• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo GTV 916C 1.8TS

WalterW

Użytkownik
Samochód
BMW E82 128i
Marka samochodu
Alfa Romeo GTV
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8 TS
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Dzień dobry!

Poszukuje odpowiedniego oleju do mojej Alfy, w której póki co nie słychać wariatora ani panewek, chciałbym aby ten stan rzeczy utrzymał się jak najdłużej :cool: Na forach polecana lepkość waha się od 10w60 do 5w30 więc rozstrzał jest spory. GTVka większość swojego życia spędzi w mieście, od czasu do czasu zrobi kilkuset kilometrową trasę.
 
Jeszcze więcej cynku jest w Kroonie 5W40.
 
Jest bliźniaczy temat:

Wychodzi na to, że optimum w tym przypadku powinien być olej w klasie lepkości 5W40 lub 10W40.

Klasyka: Meguin Super Leichtlauf 5W40, Eurol Super Lite 5W40, pewnie i Lotos Synthetic 5W40 również by się sprawdził. Naginając budżet jest jeszcze topowy Kroon Oil Poly Tech 5W40.

Z 10W40 może być Total 7000, Motul Synergie 6100+, ewentualnie... Selenia 20K. Bardzo chętnie zobaczyłbym analizę tego oleju przepracowanego. Poza tym trudno będzie o jakiś lepszy olej w tym budżecie. Użytkowany przeze mnie syntetyk Amsoil Premium Protection 10W40 ma również sporo ZDDP.

Polecę Orlen Max Expert 10W40. Sporo w nim pożądanego cynku.
Trochę nawet za dużo...

@ozzy1979 I nie tylko :) Szalenie mi się ten olej podoba także pod kątem użytych baz no i w ogóle pakietu dodatków. Nic dziwnego, że logo producenta zawiera koronę...
 
Istotnym ale bez przesady, 1000ppm wystarczy. Do mojego Twin Sparka używam Orlena Classica 5W40 (test na forum, cena niezbyt wygórowana, banieczka ma dobry rozmoar, jedyny problem, że Orlen, no ale cóż).
 
Orlen znajduje się na mojej osobistej gównoliście. Jak mogę to unikam produktów, ale czasem są wyjątki... W tej sytuacji, na szczęście, moje osobiste animozje nie wynikają z jakości produktów.
 
1.8 nie ma aż takich problemów jak 2.0 więc tyle szczęścia w nieszczęściu. 10W-60 omijaj, jeżeli jeździsz po mieście to tylko dobijesz ten silnik, przy walniętej magistrali i wariatorze szkoda tam coś takiego wlewać. 5W-40 A3/B4. Dowolna marka. Ja polecę Motula X-Cess 5W-40, ale nasz Orlen Classic Synthetic 5W-40 też będzie ok, a sporo taniej.
 
Back
Top