- Marka samochodu
- Alfa Romeo
- Budżet/ile litrów
- 200zł/4litry
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.4 MultiAir
- Data produkcji
- 2011
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Fiat 9.55535-S2
- Jaki olej masz obecnie
- 5w40 (zalany przez poprzedniego właściciela)
Witam,
Od kilku dni posiadam Alfę Romeo Giulietta z silnikiem 1.4 MultiAir. Miałem świadomość przez zakupem tego, że jest to silnik dość wrażliwy na olej, dlatego trafiłem na to forum. Aktualnie auto ma 135k km przebiegu, wg. informacji uzyskanych od poprzedniego właściciela jest w nim zalany olej 5W40, prawdopodobnie zgodny z zaleceniami instrukcji. Chcę wymienić olej po zakupie samochodu, ale niestety mam spory mętlik w głowie, z jednej strony ludzie piszą, że 5W40 zgodny z normą Fiat 9.55535-S2 podaną w instrukcji jest dobry dla tego silnika, z drugiej strony są opinie, które świadczą o tym, że nie bez powodu Alfa zmieniła zalecenia dla tego silnika na 0W30. Lubię czasem trochę dynamiczniej pojeździć i boję się, czy norma W30 da radę.
Zastanawiam się, czy bezpieczne będzie przejście z 5W40 na 0W30, czy może zalać jakiś w pełni syntetyczny 5W40 spełniający normę 9.55535-S2 i do tego dodać dodatek AR9200 lub AR9100?
Od kilku dni posiadam Alfę Romeo Giulietta z silnikiem 1.4 MultiAir. Miałem świadomość przez zakupem tego, że jest to silnik dość wrażliwy na olej, dlatego trafiłem na to forum. Aktualnie auto ma 135k km przebiegu, wg. informacji uzyskanych od poprzedniego właściciela jest w nim zalany olej 5W40, prawdopodobnie zgodny z zaleceniami instrukcji. Chcę wymienić olej po zakupie samochodu, ale niestety mam spory mętlik w głowie, z jednej strony ludzie piszą, że 5W40 zgodny z normą Fiat 9.55535-S2 podaną w instrukcji jest dobry dla tego silnika, z drugiej strony są opinie, które świadczą o tym, że nie bez powodu Alfa zmieniła zalecenia dla tego silnika na 0W30. Lubię czasem trochę dynamiczniej pojeździć i boję się, czy norma W30 da radę.
Zastanawiam się, czy bezpieczne będzie przejście z 5W40 na 0W30, czy może zalać jakiś w pełni syntetyczny 5W40 spełniający normę 9.55535-S2 i do tego dodać dodatek AR9200 lub AR9100?
Last edited: