• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo 159 2.0 170+ Chip

ToTen

Użytkownik
Samochód
Włoski
Marka samochodu
Alfa 159
Budżet/ile litrów
150-200/5
Styl jazdy
Silnik
2.0 JTDm
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
C3
Jaki olej masz obecnie
Eurol 5w40+Archoil
Szukam najlepszej opcji do mojego silnika, jazda pół na pół miasto, trasa. Millers, Shell odpada, złe doświadczenia.
 
Dzięki, ale chyba na rynku jest coś lepszego. Tuner który słynie z wiedzy o silnikach jtd radził po programie zalewać olej 5w40
I ma racje. Do tego silnika zwłaszcza po programie lepsza jest lepkość 5W40. A z Eurolem jest coś nie tak bo moim zdaniem trudno o wyraźnie lepszy olej C3 5W40. Polecić mogę zdecydowanie Penrite Enviro+5W40, który daje radę w naprawdę mocnych silnikach ale to budżet praktycznie 2 x Eurol. Nowy Millers EE Performace też powinien być na liście ale z faktyczną dostępnością kiepsko i tanio nie jest.
 
Tutaj nikt chętnie nie będzie polecał olejów niezgodnych ze specyfikacją.

Chip owszem zwiększa obciążenie mechaniczne i termiczne pewnych części silnika, ale jednocześnie nie poszerza kanałów olejowych ;)

Ale jak chcesz XW40 to polecę:
- Aral 0W40
- Castrol Edge Titanium 0W40
- Mobil 1 ESP 0W40
Akurat w tym wypadku trzymanie się normy producenta jest o tyle bez sensu, że ten silnik pod maską innego pojazdu jak najbardziej ma dopuszczone C3 i lepkość 5W40. FIAT jest niestety mało wiarygodny jeśli chodzi o zalecenia dotyczące olejów a norma C2 została wprowadzona głownie ze względu na trend ekologiczny. Dodam tylko, że przerobiłem masę silników 2.0 jtd/cdti i lepkośc 5W40 sprawdza się tym przypadku najlepiej i jest bezpieczniejszą opcją od 5W30.
 
Też można choć z mojego doświadczenia akurat 5W40 spisuje się lepiej. Może to kwestia konkretnego silnika i konkretnego oleju.
 
Alfa chyba do żadnego silnika nie polecała 0W więc jakiś powód/dowód jest (poza tym co Petronas ma w ofercie ;)). Tylko w dieslu to bym się tym specjalnie nie przejmował, co innego TSy czy V6, ale to nie ten samochód.
 
Tutaj raczej chodzi o czysto logiczny wybor. Przeciez silnik go nie wypluje po zalaniu oleju o lepkosci 0W-40, bo stwierdzi: Nie smakuje mi, wole 5W-40....

W zaleznosci od formulacji, roznica jest w mieszaninie olejow bazowych z reguly SAE 0W-40 ma wiecej o lepkosci 4 cSt, ale o tym juz wiemy. Rowniez zalezy od wiskozatora.
 
Wiadomo, że nie. Ale skoro producent przez całe istnienie nawet do bardziej wyczynowo wystrojonych silników zalecał wyższe lepkości zimowe to równie dobrze można się tego trzymać. Pewnie, zalanie 0W-40 nic nie popsuje, sam w 156 miałem raz chyba Rockoila 0W-40 mimo że zalecany jest 5W.
 
Dzięki za sugestie. Zdecyduje się na mobil 0w40,tylko trochę mnie dziwi słaba dostępność jakby by nie patrzeć bardzo znanej marki i jeszcze do tego opakowania są tylko 1L.?
 
Wolelalbym obiektywne opinie ...
Współpracuje z dwoma warsztatami, które mają bardzo wielu stałych Klientów z tymi silnikami. I z ich relacji wynika, że dla tego silnika lepsze jest 5W40 i Klienci są bardziej zadowoleni z pracy silnika na tej lepkości. Oprócz wadliwej uszczelki (co w pewnym stopniu dotyczy tez jtd) tam mogą być kłopoty z panewkami i wyższa lepkość jest wskazana. To samo mówią tunerzy. Te silniki są na Rynku dostatecznie długo aby można było ocenić co jest dla nich odpowiednie a czego unikać.
 
Tak zgadza się ale Eurol jest na granicy xW40 i ma lepkość w 100 stopniach 12,4. Dzięki przeważającej bazie PAO jest też bardziej odporny na degradacje i wyższe przeciążenia. W tych silnikach ten konkretny olej się sprawdza co nie znaczy, że każdy xW30 się sprawdzi. Te 12 w 100 stopniach to moim zdaniem minimum ale dużo zleży też od odporności danego oleju na degradacje i większe przeciążenia bo jak olej jest świeży to nie ma problemu nawet z niższą lepkością ale jak się już zużyje i do tego podlany zostanie paliwem to już lepsza wyższa lepkość i mocniejsze bazy.
 
Back
Top