem mówią o oleju Selenia Quadrifoglio w klasie SAE 5W40, ACEA A3 z normą FIAT 9.55535-GH2. Z tego co się zdążyłem zorientować - po pierwsze, Fiat zmienia zdanie na temat tego, jaki olej powinien być stosowany w ich silnikach, przykładem niech będą silniki 1.4MA, gdzie z tego co pamiętam z 5W40 jakiś czas temu przeszli na 0W30, co wydaje mi się zmianą dość radykalną. Po drugie, mam wrażenie, że wchodzi tutaj też kwestia różnego rodzaju kontraktów z koncernem Petronas. Stąd drugie pytanie - jaki olej i której klasy byście wybrali do mojego silnika jako olej docelowy? Czy dolalibyście do niego dodatek typu Archoil 9200v2? Jeśli chodzi o powyższe normy nie wiem w którym miejscu kończą się aspekty techniczne i technologiczne a zaczynają ekologiczne, jednak jak się zapewne domyślacie - na pierwszym miejscu stawiam pracę silnika, jego żywotność, kulturę pracy i osiągi, a ekologia schodzi na dalszy plan. Samochód używany będzie głównie w mieście, czasami w trasy, jednak jeżdżę raczej agresywnie. Planowane interwały zmian oleju to 10kkm lub rok.
Po zakupie i przed remontem silnika zalałem olej Millersa EE Longlife 5W40 z Archoilem 9200v2, przejeździłem na nim około 8kkm.
Robiąc rozeznanie wśród olei, moją uwagę zwróciły Texaco Havoline Ultra S 5W40 i Ravenol VST 5W40, ale jestem też otwarty na inne propozycje.
Jestem w trakcie praktycznie całkowitego remontu silnika - wymiana zaworów, pierścieni, panewek głównych i korbowodowych, polerka (nie szlif) wału korbowego i wszystkich filtrów, uszczelek i uszczelniaczy. W tej chwili auto jest seryjne, jednak planowane jest podniesienie mocy, początkowo na 240KM po wstępnych modyfikacjach typu wydech, dolot i FMIC, natomiast w przyszłości przy kolejnej okazji, jaką będzie zużycie/uszkodzenie turbosprężarki, planowany jest kolejny etap w postaci większej hybrydy i podniesienie mocy do 260KM+. Przed moim zakupem Alfa serwisowana była w ASO i, niestety, zgodnie z interwałami 30kkm, zalewana prawdopodobnie Selenią StAR P.E., stąd przy 150kkm na gwarancji wymieniona została turbosprężarka, a w momencie zakupu (200kkm) kompresja była przeciętna. Po rozebraniu silnika panewki i wał były w stanie dobrym, jednak nie bardzo dobrym. Stąd mam do Was dwa pytania - po remoncie myślałem o zalaniu jakiegokolwiek oleju, spokojnym przejechaniu ~500km i wymianie na docelowy, jednak znalazłem gdzieś informację na temat specjalnych olejów CRO do docierania silników. Warto zainteresować się takim olejem i podążać taką procedurą, czy może jednak zrobić tak, jak myślałem wcześniej? Druga sprawa - tak jak wspomniałem w powyższym formularzu, moja instrukcja z modelu 159 i wczesne instrukcje od Giulietty z tym samym silnikiem mówią o wspomnianym wcześniej oleju Selenia StAR P.E. klasy SAE 5W40, ACEA C3 z normą FIAT 9.55535-S2, natomiast najnowsze rewizje instrukcji Giulietty z tym samym silnikiem mówią o oleju Selenia Quadrifoglio w klasie SAE 5W40, ACEA A3 z normą FIAT 9.55535-GH2. Z tego co się zdążyłem zorientować - po pierwsze, Fiat zmienia zdanie na temat tego, jaki olej powinien być stosowany w ich silnikach, przykładem niech będą silniki 1.4MA, gdzie z tego co pamiętam z 5W40 jakiś czas temu przeszli na 0W30, co wydaje mi się zmianą dość radykalną. Po drugie, mam wrażenie, że wchodzi tutaj też kwestia różnego rodzaju kontraktów z koncernem Petronas. Stąd drugie pytanie - jaki olej i której klasy byście wybrali do mojego silnika jako olej docelowy? Czy dolalibyście do niego dodatek typu Archoil 9200v2? Jeśli chodzi o powyższe normy nie wiem w którym miejscu kończą się aspekty techniczne i technologiczne a zaczynają ekologiczne, jednak jak się zapewne domyślacie - na pierwszym miejscu stawiam pracę silnika, jego żywotność, kulturę pracy i osiągi, a ekologia schodzi na dalszy plan. Samochód używany będzie głównie w mieście, czasami w trasy, jednak jeżdżę raczej agresywnie. Planowane interwały zmian oleju to 10kkm lub rok.
Po zakupie i przed remontem silnika zalałem olej Millersa EE Longlife 5W40 z Archoilem 9200v2, przejeździłem na nim około 8kkm.
Robiąc rozeznanie wśród olei, moją uwagę zwróciły Texaco Havoline Ultra S 5W40 i Ravenol VST 5W40, ale jestem też otwarty na inne propozycje.
Last edited: