Dzięki wszystkim za sugestie.
Patrzyłem na wszystkie sugerowane przez Was oleje, ale w tych których nie ma analizy na forum, nie ma informacji o ZDDP wśród danych producenta. Szukam czegoś o zawartości ZDDP nie mniejszej niż 1000ppm. Panewki to raz, padały szybko w tym silniku, ale także by zadbać o tłoki. Szczególnie, że to wszystko mam nowe. No może nie nowe, bo 4 lata, ale jedynie 5k przebiegu.
5W50 FS X1 Mobila był testowany i jeżeli tylko znajdę go z oficjalnej dystrybucji to będę rozważał.
5W30 odpada, bo zimą nie jeżdzę i to 30 jakoś tak niezbyt mnie przekonuje. Do tego, z tego co się orientuję, to większość będzie mieć ZDDP < 1000ppm.
W nowszych Twin Sparkach w dobrym stanie można zastosować olej w lepkości 5W40 lub 5W50. Najczęściej zalewa się 10W40 i to jest jak najbardziej ok lepkość tyle tylko, że dobrych olejów w tej lepkości jest co kot napłakał a większość 10W40 to jakościowo oleje niezbyt wysokich lotów niezależnie od tego jakiej marki.
No z tego co patrzę na Lotosa, Orlena i LM MoS2 to VI 150+, a lepkość przy 100 stopni jest pomiędzy 14 a 15. Oczywiście przy W50 pewnie bedzie 18+. To za mało? Kiedy pomyślę, że autem którym serio jeżdzę żwawo mam VI 158 i lepkość 9.6....
Z 10W50 jest fajny (ale drogi) Penrite HPR 10W50. W lepkosci 10W40 Penrite też ma ciekawe propozycje (ale drogie). Liqui Moly tez ma raczej niezłe 10W40 (i też absurdalnie drogie).
Też nie podają info o zawartości cynku, jedynie, że "full zinc", to jak to się ma do
Orlena Max-Expert który ma cynku > 2000ppm?
Tutaj sprawa rozbija się o to czy chcesz stosować 10W40, czy 10W60. Wiem że sporo osób też jeździ na 5W50 jako kompromisie pomiędzy tymi dwoma.
Temat otwarty. Ponieważ to kabrio i w porównaniu z Busso nie brzmi jakoś rewelacyjnie, wiec jazda jest raczej normalna, rekreacyjna rzekłbym. Jak to mawiają hamerykanie: bang for a buck, czyli zależy mi na maksymalnej ochronie tego silnika bo auto ma plan na klasyka, a przy tym, żeby nie wydawać worka dukatów za np. markę jeżeli nie koniecznie idzie to w parze z jakością. Szególnie, że olej ten ma przejechać 2-3kkm na sezon i tyle.
Z cennych uwag dodam, że jeżeli jeździsz ostro to pilnuj, aby olej był zawsze powyżej połowy na bagnecie. Przy ostrych łukach zdażają się chwilowe (1-2 s) braki smarowania w tym silniku gdy oliwy jest mało.
Dzięki za sugestię. Zawsze trzymam olej pod max, zwyczaj nabyty przy użytkowaniu silników z MultiAirem. A pierw miałem MultiAira niż nabyłem Twin Sparka.
@harry, Meguin Racer 10w60... jestem ciekaw czy to to samo zatem co LM Race Tech GT1 10W60
Dwa lata temu jak kupowałem bańki to było API SJ i i info o ZDDP a teraz nic, null, nada, zip. No i tak cena....