• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo 159 2.0 170+ Chip

ToTen

Użytkownik
Samochód
Włoski
Marka samochodu
Alfa 159
Budżet/ile litrów
150-200/5
Styl jazdy
Silnik
2.0 JTDm
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C3
Jaki olej masz obecnie
Eurol 5w40+Archoil
Szukam najlepszej opcji do mojego silnika, jazda pół na pół miasto, trasa. Millers, Shell odpada, złe doświadczenia.
 
Oczywista oczywistość i nie rozumiem po co to podkreślasz.
Post automatically merged:

Kłopoty z panewkami są następstwem uszkodzonej uszczelki.
Jak byś zgłębił temat to niekoniecznie. Same panewki też nie są "pancerne" do któregoś tam roku i nawet są użytkownicy wymieniający profilaktycznie te panewki na nowe poprawione.
 
Witam, miałem przez prawie 5 lat Alfa Romeo 159 2.0 16V JTDm DPF z 2011 roku, fabrycznie w wersji 170 KM, po programie na 192KM/404Nm, DPF ON, EGR OFF. Stosowałem olej polecony przez mojego mechanika Millers EE Longlife C3 5W30, poprzedni właściciel lał Mobil 1 ESP Formula 5w30, ostatnia wymiana w moich rękach poszedł Penrite Enviro+ 5W-40 i Archoil AR9200V2.
 
Na początku napisałem, że Millers 5w30 odpada, bo silnik na nim głośno pracował i komputer często pokazywał brak oleju, albo małą ilość ( na bagnecie był prawidłowy stan ). Po zmianie na inny wszystko wróciło do normy.
 
Spróbuj Mobil 1 ESP 0W-40, jak bym nie sprzedał 159-tki to pewnie to bym taki zalał + Archoil AR9200V2 👍
 
Ja stosowałem Penrite enviro + 5w40 plus AR 9100 .Byłem zadowolony silnik inaczej chodził
 
Ja stosuję Lotosa 5W40 C3 solo i też jestem zadowolony z pracy silnika. Na tyle na ile można być zadowolonym z klekotu diesla z przebiegiem wynoszącym 3/4 drogi na księżyc ;)
 
Kłopoty z panewkami są następstwem uszkodzonej uszczelki.
Teoretycznie wszystko na to wskazuje , jednak nikt nie zrobił badań klinicznych które by potwierdziły ten fakt.

Czytałem przypadki użytkowników co nigdy nie przekraczali 140km/h i ogólnie preferowali spokojną jazdę , o uszczelce wiedzieli i za wczasu wymienili profilaktycznie, a silnik i tak się zatarł ! Bez różnicy czy 130ps, czy 160ps zacierały się jednakowo.

Moim zdaniem ten silnik w Insigni i ta Insignia była przygotowana pod floty menegerów i LL 30 tys zachęcał do zakupów takich firm .
Znając proceder cofania liczników przed każdym przeglądem , żeby kilometry się zgadzały z umową leasingu to te auta krajowe czy z zagranicy miały spore przebiegi rzędu 300-400 kkm z cofanym licznikiem .
Tak powstają mity o wadliwych silnikach , a one poprostu kończyły swój naturalny żywot .
Nikt nie wspomina po za uszczelka , że polift już miał panewki innych nr katalogowych , więc wada mogła być też w panewkach , ale przede wszystkim w LL 30 tys , które to zabiło też świetny samochód laguna i silnik 1,9 dCi .
Dopiero polift otrzymał algorytm przeglądu pojazdu który obliczał czas do przeglądu i auto intensywnie eksploatowane komputer wołał już przed 15kkm na serwis , w przed lifcie algorytm nie istniał i tylko wskazanie licznika 30kkm wołało na przegląd w ASO
Mój egzemplarz był pierwsze 3 lata zarejestrowany na spółkę radców prawnych z Katowic z siedzibą we Wrocławiu , więc to auto sobie latało w tę i nazad i napewno po 4 latach, gdy kupiłem nie miało 134 kkm tylko może 334kkm ?
Ja pyknąkem 130kkm i silnika ukończył żywot .
Jednak też potwierdzam , że zdecydowanie bardziej aksamitnie i świetnie się zbierał na 5w40 Milleres EE nano niż na 5W30 LM czy GM .
I nadal uważam , że 5w40 pozwoliłby przedłużyć czas życia jednostki , jednak i tak wkońcu by padł .
Używam tego przykładu do znudzenia , bo to jest żywy dowód , ale taki scenariusz dotyczy się innych marek również.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja kupiłem mój egzemplarz od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem 220tys. według książki serwisowany co 30tys. olej oczywiście 5w30. I silnik jest w świetnym stanie, nawet pomimo zrobionego programu nie puści nawet dymka. Według mechanika co wymieniał mi uszczelkę smoka była tam od nowości, także jak widać nie jest, to tak bardzo słaby element.
 
Ja kupiłem mój egzemplarz od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem 220tys. według książki serwisowany co 30tys. olej oczywiście 5w30. I silnik jest w świetnym stanie, nawet pomimo zrobionego programu nie puści nawet dymka. Według mechanika co wymieniał mi uszczelkę smoka była tam od nowości, także jak widać nie jest, to tak bardzo słaby element.
W 159 jest innaczej rozwiązana kwestia wydechu i tam z uszczelką jest o wiele mnie problemów choć też się zdarzają. W Insigni to jest spory problem. Brak dymienia to onzaka pzrede wszystkim zdrowego układu wtrykowego z egr-em i dpf-em a nie kondycji mechanicznej silnika.
 
Jak jest DPF to żaden nie dymi, tylko częściej wypala się filtr i szybciej zapełnia popiołem.
 
Back
Top